multiplex Cularis

Ziet er verzorgd uit. Leuk te zien dat men nu ook op modelzwevers al een zigzagstrook gebruikt om omslag te forceren. Dit wordt in de 1:1 zwevers al langer gebruikt.

Ziet er allemaal wel aardig uit, maar ik krijg er kippevel van.
Blijf toch maar bij hout.

Dat dat spul zo sterk is, ze kunnen tegenwoordig steeds meer.

Gr.
Taco.

hmmm, ben er al voor aan het sparen :D
welke motor neem ik het beste voor deze?
welke esc?

is het eigenlijk meer een rustig zwever typetje of kun je er ook wat met rollen enzo? :P
en zie ik daar ook een wiel? voor bij slepingen?

greets!

De filmpjes die Multiplex maakt laten steeds alleen maar rollende en voorbij zoomende kisten zien, was bij de easyglider ook zo. Maar volgens mij kun je uitstekend rustig rondjes vliegen met dit ding. Sterker nog, eigenlijk zijn ze veel te licht voor het echte snelheidswerk. Beetje rollen en loops zijn dus goed mogelijk, maar niet helemaal waar het ding voor gebouwd is.

Fotor zei:
De filmpjes die Multiplex maakt laten steeds alleen maar rollende en voorbij zoomende kisten zien, was bij de easyglider ook zo. Maar volgens mij kun je uitstekend rustig rondjes vliegen met dit ding. Sterker nog, eigenlijk zijn ze veel te licht voor het echte snelheidswerk. Beetje rollen en loops zijn dus goed mogelijk, maar niet helemaal waar het ding voor gebouwd is.

Het valt me wel op dat de kwaliteit van de filmpjes van MPX ontzettend slecht is, en dat voor zo'n topfabrikant :(
Valt me erg tegen van ze

Kwam heb trouwens tegen op Hobbydirekt
Hij is hier maar 150 euro EN op voorraad.
Ik dacht, meld het maar ff.
Heb hem nog niet ergens anders op voorraad gezien.

Ik heb ze zaterdag zien vliegen op Sinsheim.

Ik schat een beaufortje of 4 maar last hadden ze er niet van.

zowel electro als gesleept achter een magister.

Heb je vertikale duiken zien maken met daarna full up. Vleugels buigden wel maar verder niets.

De brushless set had meer dan voldoende power.

Vanaf maandag zou hij te krijgen zijn in alle modelbouwzaken was de komentaar van de Multiplex speaker.

Peter

Fotor zei:
Ziet er verzorgd uit. Leuk te zien dat men nu ook op modelzwevers al een zigzagstrook gebruikt om omslag te forceren. Dit wordt in de 1:1 zwevers al langer gebruikt.
Nu ook???
Jaaaren geleden, toen er nog alleen met balsa en vuren werd gebouwd, heb ik deze al op F1A modellen gezien. Moet begin jaren '80 (of mogelijk nog eerder) zijn geweest....

inderdaad was het zaterdag een straf ( en koud windje ) in Sinsheim , ze vlogen er de multiplex modellen.
buiten de stand van Multiplex waren ze nergens te zien, ik vraag me af wanneer ?
dat ze de Maandag leverbaar zouden zijn ja, voor deze die al een voorafbestelling plaatsten, heb dit eens gedaan voor de easy glider ( 3 maanden gewacht, en dan hadden de winkels hier in Belgie ze eerder of ik )

Wanneer ?
Nou, bij W&W liggen er gewoon een paar voor de verkoop in de zaak.
Die levertijd valt dus wel mee.
149 euro overigens

simendewulf zei:
inderdaad was het zaterdag een straf ( en koud windje ) in Sinsheim , ze vlogen er de multiplex modellen.

Hoe heb ik je daar dan kunnen mislopen ? Zoveel belgen waren er volgens mij niet buiten onze groep van 12

Peter

wij zijn vrijdag om 10u toegekomen en zaterdag rond 17u vertrokken.

overnacht in een gezellig dorpje 20km uit sinsheim

volgend jaar is alvast geboekt. dit keer met een bezoek aan het museum

ik heb ongeveer dezelfde tijd in Sinsheim doorgebracht, wel het museum bezocht. ( is duur geworden 12 euro )
ik overnachtte in Bad Rappenau in hotel Adler,

Als alles goed loopt breng ik volgende week een cularis mee van Dortmund. Maar nu ben ik aan't uitkijken voor de motorisatie aangezien de MPX aandrijfset mij nogal duur lijkt. Heeft er iemand enig idee als alternatief. Ik koop mijn spullen meestal bij Roland (www.perba.com) aangezien hij op 10 minuten van mij woont en ik heel tevreden ben van zijn produkten. Ik twijfel of ik voor een 40A of 60A regelaar zou gaan. Ik wou een beetje reserve houden om deze later ook in een grotere kist wil gaan gebruiken maar aan de andere kant wil ik wel mijn 3S 2200mAh lipo's blijven gebruiken.
En is het echt noodzakelijk om een aparte ontvangstbatterij te gebruiken? Er moeten natuurlijk wel 6 servo's gevoed gaan worden....
Aangezien ik met een MX12 vlieg zal ik de butterfly op een schakelaar moeten programmeren. Ik vermoed dat ik dan een Y-kabel nodig heb om de remkleppen gelijktijdig aan te sturen.

Heeft er nu al iemand ervaring met de "bouw" en het vliegen van de Cularis? Ik las op de Duitse fora dat er verwarring heerst over het al dan niet inlijmen van de 2 stalen kogels in de staart. Bij de EG was het al snel duidelijk dat het beter was om deze achterwege te laten.

ik loop met dezelfde plannen rond, welke motor van Perba had je in gedachten?

Wat die programering betrefd met die mx-12 dat is mij al eens gelukt, maar dan moet je de gear functie mee mixen met de rest om alles netjes te laten werken. Ik kan het zo niet direct uitleggen maar moet het ook met de zender en het model in de hand uit zoeken, maar het is mogelijk.

ik zat ook te twijfelen bij de magister voor de aandrijf set te kopen, maar ik heb gewoon de himax motor gekocht, en de prop ergens anders, en de regelaar op rctechnics, want het duurste in die aandrijfsets van mpx zijn die phoenix regelaars (kosten elk al 100 euro van de 170 :o )

ik kan niet wachten op pics van de bouw!
btw, ik vrees dat ze er wel zullen zijn op dortmund, maar niet met grote hoeveelheden, aangezien ze bijna overal al uitverkocht zijn op diverse internet shops :?

mvg

Ik ga hem uitproberen met de originele set. Is toch wat goedkoper dan AXI en Jeti+propset. Bovendien weet je zeker dat het past.

Back