Vanmiddag weer even gevlogen met de ES II.
Zoals ik al een keer eerder had aangegeven moest ik steeds veel down geven om mooi rechtuit te vliegen.
Veel geschoven met de accu en het pompen werd minder door de accu naar achter te schuiven (duiktest)
De elevator staat nu toch wel 3 mm down.
Ik dacht dat dat door de zwaardere motor kwam maar nu denk ik dat het horizontale stabilo niet goed staat.
Dus mijn gedachte is om de achterzijde van het hor stabilo achter iets te tillen (schuim snijden) waardoor de elevator weer neutraal kan staan.
Helaas heb ik geen instelhoek meter om mijn gedachte te staven maar op het oog zie ik het ook.
(Ik heb nl een carbon staaf in de romp van voor naar achter en het kan zijn dat ik daardoor een natuurlijke kromming van de romp teniet gedaan heb)
Heeft iemand een instelhoek meter en wil je dan de vleugel en hor stabilo eens meten.
Ik hoor het graag.
Groeten
Ton
Zoals ik al een keer eerder had aangegeven moest ik steeds veel down geven om mooi rechtuit te vliegen.
Veel geschoven met de accu en het pompen werd minder door de accu naar achter te schuiven (duiktest)
De elevator staat nu toch wel 3 mm down.
Ik dacht dat dat door de zwaardere motor kwam maar nu denk ik dat het horizontale stabilo niet goed staat.
Dus mijn gedachte is om de achterzijde van het hor stabilo achter iets te tillen (schuim snijden) waardoor de elevator weer neutraal kan staan.
Helaas heb ik geen instelhoek meter om mijn gedachte te staven maar op het oog zie ik het ook.
(Ik heb nl een carbon staaf in de romp van voor naar achter en het kan zijn dat ik daardoor een natuurlijke kromming van de romp teniet gedaan heb)
Heeft iemand een instelhoek meter en wil je dan de vleugel en hor stabilo eens meten.
Ik hoor het graag.
Groeten
Ton