multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik hep met vermaak er naar gelezen en de filmpjes gekeken.
was erg leuk ok al hep ik nog noot gevlogen is dit wel een leuke marnier om te beginen geloof ik
ik had een vraag wat kost nu een set maar wel dan wel gewoon standert??
groeten john

ez_star_01.jpg

:D

229,- euro zelfs.

Ik had even gebeld, de goede man was niet al te best te verstaan, maar dit krijg je erbij.

accuset,
2 mini servo's
regelaar
hi-tec ranger 3 zender (hij zei vierkanaals, maar volgens mij is het maar 3 kanaals na een beetje googlen)
ontvanger

Hij kon me niet in alle typenummers voorzien :(

Ik zit echt te twijfelen of ik deze set neem, of gelijk goed ga beginnen, dus gelijk een "goede" zender / ontvanger / servo's / regelaar

Dat die spullen dus over een tijdje over gezet kunnen worden in een nieuw model wanneer ik het vliegen onder controle heb.

ik weet het nog niet :(

Ok daarnet even een testritje gemaakt met dat ding, maar wat ik ook probeerde ik heb hem niet netjes in de lucht gekregen. ik had ook dat standaard pakket bij quartel aangeschafd, Het enige dat die deed was een duikvlucht naar links maken,

Hij is ondertussen al 2 keer doormidden gebroken geweest. wat ik ook probeer hij maakt altijd een duikvlucht naar links.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Je neemt me de woorden uit de mond Theo... :wink:

Er zijn er altijd bij die blijven volhouden.... :?

Ik wil trouwens ook een Easystar!!

Groeten van Frank

ik ben nu ik dit allemaal heb gelezen ook al geintreseerd in de ez
ik heb een slowfly regelaar van robbe maar ik weet niet of 10 amp genoeg zal zijn
de naam is RSC 110 BEC en robbe no 8392
hij werk wel super op een speed 300 die in mn mini piper zit

10 amp is nipt op "n speed 400 met günther-propje.
maar een Easy Star kan je ook vliegen (Jürgen Heilig deed het zelfs indoor) op een speed 300. Draadje staat op rcgroups.com

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=144078

Als je dit draadje "even" doorleest (ben je al gauw een weekje mee zoet hoor), dan weet je wel wat je kan verwachten van een Easy Star.

En kijk eens wat je er allemaal mee kan aanvangen... dit is een nieuwe mod:
afb15625.jpg
Je kan het zo gek niet bedenken. Een "ford Tri-motor-easy-star"???

Rare jongens, die amerikanen...

ok bedankt

kun je de standaard gunter propjes soms omdraaien van blaas richting?

Bovendien heeft mijn schoonmoedr 'm betaald!! :D :D :D[/quote]

Goh! hij wel....super vlieger ! super schoonmoeder!???
proficiat bofkont.

Uhhhh wie was dat met die 6x4 prop. Kijk eens op pagina 3 en 4.
6x4 is echt veel te zwaar voor een speed 400. Zelfs een 480 heeft er moeite mee. Meer stroom geeft niet meer power, alleen meer hitte en korter vliegen!

Ik vlieg nu de easy(chick) met 480 jamaraPro met 6x3 apc. Ga hem weer lichter maken, (langzamer) meer fun.

Ghost_Whiper zei:
ok bedankt

kun je de standaard gunter propjes soms omdraaien van blaas richting?

Inderdaad, je kunt de prop van de prophouder(zwart) afhalen en omdraaien en weer monteren. Dan werkt íe beter als duwprop.

Hans

Ik heb van het weekend met een geleende easystar mogen vliegen en ik moet zeggen dat dit zeer relaxt vliegt. Heerlijk om met iets minder dan halfgas rondjes langs de afrastering van het veld te vliegen. Wel er tussendoor ook effe gek doen op een beetje hoogte.
Starten voordat zo een brandstofbak de lucht in gaat en als die al lang en breed weer terug op moederaarde is vanwege een brandstof te kort was die easystar nog steeds in de lucht en draaide rustig zijn rondjes, en dat met een 8 cellen kan 950 pakketje.

Hiermee moet het toch makkelijk lukken om mijn zoontje (10) van de zomer het vliegen bij te brengen.

Hoi, kijk es naar buiten!!!! Internetten????, Ik wel! effetjes.
Mijn geexperimenteer met cdr motoren heeft eindelijk resultaat. Een 35 gram moteur. Jeti advance plus 18 met APC 8x3,8 geeft 255gram thrust bij 5 amp. - 300gram bij 6,5Amp, wordt dan wel warm op de tafel. (2 lipo's.) - Kan de EZ daarmee vliegen ??

Die 8-duims prop is te lang, de romp half doorsnijden wil ik niet. Heeft iemand suggesties. (drieblad's??)

Mijn EZ (die ik van schoonmoeder had gekregen weet je wel) heeft gisteren zijn luchtdoop gehad. Het waaide stevig zo net voor de bui, maar het ging allemaal prima :D .
Inclusief twee conrad servo's van € 5.50 pst. (Ander draadje hier op dit forum) Gingen ook goed.

Mijn zoontje van 11 heeft 'm diverse keren gewoon uit de lucht opgevangen, zo goedmoedig vliegt de EZ. Komende weken gaat hij ermee lessen.
De EZ is cool 8) 8)

Grtx Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back