Multiplex Easy Star

Misschien wat off-topic mbt de EasyStar maar aangezien een nieuw topic wat overbodig is.

:offtopic:

Mooie zender, moet ook in een mooi tasje natuurlijk. Veto gekregen op een koffertje, ik had wel genoeg uitgegeven voorlopig.

Ik had nog wel een toepasselijk tasje ergens liggen.

Even wat foam gesneden
full

Nog wat extra vakjes gemaakt enzo, zijwandjes en toen de tas ingeschoven.
Ziet er wel aardig uit dacht ik.
full

Hier waarom ik dacht toepasselijk.
full

Elk half jaar een nieuwe.. Dus als er liefhebbers zijn.. ff laten weten. Ik kan zo ondertussen wel een handeltje beginnen.

:ontopic:

firefly zei:
Of een iets grotere lipo nemen, met een 2s3000 balanceert hij prima. Wel even opletten of de accu niet te breed is, een Turnigy 2s3000 past net.

Das wel 1 om te onthouden ;), bedankt..

Laatst bewerkt door een moderator:
Easystar RR gekocht, ben 68j fan van Dx6i (helicopters en vliegtuigen)
Kleinzoon Dion 8 jaar wil ik leren met de RR, is al gek op e-flite spullen.
Vraag is: ontvanger ar500 gebruiken en lipo, gaat dit goed qua stekkers.
Conf: multicont x-16 en twee tiny Servos en
Standaard motor Mvg Ton

Laatst bewerkt:
@ Tcante
Ja, de Easystar vlieg prima met een AR500 mits je niet te ver gaat. Die heb ik ook in de mijne zitten, helemaal achterin met 1 draadje door de bodem naar buiten. De esc zit al aan de zijkant als het goed is. Bijkomend voordeel is dat er op deze manier nog voldoende ruimte over is voor de lipo en kan je een beetje schuiven voor het juiste zwaartepunt. Ik gebruik een 2Cell 2200Mah Lipo van multiplex dus daar zit al de juiste stekker aan. Deze moet alleen wel helemaal voorin om aan het juiste CG te komen. Ik vloog eerst met een DX5e, maar door meer modellen nu met een DX7. Veel plezier!

Laatst bewerkt:
@ Tcante
Ja, de Easystar vlieg prima met een AR500 mits je niet te ver gaat. Die heb ik ook in de mijne zitten, helemaal achterin met 1 draadje door de bodem naar buiten. De esc zit al aan de zijkant als het goed is. Bijkomend voordeel is dat er op deze manier nog voldoende ruimte over is voor de lipo en kan je een beetje schuiven voor het juiste zwaartepunt. Ik gebruik een 2Cell 2200Mah Lipo van multiplex dus daar zit al de juiste stekker aan. Deze moet alleen wel helemaal voorin om aan het juiste CG te komen. Ik vloog eerst met een DX5e, maar door meer modellen nu met een DX7. Veel plezier!

Ik vlieg ook met een standaard setup easystar met een 2s 2200mAh lipo. Maar naast dat ook mijn lipo helemaal vooraan de neus ligt(met klitteband), heb ik nog wat extra lood,20 gram, aangebracht. De plakloodjes, van 5 en 10 gram zelfkleefend uit de automaterialenwinkel, zijn ideaal hiervoor.

correctie: ik gebruik wel een andere esc: een 20A blue wing voor borstelmotor

Laatst bewerkt:
;)
Fijne snelle reactie, nu eerst triplex bokje door Dion laten maken, dan de multiprimer (van multiplex 100ml nummer 602700) voor elapor dun aanbrengen en in een gewenste kleur(en) spuiten met acryllak uit spuitbus.

mvg. Ton

Hey Luusje,

Corvl wees me net op dit draadje. Mooi gedaan! Maar: vliegt t een beetje?? Met zo'n super-mega-fantastische zender hoef je zelf zeker niets meer te doen?

Nog geen vliegfoto's, heeft de kat misschien de rest ook gesloopt? Of is het over met het home-stbyen?

Groeten,
Ton

schijnt een fijne zender te zijn, nu alleen even de standaard NiMh eruit en bij united hobbies een 3S zender lipo bestellen voor.. Pff, 14 dollar ofzo? Heb ik ook in mijn MX16s (en een vliegmaat van me heeft dezelfde zender als jij), past precies en je hoeft niet meer iedere drie uur te laden. De lipo's van mijn DLG's zijn eerder leeg dan mijn zender :D

KICK
Hoe staat het met je easystar Luusje?
Ik zie dat je al een tijd zomaar ineens geen berichten meer post, wel jammer want ik vond de easystar erg leuk gemaakt.

@Jorrick

ben erg druk, verhuisd naar friesland... Wel mooie velden maar nog geen plek gevonden in de buurt Heerenveen om te vliegen.

En om eerlijk te zijn , alle hobby spullen zitten nog in dozen. Afgezien van kwasten, hamers en spijkers etc..

Maar zodra ik ga vliegen ga ik het zeker posten.

Je bent niet de enige die me er aan herinnerd... corvl vraagt t ook steeds ;)

Ja die had ik al bekeken.. Het is net of ik in een vacuumgebied ben gaan wonen.. niets echt dichtbij...

Had ik toe moeten voegen aan mijn selectie criteria voor het huis :grin:

Heb gehoord dat er een onofficieel veldje is in de buurt van rottum/heerenveen. Heb hem alleen nog niet gevonden.

Back