multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Holy moses, het lijkt wel een toestel van Onur Air ;)
Maar ik ben benieuwd hoe 2 motoren vliegen.
Volgende keer filmpje ? (met zus) :)

Noah zei:
Hey die ontvanger heb ik ook liggen hier. heb alleen nog niet gebruikt moet nog een kristal hebben. Maar dat ding heeft best aardige recenties dus er zal wel iets niet helemaal kloppen.. wat voor kristal heb je erin zitten?
P.s. volgende keer graag weer foto's MET zus :)
wiebe zei:
ik hoop wel een robbe kristal .
in mijn zwever doet die ontvanger het prima ,maar er kunnen ook fabrieks fouten tussen zitten
groeten wiebe
Gewoon het kristal wat ik bij m'n zender/ontvanger kreeg (35.180).
Is het verstandig om set robbe kristallen te kopen en het daarmee te proberen?

Tadango zei:
wat heb je in vredesnaam voor kabels naar de motoren lopen? Servo snoer??
Tsja, ik had niks anders in de buurt, en het werkt, dusss :P

Traveler zei:
Holy moses, het lijkt wel een toestel van Onur Air ;)
Maar ik ben benieuwd hoe 2 motoren vliegen.
Volgende keer filmpje ? (met zus) :)
Ja hij is de mooiste niet he, maar hij boekt het als een malle ;)

Noah zei:
Tadango zei:
wat heb je in vredesnaam voor kabels naar de motoren lopen? Servo snoer??

Inderdaad! valt me nu ook pas op 8O

nu ik eens goed kijk heb je daar een bec stekker om de regelaar te
voeden .daar loopt wel 20 a door ,maar dat wil niet omdat je snoertjes te dun zijn en je stekker te veel verlies heeft en ,
daarom geeft je ontvanger er de brui aan denk ik .

Ruudie alleen een kristal in je onvanger kopen van het zelfde merk [of wat werkt]
in je zender altijd een kristal van het merk van je zender stoppen .

groeten wiebe

wiebe zei:
nu ik eens goed kijk heb je daar een bec stekker om de regelaar te
voeden .daar loopt wel 20 a door ,maar dat wil niet omdat je snoertjes te dun zijn en je stekker te veel verlies heeft en ,
daarom geeft je ontvanger er de brui aan denk ik .

Ruudie alleen een kristal in je onvanger kopen van het zelfde merk [of wat werkt]
in je zender altijd een kristal van het merk van je zender stoppen .

groeten wiebe
bedankt voor de info over die kristallen

Ik denk niet dat de stekkers/kabels een probleem zijn voor de ontvanger. Ik heb namelijk een bereiktest gedaan met de motoren uit, bij 15 stappen begonnen de servo's en motoren al helemaal te spacen.

Ik ben sinds kort ook de trotse bezitter van een EasyStar :)
Wegens alle positieve reacties hier heb ik besloten ook voor de EZ te gaan.

Ik heb op dit moment er nog maar 1x meer gevlogen (teveel wind de laatste dagen) dus helaas nog niet al te veel ervaring op kunnen doen.

Ik heb wel een aantal vraagjes.
Ik heb de RTF versie gekocht, dus met 3kanaals afstandsbediening. Nu zit ik er over te denken om een Graupner MX-12 zender te kopen. Kan ik de zend kristal uit de huidige 3kanaals afstandabediening halen en deze in de graupner mx-12 zetten zonder problemen?

Doordat alle functies verkeerd om op de afstand bediening zat (erg fijn als je wilt stijgen omdat je te dicht bij de grond zit en vervolgens crasht hij dubbel zo hard omdat hoogte roer verkeerd om op de zender zat) he ik de easystat een aantal keer laten crashen. Gelukkig kan de easystar hier tegen maar bij de neus beginnen de 2 helften los te raken. Welke lijm kan ik hiervoor het beste gebruiken?

Ik wil ook nog een extra accu pak kopen zodat ik langer kan vliegen, hebben jullie advies over welke (en waar) ik het beste deze kan aanschaffen? (ik heb alleen de standaard lader die bij de RTF zat, dus hier graag rekening meer houden).

Is het trouwens mogelijk om 7 hema batterijen (1,2v 1700ahm) in serie te solderen met een stekkertje en deze te gebruiken? of wordt dit afgeraden?

@ helza,

Ten eerste, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :wink:
Ik kan je adviseren om je easy star te lijmen, met epoxi-bond lijm, dit is een 2 componenten lijm, en kan je vertellen dat het daarna weer zo vast als een huis zit.
Zelfs als je vliegtuig doormidden breekt, kan je het hier mee lijmen, en is hij weer helemaal TOPPIE.
Maar lijm wel snel, want na een minuut of 5 zit het vrijwel helemaal muurvast, en is er bijna geen bewiging meer in te krijgen :wink:
Je kan dit het beste kopen bij de winkel waar je het vliegtuig hebt gekocht, en anders even naar een modelbouwinkel gaan.
Op de andere vragen kan ik je geen antwoord geven, maar er zullen er zat zijn die dat wel kunnen.
Succes ermee en veel vliegplezier.....en oja... die zender waar je het over hebt, graupner mx-12 is volgens mij een TOP zender, is mij ook verteld door vele mensen en modelbouw winkels, kan je jaren mee vooruit, alleen zonde dat je hem nu al meteen wilt kopen, want dat had je wel geld gescheeld, als je hem meteen had gekocht :wink:

Ik heb de RTF versie gekocht, dus met 3kanaals afstandsbediening. Nu zit ik er over te denken om een Graupner MX-12 zender te kopen. Kan ik de zend kristal uit de huidige 3kanaals afstandabediening halen en deze in de graupner mx-12 zetten zonder problemen?

Nee, dat gaat niet.. Graupner zender is ook een Graupner kristal!

Welke lijm kan ik hiervoor het beste gebruiken?
Epoxy 5 min, of Z-Poxy van Zap a Gap.

Voor het bouwen kun je ook 20 minuten epoxy gebruiken, dan heb je 15 minuten langer de tijd.
Voor een reparatie op het veld is de 5min epoxy weer lekker vlot ;)

Overigens kun je Elapor en EPP ook met alle soorten secondenlijm lijmen, dit in tegenstelling tot depron en styropor....

@Pjotrrr,

Bedankt, weet ik dat ook weer, voor als mijn nieuwe .......durf het bijna niet te zeggen, (cessna) binnenkomt :wink:
sorry :ontopic: altahans dat ene woordje dan :wink:

dank voor de reacties tot dusver...

Ik zit alleen nog maar te denken aan de MX-12... voorlopig moet ik toch eerst wat sparen. :) was meer bedoeld om informatie inwinnen zodat ik misschien in december mezelf een leuk kadotje kan geven..

Ik gebruik de easystar echt als crashtuig :) zodra ik de basis een beetje onder controle heb dan stap ik over op een iets ander toestel (met rolroeren)..

WAAROM WAAIT HET NU ZO??? Kan iemand die wind niet uitzetten?

Helza, we denken precies hetzelfde, alleen ben jij begonnen met de easystar, en ik met de cessna 182 met rolroeren......maar tot nu toe geen 1% spijt.....want ik heb me toch een lol gehad de laatste tijd, en dat is echt niet in geld uit te drukken :wink:
Veel plezier met je easystar......en hou hem heel net als ik :lol: :lol: (NIET DUS, althans bij mij) :wink:

Heb al gezien dat er mensen zijn die hun richtingroer vergroten, wat geeft dat van voordelen?? Ik denk enkel toch maar wat directer sturen...
Of kun je op deze manier beter wa truukjes doen??
De EZ lijkt me dan toch ni echt een stuntvliegtuigje he :D :D

Richtingsroer en hoogteroer vergroten geeft een grotere (snellere) respons op stuurimpulsen.
Daar komt wel een verhoogde kans op crashen bij (door oversturen tot stalen toe) als je nog niet gevorderd bent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back