multiplex Easystar deel 2.

Discussie in 'Beginners' gestart door wiebe, 17 apr 2009.

  1. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Als ik vanavond even rustig zit zal ik eens kijken wat een bruikbare setup voor je is. Heb je een indicatie voor maximum gewicht en kosten? Waar wil je bestellen, in Nederland, in de EU of mag het ook bijvoorbeeld hobbycity zijn?
     
  2. swilkens

    swilkens

    Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Sneek, Friesland
    Een korte vraag voor de mensen met een Spektrum 6200 2.4 GHz ontvanger, plaatsen jullie de satelliet binnen of buiten de romp?

    De verstopte vraag is: Hoe isolerend werkt het schuim van de multiplex modelletjes t.o.v. 2.4 GHz, is dit significant?
     
  3. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Nee. Gewoon lekker binnen in de romp opbergen. Er steken van die mooie voelsprietjes uit, als je zorgt dat die onder een hoek van 90 graden van elkaar uit je toestel steken is er niks aan de hand :) Ik gebruik in al mijn DLG's 2.4GHz (corona setje ingebouwd in mijn MX16s), die rompen zijn allemaal van carbon en geen centje pijn :)

    (carbon blokkeert radio signalen)
     
  4. wdvanoyen

    wdvanoyen

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    179
    Locatie:
    x
    Bedankt sadkingbilly! Een maximum gewicht heb ik niet echt, het enige wat aan boord komt is mijn camera (ongeveer 140gram) verder niks anders. De prijs maakt me niet echt veel uit. ik heb een redelijk budget, maar zo goedkoop mogelijk vind ik wel fijn:) thanks!
     
  5. swilkens

    swilkens

    Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Sneek, Friesland
    Duidelijk, bedankt. We hebben uiteindelijk de satelliet in de canopy verwerkt, zodra het Hollandse weer het toestaat maar eens een range check doen :)

    Dan nog een korte vraag m.b.t. de HXT900 servo's die zo populair lijken te zijn. Heeft het waarde om metal gear servo's te gebruiken voor de rolroeren of zijn de carbon gears van de HXT900 afdoende?

    Eventueel HS-65HB?

    Wij vliegen al een tijdje en hebben de Easystar toegevoegd aan de vloot als een makkelijk mee te nemen speelgoedje, ik gok dat hij vaak het luchtruim gaat zien. Weinig ervaring met de levensduur van deze servos.
     
  6. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Tsja, laat ik het zo zeggen. In de bijna zes jaar dat ik vlieg heb ik in totaal minstens 50 HTX500 / HTX900 gebruikt in allerhande toestellen. Ik heb bij mijn EERSTE bestelling van de HTX900 twee setjes tandwielen meebesteld (om gestripte tandwielen te kunnen vervangen). Deze setjes liggen nog steeds op zolder. Voor ieder stuurvlak is de HTX900 meer dan voldoende.
     
  7. swilkens

    swilkens

    Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Sneek, Friesland
    Prima, bedankt :)

    Eventueel lijmen wij ze wel in met krimpfolie.
     
  8. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Krimpfolie? Gewoon plakband gebruiken. Twee keer goed strak om de servo heen en dan inlijmen. Super eenvoudig weer los te maken (plakband doorsnijden en eraf trekken)
    -edit- ja krimpfolie is makkelijker maar dan moet je wel de goede maat hebben..


    Is er al iemand die de EZII heeft uitgerust met flaps?
     
  9. vliegtuigje

    vliegtuigje

    Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    Staphorst, vlakbij meppel en zwolle
    ben je eigenlijk wel flaps nodig op de easy star? het is toch gewoon om af te remmen in de lucht?
     
  10. swilkens

    swilkens

    Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Sneek, Friesland
    Kort verslag:

    Wij zijn zeer gecharmeerd door de EasyStar II. Met een stevige windkracht 3 zijn wij vandaag met 1 3S 2200 mAh LiPO de deur uit gegaan, ruim een uur later verlieten wij het veld weer.

    Het modelletje is prima in staat om, zonder motor, geruime tijd op hoogte te blijven en lekker in de wind te hangen.

    Prachtkist :)

    Setup:
    Servo: 2x Multiplex Nano-S
    Motor: Permax 2830-1100KV
    Batterij: 3S 2200 mAh
    Ontvanger: Spektrum 6210
    Zender: Spektrum DX6i

    Ik was voor het vliegen even angstig dat het motortje niet voldoende vermogen zou leveren om leuk met het model te vliegen, dat bleek volledig onjuist te zijn. Met deze setup waren wij in staat langdurig te vliegen met een vrij stevige windkracht 3+. Vol vermogen bleek alleen nodig om sterk te klimmen, half vermogen was ook voldoende. Rustig rondjes draaien met 1/4 tot 1/2 vermogen gaat prima.

    De zender + ontvanger zijn tevens ruim voldoende om dit model op zicht te vliegen, absoluut geen range problematiek ondervonden.
     
  11. wdvanoyen

    wdvanoyen

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    179
    Locatie:
    x
    Hee allemaal! Zie dat dit draadje al sinds 1 september '12 stil staat; tijd om wat te posten!

    Eergisteren een nieuwe easystar (1) binnen gekregen. Via conrad besteld, volgende dag in huis. Perfect!

    Vandaag ook nog eens m'n GoPro HERO3!!! camera binnen gekregen, die ik speciaal voor de easystar heb gekocht! Kost wat, maar dan heb ik ook wel echt dé perfecte high definition (video) camera voor dit toestel.

    Ik ben vandaag al begonnen met het een en ander, zoals het toepassen van de "bathtub-mod" die ik eerder had gezien op het forum van rcgroups. Hier een plaatje waar het idee en de inspiratie vandaan heb. Easy Star Bathtub mod :) - DIY Drones
    Ben nu bezig met de canopy te maken uit een aldi cola fles:)

    Het ziet er erg gaaf uit! (over enkele dagen start ik wel even een bouwverslag, met veel foto's!!) Wat ik de komende dagen nog ga doen: verven; morgen even langs de hobbyboer gaan en wat airbrush verf kopen! Ik zit te denken aan twee dikke zwarte strepen op de vleugels, en de body weet ik nog niet?? Ook ga ik er een landingsgestel voor maken, een neuswieltje en twee wielen onder de body ten hoogte van de vleugels. Ik zit ook nog te denken aan een paar Led lampjes, op de puntjes van de vleugels en voor en achterop het toestel (staartlicht, groen en rood!)

    Maar goed, een toestel voor m'n gopro camera! die ca 120 gram weegt. Dit moet geen probleem zijn, maar vereist wel een goede brushless setup!

    Ik zat te denken aan het volgende:

    -3S lipo, met ???mah
    -motor weet ik nog niet, wellicht deze? 2217/04 2217/04 Brushless Outrunner 2300KV RCtechnics Modelbouw winkel

    -een ca 40 amp ESC. Is deze geschikt? GXBL40 GX 40A Brushless ESC RCtechnics Modelbouw winkel en geeft deze ook stroom aan de ontvanger? zo nee, dan is deze niet goed!

    - welke prop? dit ik pas wanneer ik een geschikte motor en accu heb gevonden!

    Zodra ik de setup compleet heb, bestel ik het meteen! zodat ik hem zeker wel aan het eind van deze week af heb gebouwd! uiteraard zullen vele filmpjes volgen!

    Alvast bedankt voor het mee helpen en denken!

    Ciao!
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2013
  12. wdvanoyen

    wdvanoyen

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    179
    Locatie:
    x
    heb net ook de bekende "rudder mod" aangebracht. stukje balsa hout ipv het kleine roer van elapor. Heb een stuk grotere uitslag nu, had het al bij m'n vorige standaard easystar gedaan, 't is echt handig voor als je wat langzamer vliegt, bijv. bij de landing, heb je daar tenminste nog goede controle over het sturen:)
     
  13. wdvanoyen

    wdvanoyen

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    179
    Locatie:
    x
    Hee mede mbf'ers,

    Vergeet maar wat ik in mijn vorige post schreef over de mogelijke setup! Het is nu 4 uur en ik heb nu net ongeveer deel 2 helemaal doorgespit van het easystar topic. Poehpoeh wat een leesvoer!! Maar yeah, ik ben er echt vele malen wijzer uit geworden!!

    Ik ga waarschijnlijk voor de bekende setup: die is als volgt, alleen heb ik nog wat kleine vraagjes!

    - de aangeraden 2200kv brushless inrunner (mits deze te krijgen is, anders een vergelijkbare!)
    - dit met een 30 tot 35 amp ESC
    - en 3S met mah: tussen de 2200 en 2800 denk ik(nog niet helemaal over uit)
    Dit allen met een 6*4 prop!

    Wat denken jullie hiervan? Ik denk dat het wel redelijk goed zit, alleen twijfel ik er wel aan of het krachtig genoeg is om ook flink te stijgen (denk aan ca 60 graden) met ook nog mijn GoPro HD HERO3 aan boord. Hij weegt ongeveer 130 gram.

    Ik hoop dat iemand met me mee kan denken! Alvast heel erg bedankt!!

    Hasta luego!
     
  14. wdvanoyen

    wdvanoyen

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    179
    Locatie:
    x
    Hee allemaal, volgens mij leeft dit draadje niet meer! is er al een deel 3 dan? :O hmm..

    maargoed, ik ben erachter gekomen dat hobbyking de aangeraden 2200 kv motor niet meer levert (in het NL'se warehouse). Ik wil alles liever wel in Nederland bestellen, zodat ik snel aan de slag kan.

    Wie kent een goede vervangende motor? die goed mee gaat met een 3S LiPo 2200mah 25-50C en een plush ESC van 40 amp?

    Ik hoor echt graag van iemand!

    groetjes!
     
  15. Delarobbie

    Delarobbie Guest

    easy maiden

    hee wessel ik heb ook n easy, ga binnekort maar eens voor t
    eerste de lucht in, ben bezig de ailerons te installeren en neem
    wat vlieglessen. uiteindelijk wil ik er ook n cameraatje in hebben
    maar eerst maar eens leren vliegen. de rudderUpdate moet ik ook
    maar eens uitvoeren, nou ja eerst maar eens kijken hoe ie vliegt
    vanuit de doos!
     
  16. cdrom flyer

    cdrom flyer

    Lid geworden:
    19 mrt 2006
    Berichten:
    4.201
    Locatie:
    Uithoorn
    Je zou de gegevens in een calclator kunnen stoppen en kijken wat er uit komt.
    Je kunt dan rustig andere props en motoren expirimenteren zonder te bestellen.
    Overigens zit je al aardig goed en kom je uit op ongeveer 850gram thrust en als je kist vliegklaar niet veel zwaarder dan dat is zit je wel goed.;)


    eCalc: propCalc - Propeller eMotor Calculator   (c) by Markus Mller
     
  17. wdvanoyen

    wdvanoyen

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    179
    Locatie:
    x
    @ Delarobbie

    Leuk! ik heb hem ook een tijdje gevlogen met de standaard setup, is prima te doen hoor! zeker goed om mee te oefenen en ervaring mee op te doen!!
     
  18. wdvanoyen

    wdvanoyen

    Lid geworden:
    25 mrt 2012
    Berichten:
    179
    Locatie:
    x
    @cd rom flyer,

    Ja thanks! heb het al eens berekend, met de setup die ik gister heb besteld, (2200 hk outrunner, 40 amp plush en 2200 mah 3S lipo) heb ik echt meer dan voldoende kracht (voor nu dan hé:p) Ik begin aankomend weekend met m'n bouwverslag!

    ciao!
     
  19. vleugel

    vleugel

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    190
    Locatie:
    Delft
    is er ook een bouw verslag voor het inbouwen alerions op een easystar 1 bv met maten en foto`s

    groet vleugel
     
  20. schilper

    schilper

    Lid geworden:
    26 jun 2008
    Berichten:
    705
    Locatie:
    Zeeland

Deel Deze Pagina