multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Om me zelf maar eens te kwoote...
Ik heb dan toch dat lekkere lijntje van de EZ verstoord.. :cry: .om er een afgezaagde 9x4,7slowprop op te kunnen zetten. Moest zonodig een cdrommelaar in. Die ik niet aan de praat krijg (voor straf?) met hoge toeren(nnzz..). Lage toeren wel.(nznzn..)- 165gram bij 3,8Amp/ 6cellen.(<6gr/W) :oops: o.k. o.k. voor dat andere draadje. Maar ik voel me zo schuldig voor deze verminking........De EZ vedient dat niet, Schandelijk gebrek aan respekt

niet aantrekken , en hop naar de winkel 59 euro neertellen en weer vliegen!! :P

christophe zei:
niet aantrekken , en hop naar de winkel 59 euro neertellen en weer vliegen!! :P

8O 8O 8O Maar Christophe!, je dankt toch geen vriendin af omdat je d'r niet meer mooi genoeg vind. Waarom dacht je dat dit draadje zo lang is. Dit gaat niet alleen over vliegen hoor!

Wees gerust, zij doet het nog, wij gaan samen met pensioen. over tig jaartjes pas welteverstaan.
afb18717.jpg

zeg met welke motor vlieg jij en welke prop? zoals op de foto?? :lol: :?:

:oops: :oops: :oops: ...moet ik dat echt nog eens zeggen...vooruit dan. CDrom motor met afgezaagde 9x4,7 slow APC. Swing 3000. Kreeg geen thrust met normale prop omdat het toerental vd motor hiervoor te laag is. Vandaar deze wanhoopsdaad. Een rotor met de helft poolparen liep als een fluitje,l onbelast maar niet belast.
Gisteren hiermee gevlogen. OOK achteruit Theo 8O 8O 8O . Ben uit verveling met halfvolle tank geland....na 20 minuten. Niet vooruit te branden :(

Theo Coenen zei:
zie je nou dat jij dat ook kan doen.......................

Kijk'es wat ik nog meer kan... 19/10/10 weegt 24gram schoon aan de haak.
Eindelijk eentje die met 6cellen toeren maakt. 60 gram afgevallen.
Sleurt met gemak de afgezaagde 9x4,7 in de rondte, kost dan wel 14Ampjes- 350 gram thrust. Is me iets te gortig. Tevreden met 240Gram Thr. 8,5A met 6x4 apc. Met 6st. 1050KAN's weegt de EZ nu nog 565gram. Met lipo's krijg ik het zwaartepunt niet goed. Plumbum?

afb19267.jpg

afb19268.jpg

Niet mooi gewikkeld maar toch?, (0,6mm(=.28mm^2) wikkeld lastig. Had geen geduld om op draaiwerk te wachten vandaar de bronzen bus ipv k.lagers

Met lipo's krijg ik het zwaartepunt niet goed.

Klopt, daarom stoppen wij maar twee 3s1p 1500Kokam pakketten in de neus. Ik sluit tegenwoordig nog maar één pakket aan, de andere gaat alleen mee voor de balast, ik moet immers ook weer eens landen :wink:

:D

Chips daar heb ik nu totaal geen last van, of ik nu 8 cellen KAN 950 in die nues prop of 3s2p Etec 1200. Het zwaartepunt klopt met beide perfect.

Overigens vandaag weer lekker kunnen vliegen ondanks de harde wind. De touch-and-go's gaan dan veel makkelijker. Ook was het vandaag weer mogelijk om achteruit te vliegen.

Ik vlieg m'n easy star met lipo's, geen zwaartepuntprobleem, alleen stijve nek achteraf. :roll:

Ik heb 2 pakketjes 7.4v 3300 mAh, goed voor pakweg een uur sterrenkijken. (wegen 150 g per stuk)

raffie zei:
Ik vlieg m'n easy star met lipo's, geen zwaartepuntprobleem, alleen stijve nek achteraf. :roll:

Ik heb 2 pakketjes 7.4v 3300 mAh, goed voor pakweg een uur sterrenkijken. (wegen 150 g per stuk)
Oeps!!!! 8O 8O 8O wat weegt jouw EZ hierme?? effe schatten.. 725Gram???
Ga proberen met 2s1p 730mAh.Kokam hd. Weegt 70gr en 20 gram lood in/op/aan neus. Winst 140-90=50gr. Kom ik op 515gr.. Hoe licht kan'ie?

voordat ik die lipo's had, vloog hij op 7 sanyo 1700 nicads, 242 grammen droog aan de haak. Nu met het lipo-dieet 90 gram lichter.
Ik zal morgen eens effe weegschaaltje oppoetsen...

´T is ook beslist geen model waarbij je op de laatste grammetje moet letten. Wij prutsen er graag een camera met toebehoren in, dan weegt hij bijna 900 gram. Zweeft dan wel iets minder, maar vliegt ook dan nog geen goed. 100 Gram meer of minder is geen enkel punt voor de Easystar.

:D

ik wil nog even een tip geven over de aankoop van de easystar. op www.zwaluwmodelbouw.com staat hij als complete sets onder vliegtuigen/electro vliegtuigen.
lijkt mij een zeer goede koop of niet??
wil hem namelijk zelf ook kopen na de aanschaf van mijn skystar.

Gr jesse.

Ik vlieg mijn EZ met standaar motor en prop, maar met een lipo van 7.4V (1600 mAh). Daarmee kan ik met gemak 20 min. meevliegen. Als ik dan nog af en toe eens zweef, 30 min. Heeft iemand ervaring met de easystar met ailerons ingebouwd? Zijn er nog andere modificaties die de EZ nog beter doen vliegen?

Grtz William

Ik heb nu ook een EZ. (in dortmund gehaald)
Vandaag ff een uurtje of wat tijd in gestoken en hij is af.
ff mijn opstelling:
2x5,4 gram's servo's
multiplex 5/6
slim24A regelaar
sp400 6v
günter propje

En dan kom ik bij de accu. Ik heb een pracht lipo accu, een 3s2p 3600mah poliquest welke ik normaal gesproken in mijn picojet gebruik.
Deze licht door de week niks te doen (ik vlieg met ZOON snel ding aleen op het vliegveld van de club) en ik door de weeks graag op een groot veld bij mij in de buurt LANG vlieg, dacht ik deze te gebruiken. Het enigste probleem is (een betje) het gewigt.

De EZ. van mijn weegt totaal zonder accu 439 gram en gaat dus met de accu erbij ~690 wegen.
Dan is hij wel lekker stabiel met een beetje wind.
Maar kan hij dan nog steeds langzaam vliegen?

Ook lijkt het mij wel leuk om zo af en toe hem met een 2s1p 1200etec of 1500kokam te vliegen +een beetje lood, das meer voor op het veld (van de club) als ik mijn 3600 accu alleen voor mijn picojet wil gebruiken.

Nando.

ik wil hem ook op lipo's gaan vliegen kan dat met een shulze slim 20be regelaar en als het kan welke lipo's moet ik dan nemen?

Groeten Daniël

hallo allen

kunnen jullie mij misschien vertellen of deze motor wat is in de easy zoniet wat raden jullie me dan aan(deze is wel supergoedkoop met zijn 29euri).
ik heb wel een regelaar die tot 33 amp kan dus dat moet volgens mij wel goed gaan

gr patrick

Grotere afbeelding (opent in nieuw venster)
EMB-950 Borstelloze Motor Specificaties

KV: 4200
Voltage: 7,4 - 11,1V
Gewicht: 65 gram
Afmetingen: 20 x 40mm
As diameter: 2mm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back