multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Verzend kosten zijn 1,50. Meestal als ik daar wat bestel koop ik gelijk wat meer dingen zie altijd wel weer wat leuks. Maar bij de bouwmarkten heb je ook bizon alles lijm. Dat ziet er precies uit als uhupor en plakt volgens mij ook netzo goed.

Hallo ik heb me ook een easystar gekocht maar ik heb nog enkele vragen:
Wat is het beste hem verlijmen of hem met plakband aan elkaar zetten als je nog goed aan alles wil kunnen?
Hoe maken jullie de motor vast zodat je hem ook makkelijk kan vervangen?
Waar kun je het best de regelaar steken en moet je hier nog aanraken?

Ik heb hem gewoon bovenop het vliegtuig liggen, beter ivm koeling enzo.

regelaar.jpg

ik heb vandaag ff het hele draadje door gelezen ben er wel een uurtje of 4 mee bezig geweest kheb ook nog gegeten dus het valt mee
maar ik heb nu dus besloten als ik morgen slaag voor mijn rijexamen dan bestel ik er gelijk een

er komen microservos in en de fietsbel motor van rctechniks en een 2 s lipo prop zie ik wel kheb er nog wat liggen

Ik heb hem gewoon bovenop het vliegtuig liggen, beter ivm koeling enzo.

Bij mij zit ie rechts tussen cockpit en vleugel. Ik kon zo ook de "reset" schakelaar voor de stuurservo lijmen zodat deze ingedrukt wordt bij volledige uitslag naar rechts. Is wel makkelijk omdat de motor anders niet meer in de lucht gestart kon worden als ik dat toch nodig vond (om het laatste stukje gas te kunnen geven).

Groeten, Aad

Bij mij ligt de regelaar in dat inlaatje voor de motor. beetje weggesneden om hem te verzinken in de romp. Mooi glad en wel goede koeling.

Servo's voor de staart naar achteraan onder de vleugel verplaatst.
Nu nog de servo's voor de rolroeren inbouwen.
Moet dadelijk met twee 1100mah 11,1V lipo's in de neus mooi in balans zijn. En als er meer in moet kan ik met 3 of 4 stuks vliegen, hoef ik ze maar naar achter in de cockpit te schuiven..
Met een 400 7,2V moet dit aardig lang in de lucht kunnen blijven.
Vliegewicht komt ongeveer op 670 gram. Met twee lipo's aan boord.

Lood is geen optie meer voor mij. Als ik het zelf in elkaar zet moet het zonder ballast kunnen.

Moet ik deze wel niet verliezen. de vorige verdween aan de horizon. Waarschijnlijk een los contact. Richtingroer deed niets meer. En zweven doen ze goed....

mijn ez moet nog even wachten kben net gezak
als je je naam en adres erin zet heb je meer kans dat die terug komt door hopelijk een eerlijke vinder

Ghost_Whiper zei:
mijn ez moet nog even wachten kben net gezak
als je je naam en adres erin zet heb je meer kans dat die terug komt door hopelijk een eerlijke vinder

das balen!!!

Hallo
Mijn Easystar is ook af sinds vorige week. :D
Hij is voorlopig nog gemotoriseerd met het standaart motortje (6V) maar hij draait wel op een lipo van 11,1 V. :?
Ik weet dat dit teveel is maar ik ga het gewoon gebruiken tot dit stuk is. Hierna wordt hij uitgerust met een speed 480 L.

Het vliegt fantastisch, alleen is er deze week nogal veel wind. :(

kheb stiekem tog een easystar gekocht :D en vandaag voor het eerst mee gevlogen zo als al eerder is gezegd hij vliegt echt aan een lijntje :sleepy:
sticks vol in de hoek geen probleem :hammer:
alleen de roer uitslagen ga ik wat groter zetten omdat die een beetje traag reageerd
het voordeel van lipos is het lage gewicht maar dat maakt ook gelijk een nadeel met mijn etec 1200 mah lipo en een 6 cellen aa ontvangerpack helemaal voor in de neus is het zwaartepunt goed.
volgend weekend eens met een 11,1 mah lipo proberen want hij maakt soms moeizaam hoogte en loopings maken wou niet echt
en de volgende keer een stoel mee want het vlieg zo enorm simpel :idea:
maar ik kan iedere beginner er een aanraden en clubs kunnen hem ook wel gebruiken als lesvliegtuig want reparaties en aanschafprijs zijn grote pluspunten van de EZ
ik heb 1 kleine crash gehad want als ik land moet ik over een prikkeldraad hek waar ik 1 keer ingevlogen ben schade een hap uit de neus en een buts in de voorlijst stuk tape erover en gooien maar weer :D

edit: wie vliegt er met lipos waarbij je geen gewicht in de neus hoeft te doen? en welke lipos zijn dat?

Ik vlieg hem met een tarabat lipo van 11,1 V en 2100 mAh helemaal vooraan in de neus. Maar ik heb toch nog 30 gr lood moeten bijkleven.

ik ga denk ik maar gewoon op nimh vliegen das ook nog lekker snel laden vergleken met de 1c die mn lader wil laden maximaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back