multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei, dan hade de winkelier dat wel ff mogen vertellen
de orginele regelaar is 8A :(
Hij zei alleen Throttleservo even naar 80 procent terugstellen ....:rolleyes:

@ sleur ; we zijn altijd met iets nieuws bezig, :D:D:D
wie weet wat het volgende is

Oei, dan hade de winkelier dat wel ff mogen vertellen
de orginele regelaar is 8A :(
Hij zei alleen Throttleservo even naar 80 procent terugstellen ....:rolleyes:

@ sleur ; we zijn altijd met iets nieuws bezig, :D:D:D
wie weet wat het volgende is
De winkelier weet dat ook niet. Die gaat er vanuit dat de bijgeleverde regelaar voldoende is. Dat is het ook wel, als je 6 of 7 cellen gaat vliegen maar niet als je een 3S LiPo neemt. Verder is de standaard regelaar 8A en de motor trekt al bij vollast 7A. Als je ineens gaat klimmen of rare dingen doet, springt de standaard regelaar in failsafe en ben je kansloos verloren. 8O Ik heb dat twee keer mee moegen maken waarbij de EZ één keer bijna in het kanaal terecht kwam. 8O

En dat terugstellen heeft niet veel zin. Zelfbeheersing ten aanzien van het bedienen van de sticks is de juiste oplossing. ;) Dat geldt ook voor het corrigeren met sturen. Kleine bewegingen hebben een beter resultaat dan vol links/vol rechts (ook leuk maar dan heb je soms wat meer ervaring nodig om uit rare situaties te komen. :lol:

Terugstellen regelaar heeft TOTAAL geen zin!!!!!!!! Motor blijft toch teveel gebruiken en de regelaar gaat dus TOCH stuk :(

Terugstellen regelaar heeft TOTAAL geen zin!!!!!!!! Motor blijft toch teveel gebruiken en de regelaar gaat dus TOCH stuk :(
Ik denk dat het meer gaat om het feit dat je met een 3S LiPo achterlijk snel kan vliegen en dat voor een beginner niet echt wenselijk is. Dan wil je de eerste paar weken niet veel meer dat iets sneller dan zweven en leren stabiel te blijven. ;)

Mijn standaard regelaar was er na twee weken uit vanwege het feit dat-ie twee keer afhaakte in de lucht (op zo'n 50 meter hoogte).

Dus met een 7.4 2s lipo moet het met de orginele regelaar wel lukken :confused:
Ja, op voorwaarde dat je geen duikvluchten maakt en dan loopings of snelle bochten probeert. Let er op dat na een paar minuten vliegen de regelaar niet al te heet wordt. Je moet je vinger er met gemak op kunnen houden. Zo niet, dan toch rap een andere zoeken. ;) Of niet continu vol gas vliegen :?

ik zou gewoon een lose EZ met goede regelaar kopen
Als het je eerste vliegtuig is, wil je niet al dat gedoe van in elkaar knutselen. Dan kies je voor een RR of RTF. BCS en ik zijn autorijders en die vallen zelden uit de lucht (tenzij het je eigen schuld is) en mocht er iets niet goed opgeschroefd zijn dan ik dat bij een auto geen ramp, bij een vliegtuig is het wat lastiger. Gek genoeg maakt 100 euro voor wat onderdeeltjes op een Baja niet uit maar we maken ons wel druk om schade aan een vliegtuig wat compleet 60 euro kost. 8O :? :lol:

Laatst bewerkt:
wie weet waar ik goedkoop ALLEEN een rompje van de EZ kan halen ?
[ ziet er namelijk niet meer uit en ik wil wisselen met motors, en natuurlijk heb ik die nu goed vast gelijmd :p dus van dat rompje is niet veel soeps over dan :lol: ]

Pff, nu heb ik gisteren dus mijn EZ bestelt en ging ik ervan uit dan een 14A regelaar wel zou volstaan, niet dus want ik ga (normaalgezien) altijd op 3S vliegen (ik heb nog geen andere lipo's).

Dus best niet volgas geven dan?

Ik heb deze regelaar genomen:
Natterer Modellbau - Flugregler LiPO - Fly 14 058209

Natuurlijk heb ik gisteren avond al betaald dus ik vrees dat ik niet zal kunnen wijzigen he?

@ Joris: gewoon ff een mailtje sturen, vaak zijn ze bereid om je order aan te passen :yes:

Weet iemand toevallig waar ik een APC 6x4 prop kan bestellen met bijbehorende adapter, rc-technics is met vakantie :? :(
(welke adapter heb je eigenlijk nodig daarvoor?)

Pff, nu heb ik gisteren dus mijn EZ bestelt en ging ik ervan uit dan een 14A regelaar wel zou volstaan, niet dus want ik ga (normaalgezien) altijd op 3S vliegen (ik heb nog geen andere lipo's).

Dus best niet volgas geven dan?

Ik heb deze regelaar genomen:
Natterer Modellbau - Flugregler LiPO - Fly 14 058209

Natuurlijk heb ik gisteren avond al betaald dus ik vrees dat ik niet zal kunnen wijzigen he?
Niets mis mee toch. Het zit ruim boven de 8 Ampère dus dat zit wel goed. Als je de Permax 400 blokkeert dan trekt deze ruim 10 Ampère. Dus mocht je op zijn kop belanden met de prop op de grond waardoor de motor niet kan draaien en je vergeet het gas dicht te zetten, dan is er niets aan de hand. Dus gewoon laten komen.

En dit is ook geen probleem als mijn volgende motor net ietsje zwaarder wordt? Ik had namelijk gehoord op de club dat de standaard motor best (na een tijd) vervangen wordt door 1 model zwaarder?

Ps: die reflex om het gas dicht te trekken heb ik wel hoor, heb ik van mijn heli's en auto's dus dat mag geen probleem zijn.

Denk er wel even aan dat ik op 3S vlieg dus de motor misschien meer zal trekken (omdat hij meer krijgt?)

Zo, de rolroeren op de EZ zijn klaar om te testen in de frisse buitenlucht. Helaas spettert het nu dus niet echt lekker weer om te vliegen (voor mij dan hè ;)).

De servo's zijn Tower Pro 9 grams servo's. Afmeting van de rolroeren is 32x4,5cm. De binnenkant van de rolroeren meet 13cm vanaf het midden van de vleugel. Maximale uitslag is 2,5cm t.o.v. het uiteinde van de vleugenrand dus ze staan nu op 70% uitslag. Een skijken of ik ze ook als remflappen kan gebruiken op de zender (zit wel ergens zo'n functie op de DX6i). :lol:

easy-ailerons1.jpg

easy-ailerons2.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er inderdaad goed uit ;-)

Natterer heeft al geantwoord en die regelaar is geregeld (leuke woorspeling) ;-)

Ik heb nu de fly 25, dus nu zal ik zeker wel wat overschat hebben.

ik heb mijn easystar ook gemaakt met rolroeren en een vette brushless erin. voor de rest helemaal standaard.

in de rolroeren heb ik een afgeknipt servoheveltje geplakt voor de aansturing. sleufje maken, secondelijm, heveltje erin plakken met wat activator en het komt niet meer los en tot nu toe meer dan sterk genoeg.

voor de rest vliegt het als een speer. wel oppassen met hoge snelheid. als hij over een bepaalde grens heen gaat is hij niet meer te besturen. remedie gas los en hij wordt weer bestuurbaar....

Ik heb nu een Robbe 2827-34 (outrunner) brushless met een 18A regelaar (BEC) op 1350mA Dymond lipo 2S.
Ik heb 2 props hier liggen, welke kan ik het beste gebruiken?

- 9x5
- 7x6

Laatst bewerkt:
Ik heb nu een Robbe 2827-34 (outrunner) brushless met een 18A regelaar (BEC) op 1350mA Dymond lipo 2S.
Ik heb 2 props hier liggen, welke kan ik het beste gebruiken?

- 9x5
- 7x6
Ik denk dat je met de 7x6 beter af bent. Probleem is wel dat je een stuk uit je staart moet halen tenzij je de motor hoger monteert. Als je beide props hebt, gewoon proberen lijkt mij. Maar met een 2S LiPo en slechts 760kV is dat hooguit 5600rpm voor de propellor. Da's behoorlijk weinig. Verder zal de vliegtijd heel beperkt zijn met 1350mAh, bij maximale belasting hooguit 9 minuten. :?

Is dit geadviseerd door een winkel of zelf bij elkaar gezocht?

Ik denk dat je met de 7x6 beter af bent. Probleem is wel dat je een stuk uit je staart moet halen tenzij je de motor hoger monteert. Als je beide props hebt, gewoon proberen lijkt mij. Maar met een 2S LiPo en slechts 760kV is dat hooguit 5600rpm voor de propellor. Da's behoorlijk weinig. Verder zal de vliegtijd heel beperkt zijn met 1350mAh, bij maximale belasting hooguit 9 minuten. :?

Is dit geadviseerd door een winkel of zelf bij elkaar gezocht?

Is geadviseerd door een kennis (die behoorlijk wat vliegervaring heeft).
Om te beginnen is het beter om steeds ongeveer 10 a 15 minuten te vliegen (landen etc).
Later kan ik er altijd een andere in zetten. (op dit moment heb ik 3 1350mA van Dymond liggen + auto acculader).
Daarnaast is mijn Easystar behoorlijk ligt (lipo weegt 78gr, heb kleinere servo's van Dymond van 9gr), dus al met al zeer weinig. De motor is bij 2S en de juiste prop goed voor +/- 800gr, dus dat moet wel kunnen.

Inderdaad, zeer snel zal ie niet zijn, maar dat is op dit moment ook niet het belangrijkst.
Eerst maar eens leren vliegen (wel genoeg gesimd dat wel). Vroeg me alleen af of de prop voldoende is, vandaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back