Multiplex DOGFIGHTER (nieuw model voor 2011)

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
belachelijk duur , voor een 120 - 130 EUR koop je eveneens een goedvliegende parkzone warbird . En met een andere setup gaat die er ook wel razendsnel vandoor !

Die ervaring heb ik dus ook. Dat schuim van multiplex betaal ik graag een tientje meer voor. Dat china schuim is allemaal wat "droger" zou ik bijna zeggen.

Volgens MPX op hun site komt hij 06/2011. Daar staat een PDF met alle "Aktuelle Liefertermine".
Voor wat het waard is. ;-)
Zodra hij uit is ga ik er een halen. Heb nog een motor setje liggen die er prima in past. Leuk voor de zoon. Die vliegt nu met een GWS Spitfire met brushless motor. Hij moet maar eens overstappen naar een volwassen vliegtuig.

Bij hobbydirekt staan ze al in de verkoop, ookal staat er voorraad 0.
Prijs van 89 euro valt nog wel te overzien vind ik. ;)

Alleen zag ik wel dat het schuimkleur nu een rottig soort asgrijs is geworden?

Op de site van Multiplex staat ook een lijst met beschikbaarheid voor leveranciers. Nu schijnen sommige leveranciers voorrang te krijgen... :? Maar in deze PDf staat de actuele uitleverstatus. Er staat bij de DogFighter, zowel los als per 4-pack, een minnetje. Dus momenteel niet leverbaar.

En ja, alle leuke dingen maakt MPX in dat nare grijs. Dat maakt zelf spuiten een stuk lastiger. :evil: :(

Ik heb demo modellen gezien die keurig spierwit waren. Waarom dan weer dit smerige kleurtje.. tis gelukkig iig geen knalblauw (microjet) of "ziek" groenig (picojet).

Ik denk niet dat fluor kleuren hier mooi op uit gaan komen zonder eerst weer een zware grondlaag eroverheen te smeren..

Heb deze motor ervoor gekocht en is binnen.
T3648-1400.jpg

Wil hem vliegen met een 8x6 prop en een 4S Lipo.
Totaal zou hij zo'n 800 Watt trekken (nog genoeg power over want hij kan 1600 W leveren)
Ben alleen erg benieuwd welke lipo capaciteit (min 2200 mAh) erin pas en dan ook nog genoeg luchtdoorvoer voor de koeling behouden zou blijven.

ik zou wel oppassen met met zoveel spoed draaid zo'n klein vliegtuigje zo om zijn as met het opgooien, maar zijn ze al te koop dan?

gr Andre

Een 8x6 zal goed lukken. Op mijn MiniMag zit een APC-E 9x6 en 1080kV op 3S en die kan ik ook vol gas weggooien zonder weg te trekken als een FunJet doet.

De funjet heeft dacht ik een kleinere spanwijdte en torqued sneller
De voorgeschreven setup heeft ook 1100 of 1350 kv met 3S dus ik begin ook met 3S op de 1450 KV motor en dan later kijken hoe het gaat met een 4S.
Daar ik wel de trekkracht erop wil houden met hogere snelheid de 8x6 prop.

De E2K wasp vliegt ook met een 1450 KV motor en 8x6 prop en heeft ook zelfde spanwijdte dus zou moeten werken.

Ik heb hem nog nergens te koop gezien de funcopter V2 welke ook al juni te koop zou zijn is net vandaag 11 juli te koop dus hopelijk komt de dogfighter ook eerdaags

Laatst bewerkt:
Een FunJet heeft de propellor achterop. De rolroeren en staart zullen pas effectief worden als er voorwaartse snelheid is. Als de propellor voorop zit, is er direct een luchtstroom over de besturing. Dus dat effect zal marginaal zijn op de Dog Fighter. :D

Multiplex gaat de ultra setup leveren met HIMAX 3516-1350. Weet een van jullie leuke motor als vervanging hiervoor met 4s setup en genoeg vermogen. (ongeveer 800 watt).

Zijn ze nu eigenlijk al te koop? Want ik zie en hoor er weinig van

Nee, gevalltetje Multiplex RC. Pas na de zomer, zo rond november komen ze in de winkels. :? :( Zo is het ook met alle voorgaande modellen gegaan. :hammer:

Ik had ergens gelezen eind juli leverbaar.
Hopelijk niet pas in november heb motor, lipos, servos, speedcontrller etc al in huis dus

Back