multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha haah...

Ik heb gevlogen...... en wel met de EZ* (duuh).

Zaterdagavond na het eten... weinig wind dus.... nog snel even oefenen met Aerofly op de PC. En toen een rustig plekje opgezocht.... geen bomen en lang gras..... toch makkelijk als je op het "platte land" woont.
Alle functies nog even testen..... check oke..... en ja dan maar volgas en behoedzaam de lucht in gooien..... whoeps wel snel optrekken.... en ja hoor rustig de lucht in klimmend vloog mijn EZ*.... toen de eerste bochten op een veilige hoogte genomen.... ging eigenlijk allemaal vanzelf... Na een paar rondjes gevlogen te hebben toch ook maar eens proberen te landen om te kijken hoe warm alles wordt... Motor uit..... rustig rustig..... laatste bochtje...... rustig.... Met eigenlijk nog wat te veel snelheid mooi in het lange gras geland en daarbij mijn eerste vlucht ooit afgemaakt.... geweldig.... kwas eigenlijk best een beetje trots op mij zelf :wink: ... Daarna nog 3 vluchten gemaakt en alles ging perfect. Het landen moet ik nog onder de knie zien te krijgen maar ja alles op zn tijd he....

Gr. Wouter

prop-er

Hoe bevestig je de motor op de easystar zoals je ziet op de foto.
Heb je de oude motor eruit gehaald? opgevuld?
Waar kan ik een eventuele duidelijker foto zien?

gr,
Martijn

Milcoi zei:
prop-er

Hoe bevestig je de motor op de easystar zoals je ziet op de foto.
Heb je de oude motor eruit gehaald? opgevuld?
Waar kan ik een eventuele duidelijker foto zien?

gr,
Martijn

Simpel. Maak van blauw schuim een cylinder, even groot als de originele speed 400 motor. Hieraan heb ik balsa latjes gelijmd (houtlijm). Voor de nieuwe motor heb ik een motormount gezaagd uit dun triplex. Dit weer op de latjes gelijmd.

Als je de blauw schuimen cylinder op de plaats schuift van de speed 400, kun je hem vastlijmen, of vastklemmen met een aantal spietjes.

Succes!

(Andere foto staat hier: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=270969#270969

ik ben nog ff opzoek gegaan en kwam dit tegen ;

http://home.hetnet.nl/~meijhmb/Projects/easystar/easystar.htm

het is me nu wel duidelijk bedankt!

motor4.jpg

denk dat ik dat ook maar eens ga doen ;) er zijn weinig leuke motoren die een kleine prop fatsoenlijk rondkrijgen....

goedkope uitvoering, Jamara pro 480 met gunther op 3 lipo's en je gaat vergelijkbaar omhoog met die easystar.
Een 20tal seconden volgas en je zit op een heel leuke uitgangshoogte om menig zwever eruit te vliegen.

ik heb nog wel een jamara 480 liggen. Wat is het verschil tussen een easystar vliegen met een speed 400, of een speed 480 kwa performance?
Ik wil zowel 8cellen kan1050 gebruiken (heb ik er toch nog 2 van) alsook misschien mijn lipotjes..

Peter

Met die 480 heb je veel meer vermogen en zeker als je hem dan op 10 cellen of 3 lipo's vliegt. De easystar die ik in bruikleen had bezat een jamara pro 480 en ging als een speer op 3 lipo's.

Met die 480 heb je veel meer vermogen en zeker als je hem dan op 10 cellen of 3 lipo's vliegt. De easystar die ik in bruikleen had bezat een jamara pro 480 en ging als een speer op 3 lipo's.

Welke prop?
Kan je deze dan op dezelfde plaats zetten als de 400?

maar wat is nu dan het verschil als ik kijk opm Jamara site:

Pro 480
Pro 480 HS
Pro 480 HS BB

en welke past / raden jullie dan aan?

Pro 480 10 cellen of 3 lipo's met Gunther prop.
Pro 480 HS 8 cellen met 4,75 x 4,75 prop meer bedoeld voor pylonracers en snelle modellen of in vertragingen.
Pro 480 HS BB die heb ik nog niet uitgeprobeert, maar ik denk dat die nog iets sneller is dan die normale pro 480 hs. Zal dus ook zijn top hebben bij 8 cellen.

bedankt,

Waar moet ik op letten als ik 1 van deze wil gebruiken voor de easystar?
Passen ze op de normale plek?

gr,
Martijn

Die gewone jamara pro 480 wel, de andere 2 niet. Bij de speed motoren van Graupner zijn er ook enkelen die op 10 cellen geen probleem zijn, maar velen zijn er niet blij mee.

Hallo, ik zie het eigenlijk ook wel zitten, zo'n Easy star, maar wat is beter, de complete set bij Zwaluw halen of alleen het model en dan losse componenten hier en daar weghalen!
M.a.w. zijn de standaard servo's, regelaar en ontvanger van redelijke kwaliteit.

@nne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back