Multiplex Easy Glider / Electric

• Topicstarter Topicstarter branko
  • Startdatum Startdatum
Het setje dat bij Coenraad.nl te koop is heeft naar mijn weten een regelaar zonder rem. Dit betekent dat nadat de motor uitstaat de prop blijft draaien wat voor veel weerstand zorgt, waardoor je weer snel hoogte verliest. Jammer.

Ik heb gister een 9x5 klapprop geprobeert met de 6/3D. trekt 12A, en klimt best aardig. Motordomping moet ik nog wat aanpassen, maar dit begint erop te lijken. De 10A regelaar deed gelukkig niet moeilijk over de 12A, en werd nauwlijks warm.

brushless ombouw 2e deeltje:
typhoonbefestigung.jpg

mschot.jpg

mschot2.jpg

prikker.jpg

mschot4.jpg

inside.jpg

Vanvond eindelijk mn 1e vlucht met de typhoon motor 15/13 en prop 10x7 kunnen maken. Wat een verbetering tov de originele borstelmotor!

Met een 3s1p 2200 mAh accu een motorlooptijd van 520 seconden en een vlucht van 54 minuten. Geen wind, geen thermiek.

Deze upgrade is zeker de moeite waard !

Inderdaad, servo's (4x) en regelaar + motor zitten er al in.
Ontvanger en accu plaatsen en klaar.
Verder wordt de Easyglider E erg compleet geleverd.

Nu ook als set leverbaar met :
: 7 Kanaals Super small R700 FM ontvanger.
: set Kristallen ( 35 of 40 Mhz ).
: Standaard 3,5kg servo met toebehoren.
: Aan / Uit schakelaar met seperate laadaansluiting.
: Houder voor ontvangeraccu.
: nu voor slechts € 189,-.
http://www.mrhobby.nl/promotie.htm

Dat een goede set, of is het beter hem los te kopen voor €129 en dan een losse ontvanger erbij?

Die MX/12 zou ik dus totaal niet aanraden, puur en alleen vanwege de programeer onvriendelijkheid. Beter en makkelijker is de nieuwe Cockpit SX van Multiplex. Deze is 7 kanaals, voorzien van synthesizer dus de hele 35 Mhz band zonder kristallen te wisselen, makkelijk programeerbaar en bij W/W modellbau te Waldfeucht kost deze zender los 159 euro´s en met synthesizer ontvanger erbij 199 euro´s.

Theo Coenen zei:
Die MX/12 zou ik dus totaal niet aanraden, puur en alleen vanwege de programeer onvriendelijkheid.

Theo, dit ben ik niet met je eens.
Ik vind zelf de MX-12 erg makkelijk te programmeren en alle functies zitten erop. Zelfs de spoiler functie voor mijn EasyGilder is zo ingesteld.
Maarja, misschien is het puur persoonlijk :)

Als je interesse hebt in het zweven kun je beter geen mx 12 nemen. Hij heeft standaard geen programma voor een 4 kleppen vleugel.

Van de andere kant kun is hij natuurlijk wel een prima instap zender want de prijs is super. Er zijn maar weinig zenders goedkoper.

Of hij moeilijk of makkelijk is, dat is persoonlijk.

welke zender bedoelen wij? IK DACHT TOCH VOOR EEN EASY GLIDER .
welke zender heeft deze ( 4 kleppen vleugel ) van onder de 200 euro

Easyglider RR versie heeft heel goedkope servo's erin zitten. Heb er eentje gezien waar na aankomst één rolroer servo al vervangen moest worden. Ik zou deze kit dan ook niet aanraden en voor de gewone versie gaan met dan deftige servo's erin.
My 2 cents...

Echt goedkoop vind ik die servo's niet,20 om 24 euro.
Het lijken servo's van redelijke kwaliteit, tuurlijk is er altijd beter te krijgen.
Het geval wat jij gezien hebt is,denk ik, een beetje een pech gevalletje.
Ik heb trouwens de normale kit gekocht en zelf me servo's uitgekozen :wink:

Back