multiplex Easystar deel 2.

6x3 geen 6x4 volgens eMotor Calc

Mensen die bezig zijn met de keuze van de prop, zoals ik, is de e-calc handig, ook de turnigy b2835 2200kv is hier aanwezig.

eCalc: propCalc - Propeller eMotor Calculator** (c) by Markus Mller

Mensen,

Wanneer ik dit laat doorrekenen:
2100Mah 3S1P
30A ESC
Turnigy B2825-16 (220Kv)
APC-E 6x4

kom ik op een prop stall uit, ik vraag me dan ook af waarom men altijd een 6x4 prop adviseert en geen 6x3
(want die is wel goed volgens de berekening)

Ik snap 'm ff niet... ben ik nou zo dom en jullie zo slim :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Mensen,

Wanneer ik dit laat doorrekenen:
2100Mah 3S1P
30A ESC
Turnigy B2825-16 (220Kv)
APC-E 6x4

kom ik op een prop stall uit, ik vraag me dan ook af waarom men altijd een 6x4 prop adviseert en geen 6x3
(want die is wel goed volgens de berekening)

Ik snap 'm ff niet... ben ik nou zo dom en jullie zo slim :mrgreen:

220 kV??, ik neem aan dat je 2200 kV bedoelt. In dat geval kun je gewoon met een APC-E 6x4 vliegen met een 30A regelaar. Ik heb precies hetzelfde op mijn EZ zitten. Misschien een foutje in het rekenprogramma

Vindt zelf de camspeed 5,5x4.3 veel lekkerder vliegen dan een 6x4. Veel minder torque rol.
Om ontopic te blijfen heb mijn nieuwe ez ook weer vliegen...

3s 2200mah lipo, 25amp regelaar, 2200kv inrunner en 5.5x4.3 prop.
Statisch trekt het 14,6 amps op vol gas. Gemiddeld vlieg ik er dik 20 tot 30 minuten mee, en loop ik volgas te raggen , houd het met 15 minuten op.

Laatst bij het over een hek klimmen mijn easy ongelukkig laten vallen, nu bleek dat de staart onder het stabilo was gebroken. Gelijmd en 2 saté prikkers van achter erin gestoken. Vandaag gaan vliegen met verbeterde bl setup, maar hij vloog niet lekker. Je raad het al, de boel is weer stuk (lijm heeft het niet gehouden)

Hoe repareer ik dit?
Ik zat te denken aan carbon staafjes, maar welke diameter is geschikt? 2,5 ofzo? Er moet er ook een door het stabilo omdat die ook op het punt van breken staat.

Bericht verstuurd vanaf mijn iPhone.

Zacki elapor lijm (seconde lijm)
Glastape lukt daar niet omdat hè niet rond kan wikkelen, ik hen nog 25gr glasmat, ik ga daar wel mee pielen. Accu was toch al wat te zwaar(2450mah) dus dat boeit niet.

Bericht verstuurd vanaf mijn iPhone.

Ik raad geen Zacki elapor lijm aan. is wel heel sterk voor iets vlug vast te zetten. Maar na 5 sec is het dan ook wel droog, Het stinkt verschrikkelijk en als je iets op je vingers hebt kun je een schuurpapier nemen.

Zojuist heerlijk gevlogen met de easystar, dit keer geen zweven maar rustig met een kwart tot halfgas rondvliegen. Heerlijk:D

Nadat ik geland was en de boel weer aan het inpakken was kwam er een dolenthousiaste hond op mij en de easystar afgestormd, hij hapte naar de vleugel. Ik luid schreeuwen en druk gebaren in de hoop dat de hond zou afdruipen, maar nee hoor, het beest zag het als een groot spel en werd nog wilder...... uiteindelijk liep ie terug naar de baas die 100 meter verderop stond. Resultaat, 3 tandafdrukken in de vleugel en de baas liep snel de andere kant op...... vooral dat laatste vind ik dus schandalig, niet even informeren of alles ok is maar snel weglopen..... :evil:

Maar goed, gelukkig zijn het 3 slechts afdrukken in het dikke deel van de vleugel, geen noemenswaardige schade. De Easystar kan gelukkig wel wat hebben:cool:

Probleem Motor

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje met men Easystar.
Een paar dagen geleden was ik rustig aan het vliegen met men EZ tot plots de motor uitviel en raar begon te doen. (zie filmpje)
Ik was nog niet lang aan het vliegen met een vol geladen LiPo.
Men setup is de volgende: HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner
Hobbyking SS Series 25-30A ESC (card programmable)
ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C

Probleem Motor.mp4

Greetz,
Bert

Vliegt hier iemand de EZ* op 4S?

Ik vlieg momenteel op 3S met een 2700kv motor. Wil deze op 4S gaan vliegen, maar vraag mij even af wat sterk aan te raden is ter versteviging.

Ik vlieg met ailerons.

De vraag die je jezelf moet stellen is: waarom zou ik dat willen? Je EZ is tenslotte een (electro)zwever en lomp hard rondraggen is niet echt ideaal - dan kun je beter voor een kleine honderd euro een funjet met setup kopen en die op 4S vliegen...

Ik zou de EZ lekker op 3S houden, het gaat er geheid niet leuker van vliegen.

De vraag waarom ik dat zou willen, is niet aan de orde.

De vraag wat te verstevigen daarintegen wel. Ik beschouw de EZ* niet als een zwever.. Nou ja, soms wel, maar veelal klooi ik er flink mee aan.

Dus nogmaals, is hier iemand die de EZ* op 4S vliegt en zo ja, wat heb je eraan verstevigd. Ben reuze benieuwd!

Thnx voor de link..

En nee, de vraag is niet aan de orde. Die vraag heb ik mij al gesteld en behoeft niet beantwoord te worden. De vraag gaat hier over iets anders.

Ik zeg, motor kapot, kan mij niet voorstellen dat dit de regelaar is.
Heb je wel eens aan het motorhuis gevoeld? Als ik dit zo hoor moet het aardig trillen.

Back