multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
juul kabbas zei:
Heb al gezien dat er mensen zijn die hun richtingroer vergroten, wat geeft dat van voordelen?? Ik denk enkel toch maar wat directer sturen...
Of kun je op deze manier beter wa truukjes doen??
De EZ lijkt me dan toch ni echt een stuntvliegtuigje he :D :D
Als je een leuk stuntvliegtuigje zoekt kan ik de Spacescooter aanraden :)
Vliegt nog steeds erg vriendelijk maar daar kan je al leuke dingen mee doen.
Tevens erg crashproof ;)

De EZ lijkt me dan toch ni echt een stuntvliegtuigje he

Wist je dat je met de Easystar ook 8jes op de kop kunt vliegen, oneindig loopings kunt draaien, met wat oefening best een rol kunt maken en van heel hoog heel laag en vlot over het veld kunt vliegen :D

Je kunt het eigenlijk niet zo gek bedenken of hij doet het wel :worship:

wiebe zei:
en wat voor een kristalwas dat merk????
groeten wiebe
Hitec, gewoon het kristal wat ik bij de zender kreeg.

Ik heb het net geprobeerd met een andere ontvanger, die werkte wel goed. Het hele vliegtuig weegt trouwens nog geen 660 gram :lol:

Het is echt een overpowered monster geworden nu...hij kan net niet verticaal :evil:

Maar volgens mol ik m'n apparatuur met die 3s1p.
Ten eerste: een 6V motor op 11,1V, dat kan nooit goed zijn :P
Ten tweede: volgens mij kan de accu het ook niet aan, na de vlucht stond hij een minibeetje bol (dat is toch een teken van te snel ontladen?) het gaat om een 2200 mAh, op de site staat 9C-10C, maar in bijgesloten info staat 7C-8C.

Tot nu toe heb ik nog maar 2x heel kort kunnen vliegen met mijn easystar, elke keer heeft iemand anders het vliegtuig op hoogte gebracht en vervolgens ook weer geland..

Maar gisteren heb ik voor het eerst echt solo gevlogen :).. de wind was nog een beetje stevig maar het ging toch redelijk goed.. Landen lukt me ook zonder problemen, maar soms moest ik toch 2x aanvliegen om hem op de juiste hoogte/snelheid te krijgen...

Ik heb ook nog een paar loopings kunnen maken :) De eerste onbedoeld.. Stevige wind + vol gas + iets te hard hoogte roer gooide de easystar in een begin van een mooie looping, toen maar besloten om hem af te maken omdat ik zeker wist dat het anders toch de mist in ging :)..
Na die eerste onverwachte looping dus vol vertrouwen doelbewust loopings gemaakt.. en ook dit lukte zonder al te veel problemen.

Ik blijf het toch leuker vinden om de easystar op een metertje of 5-10 hoogte mee te vliegen en daar lekker stunten.. veel leuker als je alles goed kunt zien.. en ook lekker om het toestel voorbij horen te razen..

Ik had het toestel 1x bijna hard de grond in. een mooie draai gemaakt (10meter hoogte?) tegen de wind in, steekt er opeens een harde windvlaag op... oeps, vliegtuig stalled bijna direct en gaat met een rotvaart naar beneden.. gelukkig kon ik hem 0,5 meter boven de grond nog recht trekken.

Dit toestel vlieg echt makkelijk.. je kan behoordlijk wat fouten maken, het toestel trekt zichzelf zo snel weer recht dat je veel kan uithalen.. :)

De volgende keer toch proberen op de kop te vliegen.. de laatste keer durfde ik het toch niet aan en besloten om er een looping van te maken .. hehe..

tja, verslavend dit vliegen.. ik had toch beter moeten luisteren :P

Leuk om zo ook jou ervaring te lezen, van de easystar. :lol:

Ik kan je maar een ding zeggen, ga zo door en je komt er wel......net als ik :wink:

Na het werk ga ik nog even terug naar het veld, landingen oefenen.
Ik wil toch een beetje normaal/goed kunnen landen als de club weer op dinsdag komt vliegen.. om nu hem boven op iemand te parkeren vind ik niks :)

Dat is wel het voordeel van electro.. lekker de hele week vliegen (als de wind het toelaat) terwijl de rest alleen dinsdag/donderdag en in het weekend kan :)

Ruudie zei:
wiebe zei:
Ten eerste: een 6V motor op 11,1V, dat kan nooit goed zijn :P
Ten tweede: volgens mij kan de accu het ook niet aan, na de vlucht stond hij een minibeetje bol (dat is toch een teken van te snel ontladen?) het gaat om een 2200 mAh, op de site staat 9C-10C, maar in bijgesloten info staat 7C-8C.

Dat bol staan is van te DIEP ontladen, niet te snel,
en dat lijkt me met een speed4006V met een 2,2Ah accu niet mogelijk.....

vadaag ook me eerste vlucht gemaakt als je het een vlucht kan noemen
ik vind die easy toch niet zo easy
ben al 5 keer gecrachst en nu licht hij in 3 stukken als ik vol gas gaf en helemaal niet stuurde ging hij als een raket om hoog en had veel de neiging om naar recht te sturen hij vloog gewoon heel onrustig
niet zoals het filmpje zo in een strakke lijn zonder ze zender in zijn handen

Wat heb je er dan voor moter in ? moet je misschien iets minder gas geven als hij recht omhoog gaat of het zwaartepunt licht te achterlijk , verklaard ook het nerveuse gedrag.

Helza zei:
terwijl de rest alleen dinsdag/donderdag en in het weekend kan :)
Heemskerk.....

Kan bijna niet anders dan dat we samen op dezelfde club zitten. :lol:

Tot morgen op het veld? :wink:

erikjede1ste zei:
ben al 5 keer gecrachst en nu licht hij in 3 stukken als ik vol gas gaf en helemaal niet stuurde ging hij als een raket om hoog en had veel de neiging om naar recht te sturen hij vloog gewoon heel onrustig
Volgens mij ligt je zwaartepunt te ver naar achteren toe hoor, als je het zwaartepunt volgens het boekje neemt en je ez helt dan lichtjes met de neus naar beneden ligt het goed. Eens dit goed ligt, vliegt hij echt mooi stabiel hoor.
Ik heb me voor crashes en dergelijk te vermijden lid gemaakt bij een club en moed zeggen dat het me prima bevalt hoor... Je leert een veel sneller door vliegen en zonder brokken... :wink:

Erwin Lokhorst zei:
Heemskerk.....

Kan bijna niet anders dan dat we samen op dezelfde club zitten. :lol:

Tot morgen op het veld? :wink:

Yep, tot morgen :)
Ik ben diegene die constant z'n accu moet opladen :P

nee zwaartepunt ligt bij mij op de hoogte van waar de koolstof buis ligt daar houd ik dan mijn vingers links en rechts en helt hij idd iets naar voren meer niet veel en zweven deed hij ook niet goed zakt gelijk met zijn neus naar beneden en als hij vaart heeft trekt hij weer omhoog zo gaat dat verder tot op de grond en naar rechts stuurt hij zo hard zodat hij een rol maakt waar ik hem niet uit krijg en naar links stuurt hij bijna niet terwijl al mijn uitslagen echt perfect en gelijk zijn is iemand miss hier in omg den haag die ook zo'n easy heeft dat we hem kunnen vergelijken !!
oja en ik heb het bortelloze motortje erin van rc technics

juul kabbas zei:
erikjede1ste zei:
Volgens mij ligt je zwaartepunt te ver naar achteren toe hoor, als je het zwaartepunt volgens het boekje neemt en je ez helt dan lichtjes met de neus naar beneden ligt het goed. Eens dit goed ligt, vliegt hij echt mooi stabiel hoor.
Ik heb me voor crashes en dergelijk te vermijden lid gemaakt bij een club en moed zeggen dat het me prima bevalt hoor... Je leert een veel sneller door vliegen en zonder brokken... :wink:

ik heb geen club in rijswijk en had ooit een les gekregen in zoetermeer niet met mijn easy wou ik hem bellen voor weer een afspraak sprak hij over een gast verbod omdat iemand brokken had gemaakt ! dus tja!

@ erikjede1ste, de reden dat je easystar zo lullig vliegt is waarschijnlijk dat hij is overgemotoriseert en zeer waarschijnlijk dat de staart ook nog iets krom is. De motor die jij erop hebt zitten heeft zoveel kracht dat deze het model bijna vertikaal omhoog kan brengen. Je moet dan zoveel trimmen dat het model in andere vliegfases al helemaal niet leuk meer vliegt of zelfs niet meer te vliegen is.

Ga AUB naar een goede modelvliegclub en laat je daar helpen door iemand met veel (electro)ervaring. De afstand Rijswijk- Zuid Limburg is net iets teveel om je hands-on goed op weg te helpen.

erikjede1ste zei:
nee zwaartepunt ligt bij mij op de hoogte van waar de koolstof buis ligt daar houd ik dan mijn vingers links en rechts en helt hij idd iets naar voren meer niet veel en zweven deed hij ook niet goed zakt gelijk met zijn neus naar beneden en als hij vaart heeft trekt hij weer omhoog zo gaat dat verder tot op de grond en naar rechts stuurt hij zo hard zodat hij een rol maakt waar ik hem niet uit krijg en naar links stuurt hij bijna niet terwijl al mijn uitslagen echt perfect en gelijk zijn is iemand miss hier in omg den haag die ook zo'n easy heeft dat we hem kunnen vergelijken !!
oja en ik heb het bortelloze motortje erin van rc technics
Het zwaartepunt hoort niet precies bij die buis te liggen, als je hem daar vasthoud en hij helt nog iets naar voren dan ligt je zwaartepunt te ver naar voren. In de handleiding staat waar het zwaartepunt precies hoort te liggen, 5 mm voor de achterste naad van het stuk schuim in de vleugel waarmee je de koolstofbuis bedekt. Of heb je een nieuwe versie ofzo?
En hoe heb je dat motortje erin gemaakt?
Wat foto's van je vliegtuig zouden helpen.

Trouwens: Een zin begint met een hoofdletter en eindigd met een punt, probeer het eens. Is voor ons allemaal wat handiger lezen ;)

Gisterenavond met de easysytar een beetje gaan "hellingzweven" bij een mooi strakke NO-wind. Resultaat --> meer dan een uur gevlogen en de batterij maar voor 1/4 ontladen. Ik heb echt moeten wringen om de EZ beneden te krijgen. 8O
Wat beleef ik toch een lol aan dit lelijk pakketje piepschuim! :lol:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back