multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo
Ik heb een probleem want als ik mijn standaart gunterprop monteer op mijn easystar gaat hij na een 10 tal vluchten stuk waarschijnlijk omdat mijn motortje teveel toeren maakt bij vol gas.
Het is het standaart 6 V motortje maar het draait op 11,1 V.
Nu wil ik een andere prop monteren maar welke kan ik hiervoor het best gebruiken?

Graupner CAM propjes
  • 13 x 10 cm! = ca. 5.1" x 4"
    12 x 12 cm! = ca. 4.7"x 4.7"
APC
  • 5.5"x 4.5"
    5.25"x 4.75"

Met de rood gemerkte propjes kans op affikken van een SP400 6V op 11.1V

Ik dacht om er een Graupner cam prop van 5,5"x 4,3" op te plaatsen samen met eventueel een Aluminium spinner.
Is dit ook een goede keus?

@Samuel:

nu zie ik dat velen zeggen dat er onder de canopy slechte koeling is voor de speedcontroller.

ik heb wat zitten denken en ben van plan twee gaatjes te boren aan de zijkant van het vliegtuig

op http://www.mpx-easystar.de/ vindt je onder modifications onderaan ook een air-intake mod. Ik heb zelf (nog) geen EasyStar, maar misschien geeft het je een idee.

Vandaag heeft mijn easystar een beurtje gekregen.

1. Nieuwe motorsteun (de oude bleek te zwak voor het brushless geweld)
2. Alle crashschade weggewerkt, naden geplamuurd.
3. Rolroerservo's anders aangesloten voor gebruik van flaperons
4. Zwaaartepunt naar achteren verplaatst
5. Cockpitvergrendeling gerepareerd
6. De gescheurde en zwaar lopende witte plastic buisjes rond roerstangen vervangen door blauwe "Scoubidou touwtjes" (Deze zijn hol)
7. Servo's vastgeplakt met CA, ipv dubbelzijdig plakband (te veel speling)

:D :D :D

DSCN1520.JPG

DSCN1522.JPG

DSCN1523.JPG

DSCN1524.JPG

Mooie modificatie hoor!!...
Op deze manier creer je gelijk mogenlijkheden voor diverse motoren en grotere prop's.
Goed idee...
Is het wel een stijf geheel?...het gaat niet zwabberen met een krachtige motor?

Pfoe....Inderdaad zeg, wat staat die motor enorm naar rechts!

Haha, nee hoor Milcoi, over die paar mm kan ik me niet echt druk maken! Maar toch bedankt voor de oplettendheid.

Bij het positioneren van de motor is de richting van de luchtstroom die van de propellor af komt heel erg belangrijk. Je kunt deze richten door een paar ringetjes (of kleine stukjes afvalhout) tussen de motor en de steun te plaatsen. De afwijking van de positie van de motor zoals jij die aangeeft kan enkel invloed hebben op de langsstabiliteit van het model.

Dat zal je bij het vliegen niet merken. Pas wanneer het model duidelijk naar links of rechts trekt, wordt het tijd te controleren of er in langsrichting een goede balans is.

Deze motorsteun is uiterst stijf. Echt geen beweging in te krijgen.

Met windstil weer heb ik heerlijk gevlogen. Laatst stond er echter een flink briesje, en bleek de EZ* vrijwel onbestuurbaar. 8O 8O 8O

Zelfs mijn begeleider schrok zich een ongeluk ,toen ik hem de zender even gaf om het ook even te voelen. (Maar snel zelf de zender teruggepakt)...
Zelfs met D/R was het een gekkenhuis. Gelukkig toch nog goed kunnen landen.

Ik denk dat ik voor de wat onstuimere dagen het zwaartepunt toch meer naar voren moet brengen. Dat brengt weer rust in de besturing.

Vraagje wat ik (denk ik) wel in dit topic kwijt kan:

Ik heb een hele stapel Lipo's liggen (1850mA losse cellen) maar deze passen net niet in de neus (te breed). Ik wil er (nog) niet in gaan snijden dus wil ik hem gaan uitrusten met NiMh (waarvan ik er ook zat heb).

Ik begrijp dat origineel de ES wordt gevlogen met 6 cellen, toch zie ik tussen de 6 en 8 cellen voorbijkomen. Wat is in deze de aanrader?

Ik vlieg met 8 cellen nimh. Nooit meer met 6 ! De speed 400 kan dat met gemak aan. grts

wel ik vlieg ze met beide.
ik heb hier 2x 6cellen pack liggen en 1x 8 cellen pack,
het gaat goed met die 6 cellen maar met de 8 cellen ga je wel een hoop sneller!
bijvoorbeeld als ik eens op mijn gemak wil vliegen neem ik eens 6 cellen en dan wat later als ik eens wat stunts wil doen neem ik de 8 cellen.

greets

athvdk zei:
rafgol zei:
Op 3 lipocellen gaat ie best hoog... (en dan nog een videocamera erbij)

Welke motor en prop gebruik je om zo hoog te komen?

Groeten, Aad

Beste Aad, dit is geen filmpje van mij hoor. :oops:

Maar ik vlieg mijn E* wel op 3 lipo cellen, Ele 2200 en Ele 1000.

En nee, geen rooklucht, ook niet volgas de ganse tijd; is nergens goed voor. Standaard motor en prop op 3 lipo's, gaat echt hoog, en best snel.

Mij Ele 2200 cellen hebben vorige week een deuk opgelopen, inverted loop, en poef, de cellen kwamen als uit de schietstoel eruit geprojecteerd. Ik zie nergens scheurtjes, spanning bijft behouden, en de E* is op eigen kracht ondersteboven naar beneden gedwarreld, stuurloze en schadeloze touchdown. :lol:

Ik dacht even dat het een "eigen" filmpje was. Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke prop voor mijn brushless binnenloper 3800 Kv. Wil wel op 8 x 1050 NiMh blijven vliegen i.p.v. lipo's. Heb nu dus de grote Gunther prop besteld om te proberen. Voor het maken van foto's heb ik nl. veel stuwkracht nodig om een beetje vlot op hoogte te komen, vandaar.

Groeten, Aad

heys
ik had een vraagje over de Easystar.
zou graag ook zo een kopen,
kan aan een 2de hands geraken met dit erbij:

een Easystar Multiplex
ontvanger in een regelaar
servos motor
2 batterijen
laadkabel
2 laders
zendertas
en een zender

hoeveel zou ik hiervoor mogen uitgeven,is wel 2de hands?
en hoeveel zou ik hiervoor mogen uitgeven nieuw? liefst dan wel met hele krachtige batterijen zoals die in dat filmpje :)

dank bij voorbaat

kan je even zeggen wat de merken zijn van deze spullen?
ik zou beginnen met 1 lader en 1 laadkabel.
een ontvanger IN een regelaar?
zorg wel dat de servos in de EZ passen dus niet al te grote.
welke motor is het dat je erbij krijgt een 400?
ik hoop dat ik je kan helpen ;)

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back