multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allemaal Na-apers :P

Morgen weer :D Gisteren ook heerlijk gevlogen met de EZ*. Bijna geen wind, met de motor omhoog en dan rustig en heerlijk stil naar beneden cirkelen.

nog 1 week.. en dan zie je door de ez's bij ons de lucht niet meer ;)
Ik zal mijn sniper in gereedheid brengen ;)

Weersvoorspelling voor komend weekend.. sneeuw :D

Peter

Hallo, ik ben inmiddels ook in het bezit van een... juist ja het is de zelfbouwversie, nu mijn vraag hoe hebben jullie de standaard motor bevestigd, meteen aan de romp gelijmd of anders?

Ik ben het ergens tegengekomen maar ik weet niet meer waar.

Oh, ja ik heb ook niet-standaard regelaar een robbe 18a, waar laat ik die?

@nne

gewoon klitteband, is ervoor meegeleverd. Kan je hem altijd nog vervangen.
Door de helft knippen is dan wel handig, dan past het in die gleuvjes.

Nando.

Hoi !

Ben juist (ook) de trotse bezitter geworden van mijn eerste RC EZ*...
Joepi!

Wat is de beste positie voor het batterypack?
6 cellen NiCd en/of 6 cellen NiMh

Ik heb gehoord de Rx (ontvanger?) vooraan in de neus (met velcro?)
dan de batterijen en dan de regelaar (want die heeft maar een kort draadje tot aan de motor vind ik...

Thx guys
Bart :P

Batterijen voorin.
Dan verpletteren ze je ontvanger niet bij een crash

Daar kwam ik met m'n 8 cellen anders niet mee uit Kees.
Dat pakket heb ik helemaal tegen de achterwand moeten schuiven om het gewicht goed te krijgen.
Dat vernielen van die ontvanger kan wel kloppen hoor, maar dat neem ik op de koop toe.
Zwaartepunt moet goed zijn. :!:

Trouwens een leuk spelletje met de EZ gedaan samen met m'n zoontje:
op 10 meter een zakdoek op het veld leggen en proberen er zo vaak mogelijk op te landen. 10 Pogingen elk en wie 'm het meeste raakt is de winnaar.

Altijd leuk.... :wink:

Ik vind zes cellen erg weinig voor de Easy star. Ik heb nu acht cellen dat vliegt goed kwa tijd en snelheid. Ik had eerst 7 cellen dat vrij kort.
Ik heb nu 8 cellen KAN NiMh 1100

Wellicht weer een domme vraag, maar op bijna alle foto's van de ES zie ik dat de canopy zwart of blauw is, de mijne is wit, is dit een typisch geval van watervaste stift, of heb ik een uitzonderlijk geval toegezonden gekregen?!?

@nne

Hallo allen,

Ik was afgelopen zaterdag in een modelbouwzaak waar de Easystar stond voor 68 euro. Volgens de verkoper moesten daar 6 cellen in. Hier lees ik allemaal over lipoos en 8 cellen en nu zie ik als electro NONO :( door het bos de bomen niet meer. Daarom nog aub voor een keer; vertel me eens wat er bij moet komen om met dat ding te vliegen. Het hoeft niet hard te gaan en liefst uitgegaan van de standaard opgegeven settings! De motor zit erbij geloof ik toch? dus laten we van dat ding maar uitgaan. Welke regelaar? Welke en hoeveel accu's? En Wat voor servo's? En dan natuurlijk als echte nederlander betaamd wat zijn de kosten dan ongeveer voor dat dat ding vliegt met deze opties? Enne als laatste natuurlijk heb ik dan ook een beetje een acceptabele vliegtijd?

HELLUPPPPPPPPPPPPPPPPPPp

NONO 8O

Heel gemakkelijk Robbedoes.

In dit model zit een speed 400 6 volt. Die mag je vliegen met 6 cellen en dan zit je veilig, maar de prestaties zijn niet optimaal.
bij 7 cellen zijn ze al iets beter en bij 8 cellen is het heel goed. Met de standaard motor zul je met 2 lipo's meer dan voldoende vermogen hebben.

Velen zoals ook ikke met die easystar die ik geleend had hebben de originele motor toen hij op was vervangen door een iets "zwaardere" uitvoering speed 400 waardoor je er nog meer cellen aan kon hangen en ook 3 cellen lipo's kan gebruiken.

Mijn advies voor de originele motor is een 8 cellen pakket zodat je ten alle tijden meer dan genoeg vermogen hebt. De motor slijt dan wel iets sneller, maar voor enkele euro's heb je dan weer snel een vervanger hiervoor.

met een 400 7,2 volt en 10 cellen of 3 lipo's heb je ook al een stuk meer power. Maar een 480 is ook een heel goede vervanger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back