newby
Na een ietwat verkeerde start te hebben gemaakt, met de hobby van het modelvliegen, ben ik alsnog de goede weg ingeslagen.
Ik ben begonnen met het kopen van een Sapac F-16. Na veel advies van de ervaren vliegers, heb ik een simulator aangeschaft. Nu, na de nodige vlieguren op de simulator, heb ik, ook weer op veler advies, een easystar aangeschaft.
Ik ga met de standaard easystar vliegen, alleen ga ik de lipo's uit mijn F-16 gebruiken, want die had ik liggen, en zo houd ik de kosten een beetje in de hand.
Ik ga de bijgeleverde motor gebruiken, en bij Quartel in Amsterdam heb ik een passende regelaar bij de motor en lipo's gezocht. De lipo's 3s paketten (25C) en 2250mah. De regelaar die ik nu ga gebruiken is van IMCS en is een 25A regelaar. Beetje overdone 11,1V, maar nogmaals kosten drukkend.
Nu moet ik mijn regelaar instellen, en ik heb de handleiding van de regelaar erbij gepakt, maar dat is in het duits/frans. Mijn duits gaat niet verder als een biertje bestellen, dus vormt dit een hele uitdaging.
ik ga even googlen of ik iets online kan vinden in het engels/nederlands, maar wilde toch even een balletje opgooien, kijken of iemand hier toevallig ook zo'n regelaar heeft, en dus weet hoe deze in te stellen is.
Ik heb het hele topic, ook deel 1

doorgelezen, en bij dit topic volgen.
Begin eerst eens zonder er aillerons in te maken, dat kan later altijd ook nog.
Wanneer hij airborna gaat, hangt een beetje af van het instellen van mij regelaar, maar laat het weten, of ik hem heel heb weten te houden.
Greatz