Multiplex Easystar maar dan Twin

Hoi Allemaal,

Ik ben een Easystar aan het maken maar dan een Twin uitvoering, iemand ervaring hiermee op dit forum???

Ja ja ik ben er niet nieuw mee, er is al iemand anders geweest die dat gemaakt heeft, maar hier in Nederland weet ik niemand.

De reden dat ik deze Twin maak is dat ik film en foto`s opname`s wil gaan maken.

Door een Twin te maken, krijg ik betere opname`s daar de Easystar Twin stabiler in het vliegen is.

Tevens heb ik voorbereidingen getroffen (opzetstuk) om kleine zwevers (Fox en een Space Shuttle) mee naar boven te nemen en boven in de lucht los te koppelen.

Ook heb ik een kleine shuttle rc gemaakt om mee naar boven te nemen en los te koppelen, dit is wel nieuw hier in NL geloof ik, ik heb het nog niet waargenomen namelijk maar kan het mis hebben.

Ik heb dit allemaal gemaakt om gewoon vliegplezier te hebben en daar gaat het om tenslotte.

Ik zie uw reactie graag tegemoed hier.

Vriendelijke Groet

Jaap

Laatst bewerkt:
hmmm, klink interesant, ga je wel gebruikt maken van de 2x permax 400 motoren of komt er iets sterkers in?? en ik heb ook wel zin in foto's :wink:

Jaap bedoel je dan zoiets?

easystar3%20%28WinCE%29.jpg

Alle onderdelen liggen nu te wachten op tijd om alles te maken zoals ik het wil.

Dit is van een ander die het al gemaakt heeft, maar toch net weer effe anders.
EZp38new.jpg

Wat doet die tweede motor eigenlijk? Dubbel vermogen of werkt dat anders?

Als ik er over nadenk dan 2x meer trekkracht maar geen extra snelheid?

Ik denk dat je het voor extra snelheid niet hoeft te doen omdat dit model niet voor veel meer snelheid is gemaakt.
Hij vliegt dan zelfs slechter.

Wel krijgt deze meer vleugel oppervlak en met een flinke camera meer gewicht+ toestel zal al iets zwaarder zijn, meer vleugel etc.

Dus dat krijgt het wat makkelijker de lucht in denk ik+ makkelijker om je camera te monteren.

Ik denk vooral dat je het moet doen om makkelijker een camera te monteren+
als je echt een zwaardere camera mee gaat nemen.

Want een gewone easystar met borstelloze motor gaat als een gek omhoog.
Zelfs met camera.

Verder is het ook fun uiterraad.

Er zijn zelfs easystar versies gemaakt die op water kunnen landen etc.

Vlieg zelf nog niet.
staan nog onderdelen in backorder....

@Theo

Klopt zoiets dus, maar dan gewoon 2 rompen met een middenvleugel van 40cm, ik zal eens wat foto`s plaatsen.

Ik heb de spullen al een tijdje nagenoeg klaar liggen en nu ben ik het maar eens aan het afmaken, ik wil er toch graag mee vliegen alst mooier weer is.

Ik heb er 2x een 480 speed voor gekocht en er komen 2 regelaars en 2 lipo`s in, jaja ook een ontvanger en servo`s in hihi.

Groetjes Jaap

twineasystar.JPG

Laatst bewerkt:
goh ik heb ben ook een twin easy star aan het maken met shutlle rc en rc mpx fox erop

aan gedreven met 480 race motoren voor meerdere geleverd ??

groeten martin martens

hee das toevallig, was laatst nog bij iemand in de werkplaats die zo'n ding aan 't bouwen was, hihi!!! maar Jaap het ziet er prachtig uit hoor! Is toch wel leuk om een aantal foto's te plaatsen!

Go das ook toevallig, laat ik nu Martin en Freek kennen en die gasten zijn ook nog als kind bij mij in huis en vaak te vinden om bij mij te knusselen toppie toch.

Maar dat had ik allemaal willen vertellen hier in dit draadje maar de mannen hebben het al gelezen hier, maakt verder niet uit natuurlijk ik zal het wel verder uitleggen hier.

We maken het allemaal een beetje samen, de een doet dit, de ander doet dat, de een is goed in dit, de ander is goed in dat en vaak moet je samen wat maken en zo zijn wij lekker en gezellig bezig samen.

Hieronder heeft Martin rolroeren in de vleugels gemaakt, echt vakwerk van die man.
401001.JPG

Hier de vleugels kant en klaar, op de voorgrond de middenvleugel in aanbouw.
SV400795.JPG

Hier zijn Martin en Jaap de voor en achterlijst aan het plakken.
SV400762.JPG

Hieronder is goed te zien hoe ik het kielvlak heb gemonteerd.
SV401002.JPG

Hier zie je hoe het kielvlak en stabilo samen gemonteerd zijn.
SV401006.JPG

We vliegen ook erg veel samen en meestal wild, wat natuurlijk hier in de omgeving geen probleem is met al die weilanden.

Wordt vervolgt

Groeten Jaap Martin Freek hihihihi

Laatst bewerkt:
Freek ik heb de tape die je zoekt voor je geritseld

groeten Martin Martens

altijd leuk om met die EZ`s te knutselen,
loop zelf al een tijdje met het idee om een inflight adjustable prop erop te zetten.
zodat je net als bij indoor achteruit kan vliegen :D
iemand hier ervaring mee of info over?..

Hoi Allemaal.

En zover ben ik tot op heden.

SV401003.JPG

Toch wel een leuk gezicht zo die 2 samen

De Fox heeft Martin al voorzien van RC en is klaar en heeft ook al succesvol, gevlogen de nodige RC heb ik al wel (regeld Martin allemaal) maar moet nog gemonteerd worden.
401004.JPG

Hieronder de Fox van Martin deze is uitgevoerd met een aandrijving, de ander is een zwevertje ook met RC, er is meer te zien over de Fox op modeltechniek, online modelbouw deze site is dus van Martin.
foxforummartin.JPG

Het eigelijke plan was om een space shuttle op de Twin EZ te plaatsen, maar Martin zag de Fox en heeft hij er gelijk maar een paar besteld, de shuttle is inmiddels van RC voorzien en klaar voor de maiden.

Hier een proefopstelling
SV400793.JPG

Hier zoals het nu is met opzetstuk incl servo voor loskoppeling
SV400882.JPG

Laatst bewerkt:
@Robert

Nee 1 servo en die ga ik monteren in het stabilo zelf en dan een draadje naar voren voor de RC, tenminste dat is de bedoeling tot op heden.

Ik moet nog wel even uitvogelen hoe ik het ga maken met de rudders ik wil daar ook 1 servo voor gaan gebruiken, maar om die nu ook in het stabilo te maken lijkt me niet slim, omdat die zover achter het CG zit heb je weer gewicht nodig voorin, voor een goede CG.

Maar komt tijd komt raad komt wel goed denk ik.

Laatst bewerkt:
Back