multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
En is het te doen om de elektronica van de easy die ik nu heb gewoon over te zetten? Of is dat zeer moeilijk? Eventueel met een 480 en lipo, en kan ik de ijzerdraadjes van de servo's naar de roeren(Hoe noemen deze eigenlijk ;)?) ook mee overzetten?

Alvast bedankt

lege easysystar zit alleen een motor en prop bij. de rest moet je zelf kopen en in elkaar zetten.

En roerhoorntjes, stangen, buisjes, klitteband, stickerset, cockpitsluiting, staaf vleugel etc. etc. Kijk hier maar eens, bron dit topic op RC groups ;)

EZ is dus compleet, op electronica na (servo's, ontvanger, accu, regelaar en klein spul zoals kabeltjes en connectoren). Je hebt uiteraard nog wat spullen nodig om te kunnen bouwen (mesje, lijm e.d.).

Jamara 480 heb ik pas nog gehaald, ongeveer €8,-/stuk.

ik ga straks nog ff naar t vliegveld met de EZ met rolroeren. mn pa gaat mee en mischien krijg ik m dus zover dat hij gaat filmen :D

Robert,
veel plezier, en probeer je pa maar te overtuigen ;)

Een Easy met lipo en 480, kan je daar ook nog rustig mee vliegen, en gaat dat veel sneller?

Alvast bedankt

tuurlijk kan je daar rustig mee vliegen, en ja het gaat veel sneller, waarom zou je anders de orginele motor vervangen??

helaas geen video van vandaag, was niemand op t vliegveld en ik mag alleen niet vliegen i.v.m. verzekering. dus niet gevlogen :S

Niet alleen vliegen??? was dat dan voor een onzin?
Als je (nog) geen brevet hebt mag je op een clubveld niet alleen vliegen. Ik neem aan dat dat op alle clubs zo is.
Alleen, als er niemand anders is is er ook niemand die je schade kan berokkenen, en niemand die er een probleem van maakt...:rolleyes:

Als je (nog) geen brevet hebt mag je op een clubveld niet alleen vliegen. Ik neem aan dat dat op alle clubs zo is.
Alleen, als er niemand anders is is er ook niemand die je schade kan berokkenen, en niemand die er een probleem van maakt...:rolleyes:

Ja precies bdoets! Ik zou toch niet voor noppes naar het vliegveld rijden/fietsen:lol:
En de kans dat zo'n easy neerstort is toch wel erg klein, want robert is vast geen beginner meer.

inderdaad, ik heb nog geen brevet. ik was altijd een wildvlieger en sinds kort zit ik bijeen vliegclub. maar ik mag niet zonder insctructeur vliegen qua verzekering e.d. :D

Gisteren voor het eerst gevlogen met mijn EZ in het Vroesenpark in Rdam, ging best aardig, laatste vlucht brak de neus ongeveer tot aan de vleugels diagonaal af. Hij is nu al weer gelijmd.

Ik denk wel dat ik op de rechterstick ook de rudder ga zettten omdat ik vaak 'vergeet' dat hij daar zit, en ik het gas niet te vaak aan wil raken.

Welke stappen moet ik eigenlijk ondernemen om hem juist af te trimmen, de EZ recht in de wind gooien en kijken hoe stabiel hij vliegt en daar de trims op afstellen?

Gisteren voor het eerst gevlogen met mijn EZ in het Vroesenpark in Rdam, ging best aardig, laatste vlucht brak de neus ongeveer tot aan de vleugels diagonaal af. Hij is nu al weer gelijmd.

Ik denk wel dat ik op de rechterstick ook de rudder ga zettten omdat ik vaak 'vergeet' dat hij daar zit, en ik het gas niet te vaak aan wil raken.

Welke stappen moet ik eigenlijk ondernemen om hem juist af te trimmen, de EZ recht in de wind gooien en kijken hoe stabiel hij vliegt en daar de trims op afstellen?

Jammer van de neus, het kan zijn dat de easy star een kleine afwijking naar links of rechts heeft vanwege die neus maar ik kan zo niet inschatten hoe of wat.

Als je de EZ gooit dan moet hij gewoon recht voor uit gaan zonder enige afwijking naar links of rechts, dat kan je dan eventueel bij trimmen. Als je de ez gooit met de motor aan, dus als je echt gaat vliegen dan moet hij niet extreem omhoog of omlaag gaan.
Als je hem eenmaal op hoogte hebt dan moet je hem probleemloos rechtuit laten kunnen vliegen als hij dan teveel stijgt of zakt dan trim je dat bij. Het trimmen van de ez is zo gedaan en heel vaak is het helemaal niet nodig.

Groet,

Freek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back