M'n Wilco F5B vliegt met 14 x 10 aeronaut carbon.
Zit net iets onder de 500 Watt op 3S 3250 35C Lipoaccu.
Werk met een AXI set-up naar aanleiding van het model zoals het eens werd aangeboden in de USA bij Hobby Lobby
All Things That Fly R/C Reviews: Hobby-Lobby F5B Tiger Review
Het wattage is iets te hoog ingeschat in dat verhaaltje...
Had de indruk dat jou motor met box vergelijkbaar is, of zelfs iets sterker.
De Wilco zit rond de 1200 gram. Gaat rap omhoog, maar is voor het F5B eigenlijk veels te licht. Daarvoor heb ik nu een Enigma... een stapje hoger in de concentratie... 1,5 Kw en dan naar 3,5 kw... zoef..
Wilco.. Als niet competitiemodel heerlijk te vliegen met het moderne vleugelprofiel MH33... en het vermogen. De MPX zal zeker vergelijkbaar zijn.
De MPX zal wel RG 15 hebben? Heeft m'n eHawkje ook.
Dat foliescharnier heb ik op gevoel en timmermansoog gedaan. Je hebt het nu koud tegen elkaar gedrukt? Dat moet je vooral niet doen. Dan gaat het trekken in de folie. (Vergelijk het maar met de ril in een gevouwen doosje)
Je kan altijd een proefstukje balsa snijden. Hoeft maar 1 cm breed te zijn. Met strookjes folie uit testen wat een lekkere afstand geeft tussen stabilo en roer... kan je het op de doorsnede beoordelen... en de mate van stugheid
Denk dat het in de buurt komt van 0,25 tot 0,5 mm? Ga je groter... kan het weer gaan klapperen... dat moet ook niet.
Die uitbolling naar boven is om te garanderen dat beide foliestukken goed aan elkaar versmelten... iets afstand om een scharnierfunctie te creeren. Het hoeft maar om een dun lijntje te gaan.
Folie maar eens twee lapjes aan elkaar -lijm op lijm- met de breedte van een pennestreek met de bout... ook dan wil het al niet meer los... Dat is zo een beetje de basis voor het scharnier.
Modelletjes maken... dat doe ik vaker bij dit soort problematieken van aansturing.
Of het nou de posititie of vorm van een heveltje betreft... positie van stangetjes... of plaatsing van een scharnier. Mock-Up testje helpt dan.
Bij de bouw van die Enigma was er ondanks veel goed advies en sturing veel uit te vogelen. Geen van de Enigma's is gelijk. Allemaal handwerk en toerantieverschillen... man, man... zit je dus ook te wikken en te wegen en ook weer wielen opnieuw uit te vinden... want je wilt het goed en netjes doen...