Hee allemaal! Zie dat dit draadje al sinds 1 september '12 stil staat; tijd om wat te posten!
Eergisteren een nieuwe easystar (1) binnen gekregen. Via conrad besteld, volgende dag in huis. Perfect!
Vandaag ook nog eens m'n GoPro HERO3!!! camera binnen gekregen, die ik speciaal voor de easystar heb gekocht! Kost wat, maar dan heb ik ook wel echt dé perfecte high definition (video) camera voor dit toestel.
Ik ben vandaag al begonnen met het een en ander, zoals het toepassen van de "bathtub-mod" die ik eerder had gezien op het forum van rcgroups. Hier een plaatje waar het idee en de inspiratie vandaan heb.
Easy Star Bathtub mod
- DIY Drones
Ben nu bezig met de canopy te maken uit een aldi cola fles
Het ziet er erg gaaf uit! (over enkele dagen start ik wel even een bouwverslag, met veel foto's!!) Wat ik de komende dagen nog ga doen: verven; morgen even langs de hobbyboer gaan en wat airbrush verf kopen! Ik zit te denken aan twee dikke zwarte strepen op de vleugels, en de body weet ik nog niet?? Ook ga ik er een landingsgestel voor maken, een neuswieltje en twee wielen onder de body ten hoogte van de vleugels. Ik zit ook nog te denken aan een paar Led lampjes, op de puntjes van de vleugels en voor en achterop het toestel (staartlicht, groen en rood!)
Maar goed, een toestel voor m'n gopro camera! die ca 120 gram weegt. Dit moet geen probleem zijn, maar vereist wel een goede brushless setup!
Ik zat te denken aan het volgende:
-3S lipo, met ???mah
-motor weet ik nog niet, wellicht deze?
2217/04 2217/04 Brushless Outrunner 2300KV RCtechnics Modelbouw winkel
-een ca 40 amp ESC. Is deze geschikt?
GXBL40 GX 40A Brushless ESC RCtechnics Modelbouw winkel en geeft deze ook stroom aan de ontvanger? zo nee, dan is deze niet goed!
- welke prop? dit ik pas wanneer ik een geschikte motor en accu heb gevonden!
Zodra ik de setup compleet heb, bestel ik het meteen! zodat ik hem zeker wel aan het eind van deze week af heb gebouwd! uiteraard zullen vele filmpjes volgen!
Alvast bedankt voor het mee helpen en denken!
Ciao!