Tot nu toe heb ik nog maar 2x heel kort kunnen vliegen met mijn easystar, elke keer heeft iemand anders het vliegtuig op hoogte gebracht en vervolgens ook weer geland..
Maar gisteren heb ik voor het eerst echt solo gevlogen

.. de wind was nog een beetje stevig maar het ging toch redelijk goed.. Landen lukt me ook zonder problemen, maar soms moest ik toch 2x aanvliegen om hem op de juiste hoogte/snelheid te krijgen...
Ik heb ook nog een paar loopings kunnen maken

De eerste onbedoeld.. Stevige wind + vol gas + iets te hard hoogte roer gooide de easystar in een begin van een mooie looping, toen maar besloten om hem af te maken omdat ik zeker wist dat het anders toch de mist in ging

..
Na die eerste onverwachte looping dus vol vertrouwen doelbewust loopings gemaakt.. en ook dit lukte zonder al te veel problemen.
Ik blijf het toch leuker vinden om de easystar op een metertje of 5-10 hoogte mee te vliegen en daar lekker stunten.. veel leuker als je alles goed kunt zien.. en ook lekker om het toestel voorbij horen te razen..
Ik had het toestel 1x bijna hard de grond in. een mooie draai gemaakt (10meter hoogte?) tegen de wind in, steekt er opeens een harde windvlaag op... oeps, vliegtuig stalled bijna direct en gaat met een rotvaart naar beneden.. gelukkig kon ik hem 0,5 meter boven de grond nog recht trekken.
Dit toestel vlieg echt makkelijk.. je kan behoordlijk wat fouten maken, het toestel trekt zichzelf zo snel weer recht dat je veel kan uithalen..
De volgende keer toch proberen op de kop te vliegen.. de laatste keer durfde ik het toch niet aan en besloten om er een looping van te maken .. hehe..
tja, verslavend dit vliegen.. ik had toch beter moeten luisteren