Ik heb hier nog zo'n motortje liggen, daar heb ik maar een keer of 3 mee gevlogen (met Easystar, past er precies in), als je interesse hebt geef maar een seintje, propeller (huidige type, de zwarte met witte spinner) zit er ook nog op 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, gewoon een accubak erin knutselen.Wie heeft er een goede tip voor het verstevigen van de romp van de easystar.
De staart is te verstevigen dmv een carbonstaafje erin te lijmen, maar de neus, is een stuk lastiger.
Iemand toevallig al eens hiermee bezig geweest?
Ja, gewoon een accubak erin knutselen.
Echter is dat geen garantie dat je neus heel blijft als je vol de grond in gaat.![]()
Testresultaat:
Ik ben met mijn esaystar de sloot in gestort hij zat vol water en hij deed het 2 dagen niet meer en nu doet hij het weer zoals eerst.
dus laat je vliegtuig eerst goed drogen met een fohn
hallo, ik weet niet of je een een of andere spray kan gebruiken voor de onerdelen, ik weet niet of de connectie helemaal goed werkt bij mij want de ontvanger heeft het 2 dagen niet gedaan. het water kwam binnen via het gat waar de attenne naar buiten gaat.hallo , ik weet wat je bedoeld.
heb een week geleden hetzelfde meegemaakt , toen ik hier in de tuin over het kanaal vloog is men elevator servo losgekomen(had hem nochtans stevig vastgelijmd met zacki elapor)
nu in mijn geval hij heeft 1uur in het midden van het kanaal gelegen .
ben thuisgekomen onmiddelijk alles met de haardroger droogeblazen.
en tot mij grote verbazing werkte alles perfect na 3 uur zelfs de lipo
alleen had ik graag geweten of je er nu best geen spray ofzo op aanbrengt op de printplaat van de receiver en regelaar alsook op de connectors?
want op de connectors van de rx begon hij te oxideren .
alvast bedankt !
m.v.g Bart
Hallo,Ik zal waarschijnlijk de zoveelste zijn die deze vraag stelt maar ik ga het toch nog eens doen.
Ik wil in men EZ een nieuwe motor, een brushless dit keer en eentje met voldoende kracht voor een grondstart of voor het vliegen met een fototoestel erop gemonteerd. Na een beetje zoeken heb ik deze motor gevonden : HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner $19.95
deze zou veel gebruikt worden voor de EZ maar is deze voldoende voor mijn wensen?
Ik heb nog een motor gevonden met meer KV:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4201&Product_Name=HXT_2835_(380S)_2700kv_Brushless_Inrunner
Als ik ga vergelijken is alles hetzelfde en toch is deze een tikkeltje goedkoper terwijl deze toch meer KV heeft.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze 2 en wat is het belang van die KV's?
Het volgende wat ik nodig heb is een regelaar maar ik weet helemaal niet hoe ik er eentje moet kiezen. tenslotte heb ik nog een Lipo nodig om het compleet te maken maar opnieuw, hoe moet ik eentje kiezen? Mijn lader is een graupner ultramat 10, is deze goed voor het laden van lipo's of moet ik ook een nieuwe lader kopen.
Ik weet dat ik veel vragen stel maar ik ken hier nog niet veel van en je moet het ergens leren.
Greetz,
DoPy
Je hebt 3 vragen:
1) de KV staat voor het aantal toeren, dit heeft weinig te maken met de prijs.
Het geeft aan hoeveel toeren de motor (onbelast) draat per volt.
Een KV2200 draait dus 11000 toeren bij 5 volt en 22000 toeren bij 10 volt.
Deze is geschikt voor een 3S accu. (11,1 volt = 24.420 toeren).
Een KV2700 draait dus veel sneller en is meer geschikt voor een 2S accu.
(7,4 volt =19.980 toeren)
Deze motortjes zijn ruim 100 gram en zijn eigenlijk veel te zwaar voor een EZstar.
Met een 5,5 inch propje draaien deze motertjes maar op halve kracht.
Dit is niet erg, maar een 40 of 50 grams motortje is gewoon genoeg.
Nu betaal je meer als nodig en maak je het toestel onnodig zwaar.
(Ik zou persoonlijk kiezen voor een 40 grams outrunner, al moet je dan zelf een motorsteun maken)
2) Card programmable staat voor de regelaar of ESC.
Soms wil je deze opnieuw programmeren (is meestal niet nodig)
Dat kan op 2 manieren:
a) door tijdens het opstarten naar de piepjes te luisteren en dan met met je gasstick heen en weer te bewegen.
(kan ik alleen goed uitleggen als je de manual hebt)
b) door een kaartje tussen de ontvanger en ECS te zetten tijdens het programmeren.
Dit kaartje moet je dus los kopen.
3) Je moet laden met een balancer, anders zijn je accu's na een paar maanden kapot (dat weet ik uit ervaring :evil
Er zijn 2 type laders met balancer:
a) die laden via de stekker met de dunne draadjes, de balancer stekker (maximaal 2 ampere laden).
b) die met 2 steklkers aangesloten worden op de accu, de dikke hoofddraad en de kleine balancer stekker.
een keer laden zonder balancer is niet erg, maar doe dat nooit 3 of 4 keer achter elkaar!
Succes Willem