Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De winkelier weet dat ook niet. Die gaat er vanuit dat de bijgeleverde regelaar voldoende is. Dat is het ook wel, als je 6 of 7 cellen gaat vliegen maar niet als je een 3S LiPo neemt. Verder is de standaard regelaar 8A en de motor trekt al bij vollast 7A. Als je ineens gaat klimmen of rare dingen doet, springt de standaard regelaar in failsafe en ben je kansloos verloren. 8O Ik heb dat twee keer mee moegen maken waarbij de EZ één keer bijna in het kanaal terecht kwam. 8OOei, dan hade de winkelier dat wel ff mogen vertellen
de orginele regelaar is 8A
Hij zei alleen Throttleservo even naar 80 procent terugstellen ....
@ sleur ; we zijn altijd met iets nieuws bezig,
wie weet wat het volgende is
Ik denk dat het meer gaat om het feit dat je met een 3S LiPo achterlijk snel kan vliegen en dat voor een beginner niet echt wenselijk is. Dan wil je de eerste paar weken niet veel meer dat iets sneller dan zweven en leren stabiel te blijven.Terugstellen regelaar heeft TOTAAL geen zin!!!!!!!! Motor blijft toch teveel gebruiken en de regelaar gaat dus TOCH stuk![]()
Ja, op voorwaarde dat je geen duikvluchten maakt en dan loopings of snelle bochten probeert. Let er op dat na een paar minuten vliegen de regelaar niet al te heet wordt. Je moet je vinger er met gemak op kunnen houden. Zo niet, dan toch rap een andere zoeken.Dus met een 7.4 2s lipo moet het met de orginele regelaar wel lukken![]()
Als het je eerste vliegtuig is, wil je niet al dat gedoe van in elkaar knutselen. Dan kies je voor een RR of RTF. BCS en ik zijn autorijders en die vallen zelden uit de lucht (tenzij het je eigen schuld is) en mocht er iets niet goed opgeschroefd zijn dan ik dat bij een auto geen ramp, bij een vliegtuig is het wat lastiger. Gek genoeg maakt 100 euro voor wat onderdeeltjes op een Baja niet uit maar we maken ons wel druk om schade aan een vliegtuig wat compleet 60 euro kost. 8O :? :lol:ik zou gewoon een lose EZ met goede regelaar kopen
Niets mis mee toch. Het zit ruim boven de 8 Ampère dus dat zit wel goed. Als je de Permax 400 blokkeert dan trekt deze ruim 10 Ampère. Dus mocht je op zijn kop belanden met de prop op de grond waardoor de motor niet kan draaien en je vergeet het gas dicht te zetten, dan is er niets aan de hand. Dus gewoon laten komen.Pff, nu heb ik gisteren dus mijn EZ bestelt en ging ik ervan uit dan een 14A regelaar wel zou volstaan, niet dus want ik ga (normaalgezien) altijd op 3S vliegen (ik heb nog geen andere lipo's).
Dus best niet volgas geven dan?
Ik heb deze regelaar genomen:
Natterer Modellbau - Flugregler LiPO - Fly 14 058209
Natuurlijk heb ik gisteren avond al betaald dus ik vrees dat ik niet zal kunnen wijzigen he?
Ik denk dat je met de 7x6 beter af bent. Probleem is wel dat je een stuk uit je staart moet halen tenzij je de motor hoger monteert. Als je beide props hebt, gewoon proberen lijkt mij. Maar met een 2S LiPo en slechts 760kV is dat hooguit 5600rpm voor de propellor. Da's behoorlijk weinig. Verder zal de vliegtijd heel beperkt zijn met 1350mAh, bij maximale belasting hooguit 9 minuten. :?Ik heb nu een Robbe 2827-34 (outrunner) brushless met een 18A regelaar (BEC) op 1350mA Dymond lipo 2S.
Ik heb 2 props hier liggen, welke kan ik het beste gebruiken?
- 9x5
- 7x6
Ik denk dat je met de 7x6 beter af bent. Probleem is wel dat je een stuk uit je staart moet halen tenzij je de motor hoger monteert. Als je beide props hebt, gewoon proberen lijkt mij. Maar met een 2S LiPo en slechts 760kV is dat hooguit 5600rpm voor de propellor. Da's behoorlijk weinig. Verder zal de vliegtijd heel beperkt zijn met 1350mAh, bij maximale belasting hooguit 9 minuten. :?
Is dit geadviseerd door een winkel of zelf bij elkaar gezocht?