Multiplex Easy Star

Vanavond ff gebalanceerd en de logo's wat bijgewerkt.. Valt niet mee met die trilhandjes van me.. zo maar s een biertje scoren..

en gewogen

689 gram schoon aan de haak.. Niet slecht denk ik.

en dat met lipo en 50 gram balans lood in de neus.
volledig ready to fly.

full

full

Wil er nog een registratie op maken en nog een wit logo op de romp boven de cockpit ofzo.

Gr Luus

Laatst bewerkt door een moderator:
Vind het erg leuk om te zien hoe iemand tijd en werk steekt in een "simpel" vliegtuig als de easystar.. Erg fasinerend.. Blijf dit volgen..

Ben ook wel benieuwd of je ailerons gaat maken in de vleugels?

Vind het erg leuk om te zien hoe iemand tijd en werk steekt in een "simpel" vliegtuig als de easystar.. Erg fasinerend.. Blijf dit volgen..

Ben ook wel benieuwd of je ailerons gaat maken in de vleugels?

Mooi dat jij en anderen mijn freubel projectje leuk vinden.

Ben Ailerons wel van plan. Maar eerst maar eens het vliegen weer proberen na al die tijd. Zal wel zonde zijn als de grond minder leuk geraakt wordt.. Maar ach dan wel in stijl ;)

Modjes ga ik doen als ik de boel onder controle heb.

Ideeen waar ik mee speel, ailerons, foto/video camera(tje)

gr Luusje

Vandaag maar ff detail afwerking gedaan. Wat sjablonen gesneden voor het opzetten vd verf.
full

Wat vlaggetjes uit de losse hand en de rest met de sjablonen, het Skyteam logo t moeilijkst ;)

Denk dat ik het hierbij maar laat.

Resultaat:
full

full

full

full

Nu nog een nieuwe zender.

3 keuzes denk ik dan maar:
Spektrum DX8
Aurora 9 (maar geen idee waar die verkocht wordt in NL)
MPX Cockpit SX RX-7

Tot nu toe denk ik aurora vanwege het veel genoemde bedienings gemak. Maar Spektrum is natuurlijk zowat overal te krijgen. Dat is misschien ook wel handig.
MPX hmmm 3e keus..

gr Luus

PS er is ook een aansteker spy cam onderweg uit Hong Kong voor een prikkie.

Leuk project zeg!

Ik zou voor de DX8 gaan wanneer je er nog aan kunt komen zodra ze komen deze week.

Lees maar eens wat op dit draadje. spektrum-dx8
Voor Spektrum zijn ondertussen ook goedkope clone ontvangers te koop...

Geen update vandaag ??!!??

oh ja .... te druk met trage lms :rolling:
:offtopic:
Hele dag zitten lezen over zenders.
Nood fix bij het toilet. Opeens stond de vloer beneden wat blank. Bleek de afsluit kraan van het fonteintje verschrikkelijk te lekken. Dus even andere bouw gepleegd.

LMS ook ff geprobeerd ja (bedrijfs software voor training) .. Cor, jij zeker niks doen op de rock en een beetje geld opmaken bij de italiaan?
:ontopic:

Weet iemand of er ook een adres is in nederland waar ze die Aurora 9 hebben? Om t ding eens vast te houden.

DX8 spreekt me aan. Heb een lead voor een aanbieding aan het einde vd maand.. Scheelt toch weer bijna 50 euries...

Heb niet veel haast, ben officieel aan het werk (thuis) :pc: :proost:

DX8

Vandaag geld over de balk gesmeten met een vaart waar je eng van wordt.

Vanmiddag zal de vr me wel weer met een scheef oog aankijken ;)
Gat in de hand zal wel genoemd worden.

full

De doos geopend... wat mooi..
full

Er zit best wat in, op dit moment had ik nog niet door dat er ook nog een onderdeksel tegen aan hangt, waar manual en sticker vel in zit..
Geen nederlandse gebruiksaanwijzing trouwens.

full

Hier het volledig geheel, alle bits en parts.

Nu ben ik wel een uurtje of wat zoet.. De zender aan de lader, 10-12 uur voor gebruik volgens de handleiding.

Dus morgen pas spelen helaas.

Klaar voor de toekomst. ;)

Wow...je laat er in iedergeval geen gras overheen groeien :-)
maar wat nou met die mooie Robbe Eco zender??

Cor

Nieuwe zender DX8

Nou weer een dagje voor de baas op de bank gezeten.. Dag 7 in rij en de deur niet uitgeweest. Tot vervelens toe zullen we maar zeggen ;) .

Mooi dus tijd gehad om het een en ander te regelen. Gelukkig de komende zes dagen vrij om bij te komen van deze drukke week.

Afgelopen nacht tot in de late uurtjes zitten spelen met de zender.. Wat zit er ongeloofelijk veel leuke functies in dat ding. De grote meerderheid snap ik nog geen bal van en de handleiding biedt niet veel uitkomst. Ik kan je wel vertellen dat voor iemand die er geen verstand van heeft de functies wat puzzel vaardigheden vereisen..

Spektrum gaat er in de handleiding denk ik van uit dat iedereen die zo'n geavanceerd stukje techniek koopt ook weet wat alle termen betekenen.
Ik kan je vertellen dat ik me regelmatig achter het oor krab , 'wat bedoelen ze hier mee?'.

Initieel het inpluggen van de receiver en stroom erop, binden (koppelen) aan de zender geen probleem.
Opeens staan de servo's keurig in het gelid. Mooie hoekjes van 90 graden en ik kan volledig bereik krijgen op hoogteroer en richtingsroer. Al zijn me de uitslagen op het roer wat klein.

Die uitslagen heb ik wat vergroot door de aanhaak punten op de roeren wat verder naar binnen te zetten. Dus nu een mooie uitslag. Op andere fora klaagt men wat over het kleine richtingsroer. Dat zal wel de eerste mod worden.. Maar eerst maar eens kijken hoe het in de praktijk werkt.

Boel vast gezet met locktight.

Dat Servo probleem dus direct opgelost.

Maar goed.. Je hebt dan telemetrie op deze zender en daar wil ik dan ook wel eens naar kijken.. T-module ingeplugd, dan moet je weer binden. Dat is een stuk moeilijker. In plaats van een plugje insteken moet ik nu een knopje ingedrukt houden. Ondertussen met duim, wijsvinder, ping, middelvinger en een handpalm de stekkertje van LiPo en ESC in elkaar steken. Want zonder stroom niks natuurlijk. Daar hadden ze van mij bij Spektrum wel een zelfde stekker systeem van mogen maken als op de ontvanger. Zeker ander ontwerp team. Niet echt handig. Maar na een poging of 3, kreeg ik het voor elkaar.

Ondertussen toch al in de vroege uurtjes... Eerst maar s naar bed. Want t mini mutsje moet vroeg naar school en het is papa dag werd me verzekerd. Ach wat zal het .. een uurtje of 4 slaap is wel genoeg.

Nu direct na het afdroppen maar weer aan de slag. Grote Muts slaapt uit.

Zaten ook nog wat telemetrie kabeltjes voor temperatuur en volts bij. Die laatste wil ik dan maar lipo volts mee lezen, dus verloop kabeltje gesoldeerd.
Zodat het op een later punt weer makkelijk uit te pluggen is en weer ergens anders insteekbaar is. Temperatuur draad om de LiPo heen.
full

Zo het werkt, en hier wat 'screen' shotjes.
full
full
full
full

Heb ook nog ff een mixje gemaakt, dat was een menuutje waar ik wel uit kwam. Gaat ie een beetje pitch down geven bij gas geven. Als in beetje gas, beetje pitch down. Kan ik aan en uit zetten met een schakelaar. Leuk speelgoed. Zal eens kijken als ie vliegt wat dat doet ;)

full

lol

Geen meter gevlogen in 25 jaar (RC ;) ) en nu al aan t prutsen.

Compartiment nu wel een beetje voller.. Maar wel minder lood voorin.
full

Nu nog gaan vliegen...

Wild vliegen of toch maar lid worden van de local club, en een trainer er naast .... Beslissingen Beslissingen..

Minder lood voorin ?????
wij hebben de accu helemaal voorin er hoeft dan geen lood bij

2S lipootje erin, weegt helemaal geen drol. Die electronica ook niet. Dus nu nog 25 gr lood helemaal in de neus voor balans.

;) 702 gr, volledig klaar om te vliegen in de nieuwe setup.

eerste schade

:confused: Vluchten 0

Loop ik straks langs t kistje ... Zie ik dat er een hoekje mist van de staart... Leert me weer mijn spullen op te ruimen... Gelukkig hoekje lag er niet ver vandaan. Boosdoener gelokaliseerd. Bestraffend toegesproken..

Elapor lijm doet wonderen.. Op de foto zit t er weer aan.. Nu de gaten misschien nog dicht maken ;)

Boosdoener zich van geen kwaad bewust op de achtergrond.

full

2S lipootje erin, weegt helemaal geen drol. Die electronica ook niet. Dus nu nog 25 gr lood helemaal in de neus voor balans.

;) 702 gr, volledig klaar om te vliegen in de nieuwe setup.

Klopt ,met 2 lipo tussen 30 en 40 gram lood ,met 3 lipo gelijk perfecte balans.
Let op ,op dit forum al behandeld, standaard motor [6v] kan 3 lipo niet aan.
Gr, Vogelman.

Klopt ,met 2 lipo tussen 30 en 40 gram lood ,met 3 lipo gelijk perfecte balans.
Let op ,op dit forum al behandeld, standaard motor [6v] kan 3 lipo niet aan.
Gr, Vogelman.
Of een iets grotere lipo nemen, met een 2s3000 balanceert hij prima. Wel even opletten of de accu niet te breed is, een Turnigy 2s3000 past net.

Back