Multiplex Easy Glider / Electric

• Topicstarter Topicstarter branko
  • Startdatum Startdatum
Ik heb er vandaag ook een besteld voor mijn dochter hahahaha
Moet nog uit Duitsland komen maar volgens leverancier binnen 1 week in huis. Ben benieuwd wat dat ding doet.

Doel:
Dochter leren vliegen
Toeschouwers eens een kist in handen kunnen geven
Lekker zelf relaxen
Vakantievlieger.

@ Theo waar heb je hem besteld als ik vragen mag :?: heb je een linkje naar de site :?:

Welke versie heb je besteld. Ik ben eventueel geinterreseerd in de electro versie.

Laurens

duisland is (neem ik aan) een stuk goedkoper

Bij Quartel staat er verder ook geen info bij over wat er in de doos zit

MULTIPLEX Easy Glider Electric ++ /**
artikel : MPX214208
beschrijving : MULTIPLEX Easy Glider Electric ++ /**
prijs : 89.90 €

Ik heb hem bij een speelgoedwinkel in Veendam besteld. Ze hebben er een hele kleine modelbouwafdeling bij. Ooit eens wat plankjes balsa vandaan gehaald en ik dacht kom laat ik eens bellen. Hij had er deze week net een verkocht en deze morgen een nieuwe besteld.
Prijs is 74,90 euro voor de electro versie.

eddycl zei:
nog geen 75 euro is heel leuk geprijsd!

w&w is normaal heel scherp hierin,

https://ssl.kundenserver.de/www.w-w...nid=1542c923534e7f3/shopdata/index.shopscript

Vlak over de grens bij Posterholt ML

Nee ik heb geen aandelen, alleen heel goede ervaringen bij deze gasten.

Eddy, niemand van ons heeft er aandelen. Als je bij de meeste Limburgse clubs gaat vragen dan zullen ze dit allemaal kunnen beamen. Zij zijn gewoon het goedkoopste en de beste winkel in de buurt. De Limburgse winkles zijn allemaal minimaal 10 euro duurder met dezelfde producten.

Neem nu de easystar, die kost bij W&W 59 euro, bij de zwaluw kost hij al 69 euro en als ik dan lees dat Theo hem in Venendaal bij een speelgoedzaak voor 74 euro besteld, mag je echt wel zeggen dat ze wel zeer scherp geprijsd zijn.

Nu begint er een beetje leven in dit draadje te komen!
Ik ben benieuwd naar jullie vliegervaringen.

Het is mijn tweede vliegtuig en mijn eerste (elektro)zwever. Ik heb inmiddels al vele vluchten met de EG gemaakt en hij bevalt me echt prima.
Ik merk, dat sommige mensen, die al heel veel jaren balsa- en zelfbouwvliegtuigen vliegen, een beetje argwanend naar de EG kijken, maar als ze hem vliegend zien, is eigenlijk iedereen best verbaasd over het mooie vliegbeeld.

Zijn er ook al mensen die met fotocamera op dit toestel vliegen? Gaat ook perfect!

Branko.

Theo Coenen zei:
Neem nu de easystar, die kost bij W&W 59 euro, bij de zwaluw kost hij al 69 euro en als ik dan lees dat Theo hem in Venendaal bij een speelgoedzaak voor 74 euro besteld, mag je echt wel zeggen dat ze wel zeer scherp geprijsd zijn.

Niet de easystar maar de easyglider electric voor 75 eurie:wink:

niemand van ons heeft er aandelen

'tuurlijk niet, ik vind het alleen een beetje dubbel om zoiets te zeggen :spam: .

Vliegervaringen?... als die verd!!@@## :2gunfire: $%% wind eens afnam! Dat ding waait me de bommen in. (Many thanks to the people of JABA. ze hebben de populieren gekapt. - nu dat bos nog :twisted: :twisted: )

Heeft er iemand een tip over effectieve/functionele decoraties voor de zwever. De mijne is nog erg wit. Lastig te zien.

Yep...

Rode neus
Vleugeltippen rood
staartvlak boven de rudder rood...

en eventueel een dikke rode lijn onnderaan

Grtze

Theo zei:
Theo Coenen zei:

Niet de easystar maar de easyglider electric voor 75 eurie:wink:

Oeps :oops: , maar geen probleem, die kost bij W&W net geen 64 euro...............en de electric versie kost daar 77 euro. Dan is die van jou idd heel erg goed geprijst.

Ik heb hem binnen!!!
Komt direkt de vraag boven.... Za ik al die puntjes van de mal wegschuren of laten zitten. Als ik ze wegschuur zal dat toch heel wat weerstand schelen, echter wordt het oppervlak dan zo dof.

lekker laten zitten, dat komt alleen de langzaam vliegeigenschappen ten goede.

Za ik al die puntjes van de mal wegschuren

Die doen ze er speciaal in. als ze willen kunnen ze gewoon een helemaal gladde vleugel/romp maken hoor :wink:

Ik zou graag mijn EG (zweverversie) laten slepen. Maar hoe maak ik een sleepkoppeling zonder servo? Ik had gedacht aan iets met velcro ofzo. Ideeën plz :)

Grtz William

De nopjes op de vleugels e.d. hebben meer met het produktieproces van het materiaal te maken.
Met de vliegeigenschappen van het vliegtuig hebben ze niets te maken; dan hadden ze ook niet aan de binnenkant hoeven te zitten, zoals onder het cockpit kapje. :wink:

Ik heb ze er gewoon op laten zitten en op andere forums heb ik gelezen, dat men ze wel had weggehaald, maar geen verschil merkte.
Is het zowiezo wel mooi glad af te werken? De kleine stukjes die ik met schuren bewerkt heb, werden dof en ruw.

Branko.

Model gaat gevlogen worden met 8 X 1100 HE cellen. Ik wil er tzt Lipo's inzetten. Nu zie ik dat er een contragewicht in de staart ingelijmt moet worden. Dat is erg jammer al dat extra gewicht. Hebben de lipovliegers dit gewicht ook geplaatst?

Ik heb 2 cellen 2000mAh lipo er in liggen. Deze passen perfect en geven een motorlooptijd (volgas) van ongeveer 14 minuten en zonder thermiek is zo een drie kwartier vliegtijd te bereiken.

Ik heb ook het gewichtje in de staart gedaan, maar ik heb ergens op een forum gelezen, dat er ook mensen zonder vliegen.
Ik heb de accu al redelijk ver naar achteren liggen, waardoor de opening, waardoor de rolroerservo-kabels naar de vleugels gaan, bijna wordt afgesloten.
Als je het kogeltje er uit laat, zul je de accu nog wat verder naar achteren moeten verplaatsen en even kijken hoe je de servokabels naar buiten leidt.

Overigens is het een relatief klein gewicht dat het kogeltje toevoegt. Met een extra camera plus toebehoren (zal een 30 of 40 gram extra zijn) merk ik ook eigenlijk niet echt verschil tijdens het vliegen.

Branko.

Dat opsluiten van de vleugels in de romp gaat inderdaad in het begin wat zwaar maar na een keer of 10 monteren/demonteren gaat het steeds makkelijker en is geen probleem meer. Er zat een klein foutje in de bouwbeschrijving. Op de tekening en in de beschrijving zijn de nummers van de stuurkabels verwisseld.

Ik heb het hele model voorzien van MSX-2 servos. In de romp waren de uitsparingen hiervoor iets te groot en in de vleugel iets te klein. De stuurstang voor het richtingsroer had niet 3mm korter moeten zijn. Hij haalt het net!!
Jammer jammer jammer dat ik toch dat contragewicht in de staart gelijmt heb. Ik moet nu namelijk mijn accupakket (8x1100 nimh) behoorlijk naar voren schuiven om het zwaartepunt goed te krijgen. Op de plekken waar de stickers komen heb ik de spuitpuntjes netjes weggeschuurd en daarna de stickers met water aangebracht zodat er nog verschoven kon worden.Verder niets dan lof voor Multiplex voor dit doordachte model.

Gisteravond dus de maiden. Alle uitslagen volgens het boekje en hup de lucht in. Start probleemloos. Stijgt goed met standaard motortje. De uitslagen op de rolroeren kunnen voor een beginner iets minder fel. Ik vond het prima maar m'n dochter had er wat problemen mee. Wat expo bracht hier de oplossing.
Om een echt mooie glijvlucht te krijgen had ik nog wat problemen. Tikje up en hij begon te pompen, tikje down en hij vloog redelijk snel. Misschien nog wat experimenteren met het zwaartepunt. Met genoemde accu kon ik 3x omhoog. Accu is niet best meer want er gaat nog maar 800 Mah in. Toch maar 2000 lipo's aanschaffen. Past dat in de accuuitsparing??

Al met al een heel leuk kistje voor een schappelijke prijs. Zweeft leuk maar als je een DLG gewent bent weet je dat er betere zwevers zijn :wink:

Aanrader voor de beginner. Kan ook prima met alleen richting gestuurd worden en door dat elapor hoeft de nieuweling niet bang te zijn voor schade bij een mislukte landing.

Back