multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd, is al genoeg over te vinden. Zolang het mag van de boer, en je verzekering het dekt is er geen probleem. Maar geloof nou maar dat je blij zult zijn je eerste vluchtjes met een instructeur oid die af en toe je duim helpt corrigeren :wink: .

Enneh Noah,

Idd lekker veel wind, heb het meteen maar aangegrepen om mijn eerste fotovlucht met de ES te maken! wat extra gewicht was in dit geval niet eens zo erg.

Patrick99 zei:
Idd lekker veel wind, heb het meteen maar aangegrepen om mijn eerste fotovlucht met de ES te maken! wat extra gewicht was in dit geval niet eens zo erg.

Zelfs met 900 gram vliegt de Easy nog lekker.... Wel op een 7.2V 400 op 3S lipo's.. Maar borstelloos hoeft nog niet eens...

Wat foto's van vanmiddag met mijn oude trouwe starterskistje de Easystar.

ez7gc.gif

Wind was behoorlijk heftig dus ondanks de zware motor toch nog lastig vliegen dat zie je aan de 2e foto waarbij ik maar had besloten wat minder power te geven.. de vleugels kregen al lichtelijke vervorming.

dsc0330small4fn.jpg

dsc0338small8ad.jpg

dsc0491small2bs.jpg

dsc0485small0bw.jpg

dsc0486small2up.jpg

dsc0488small4bo.jpg

dsc0489small0xe.jpg

Hieronder de EZ van Awol die helaas door de wind nog niet kon vliegen :

dsc0468small2lq.jpg

dsc0469small0qr.jpg

Groet,
Noah

Foto's © W. Eekhof

Het was hier inderdaad mooi weer...maar het waaide (en waait) te hard voor mijn EZ om mijn allereerste vlucht ooit te maken :evil: ....Echt balen...temeer omdat ik de komende weken erg druk zit...hopelijk van de week een gaatje vinden om de maiden te doen!!
Mooie foto's trouwens Noah!

Tjah.. ik baal ook dat ik niet meer had kunnen vliegen vandaag.. OFFTOPIC: ik heb over 10 dagen examen en moet nog beginnen met leren (ISA server).. ONTOPIC maargoed.. kan dus weer even duren voordat ik weer kan vliegen dus had op meer gehoopt vandaag. :(

Vanavond nog beginnen aan de kleine reparaties. en wellicht de MJ-2 opbouwen.

Niets mis mee! Heb zelf de 6/15 al klaarliggen om in te bouwen.

Ben eigenlijk opzoek naar een brushless binnenloper met zelfde afmetingen als een 400 / 480 maar dan soortgelijke "power" als de 6/15 typhoon.

Iemand een goed motortje die hier geschikt voor is?

Ik heb er nu een warp4 4 in, op 3s 2000 lipo, gaat heerlijk!

Zaterdag hebben we met de club watergevlogen, 's ochtens waren er weinig mensen en bijna windstil en 's middags lekker druk, maar ook veel wind. Ik was de enige die nog in de lucht dufde! de charter's en dergelijke bleven op de grond. (niet in het water ;) )

En ondangs dat geen probleem om hem onder controle te houden (wel een vergroot rudder) en lekker zwaar.
En ik ben de cockpit kweit, tape in de plaats is hij gelijk redelijk waterdicht. en de ontvander en reg zitten natuurlijk ook in een zakje.
De drijfers heb ik ooit gekocht bij een mpx pico-cub, ze zitten met een 3mm koolstof staafje en een elastiekje vast :D

Hier de foto's:
EZ2.jpg

EZ3.jpg

EZ5.jpg

^op de kop, vandaar dat er een bootje was:
EZ6.jpg

Zo, ik heb al een tijdje niks meer gepost, dus denk ik laat de voortgang even zien :P

Na mijn toestelletje een tijdje gevlogen te hebben met rolroeren (wat een verademing om met rolroeren te vliegen :) echt een aanrader) en de speed 400 6v motor met een 3s lipo aan te sturen. Heb ik maar besloten om er een fietsbel in te zetten. Dit omdat de Speed 400 6v op 11.1v iets teveel was voor de multiplex regelaar (max 8a). Bij te veel gas besloot de regelaar maar uit te gaan. Wat helaas niet makkelijk vliegt als je je toestel snel uit een benarde situatie wilt halen.

Via aero-nuts.com heb ik dus een fietsbel+regelaar gehaalt en mijn toestel uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Gelukkig heb ik met toestel al zo'n 7 keer aan prak gevlogen en ben ik dit nu wel gewend :) Alleen het neusje is een beetje krom :P

fietsbel1.jpg

fietsbel2.jpg

fietsbel3.jpg

Ik moet zeggen dit vliegt wel een stukje harder :P, ik moet weer opletten hoe ik ga landen, ipv het in de kort boven de grond omdraaien en landen maar :)

Dit is de combinatie die er nu opzit:

Motor: BM2409-12T
Reg: BLC-30A
Prop: 8x4 (afgeknipt om te passen op de EZ, lol ongeveer 7x4 of 6,5x4?)

Volgens de tabel zou je hiermee op 3s een thrust van 965g moeten behalen. Maar dit lukt mij niet, omdat ik de prop heb moeten afknippen :P

Mijn toestel weegt totaal nu 770gram en ik kan niet vertikaal met het toestel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back