multiplex Cularis

http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/startseite/neuheiten2007d.pdf

Mmmmm, ziet er heel goed uit als "step up" voor de easyglider. Ben benieuwd wat deze gaat kosten. Ik vermoed dat mpx deze een heel stuk duurder dan de easyglider gaat maken want anders valt de verkoop van de easyglider helemaal stil.

edit: Net de aanbevolen handelaarsprijs gevonden --> €169.90. Niet echt goedkoop lijkt mij in verhouding met de EG maar is natuurlijk ook niet echt te vergelijken.
Ik was 2 weken geleden in Parijs en heb daar een Frans elektrovliegtijdschrift gekocht om te lezen op de Thalys en daarin stond een reportage over een Franse piloot die, dmv een extra set EG vleugels, de spanwijdte van zijn EG naar 2.6m had gebracht. En het resultaat was volgens de auteur verbluffend. En nu komt MPX zelf uit met een 2.6m elapor zwever.

Fimmeltje! :mrgreen:
http://www.multiplex-rc.de/cms/vorschau/upload/d_videos/Cularis_web.wmv

ben benieuwd,
ga alvast naar Sinsheim, en Dortmund zal mischien nog wel te vroeg zijn
en zeker duurder he , moet nog motor kopen ook, en het is een 4 klappen flugel, dus 4 servo's

simendewulf zei:
zal nog wel ergens 300 euro's vinden, msh bank overvallen en wat meer meebrengen

Dubbele winst?
Als de overval lukt --> geld voor ARF!
Als de overval mislukt --> tijd om kits te bouwen in de cel! 8)

Ik ben ook aan't twijfelen of ik voor de Chinese discus zou gaan of voor de mpx Cularis. Bij de Cularis weet je welke kwaliteit je in huis haalt en dat is bij die Chinezen altijd toch een beetje afwachten.

Enkele foto's die gepost werden in het Duitse rc-network.

MPX-Cularis.JPG

MPX-Cularis-Daten.JPG

MPX-Cularis-Schnitt.JPG

John, ik dacht dat jij in Dortmund voor carbon spul wilde kijken... Dit is 'maar' een schuimpje. Wel een erg mooie! Mij loopt het water in de mond.

Ik hoop dat MPX een scheepslading van deze jongens bijheeft in Dortmund want wat ik zo lees op de andere fora is de vraag ook nu weer heel groot!

Na het lezen van de prijs van 170 euro voor de kit en de 160 euro voor de aandrijfset behoor ik niet tot de kopers. Vind de prijs wel erg aan de hoge kant. Voor 3 tientjes meer zijn er erg mooie alternatieven. CondorMagic, Last Down XXL etc etc etc.
De prijzen zullen ook nog wel zakken en daar wacht ik dan ook maar op.

erg mooi afgewerkt model overigens.
Het is ook erg eenvoudig om de vleugels en stabilo(pendelroer) af te nemen. Ze werken gewoon met een kliksysteem.
Dus de vleugels kan je gewoon lostrekken als je op een knop drukt.

simendewulf zei:
ik heb de zoro's al bijelkaar gescharreld voor de beurs in SINSHEIM ( 15 - 18 MAART)

Ik hoop dat de cularis al in Sinsheim te verkrijgen gaat zijn. Dan koop ik hem daar ook want ik vrees dat ze in Dortmund wel eens zonder stock gaan zitten als ik lees hoeveel animo er hier internationaal voor is.

Back