multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
jep accu veel ruimte en als je lipo gaat gooi dan zo veel mogelijk mah voor in want anders kom je echt niet uit met je zwaarte punt.
ik had omdat ik het licht wou houden maar een 2s1p 2000mah paket gebruikt ik ga het maar eens anders doen 2s2p net zo als bij de piccojet.

Heb nu alles besteld!

easy star
hitec hs 81 2x
Jeti select line jes 020
Kokam HD 7,4V 2000mAh

zender had ik al

mpx cockpit mm 35mhz
ontvanger pico 4 5

Freek, dat gaat goedkomen.

Let op dat je je ontvanger en de accu zo ver mogelijk naar voren legt zodat je zo weinig mogelijk lood nogig hebt.
De regelaar mooi onder het cocpkit kapje, dan zou je zwaartepunt aardig moeten zijn.

Let er wel op dat het zwaartepunt iets verder naar voren mag als volgens de beschrijving.

Succes..

Hoi,

aangezien er geen zoekfunctie binnen een draadje zelf bestaat, daarom op deze manier : vriend van me heeft EZ gebouwd maar had enkel een 6-pack AAA in de neus gestopt en was NIET mee te vliegen )

Wat is best ? moet wel nihm zijn, geen lipo voorlopig ... 7 cell ? 8 cell ? 2/3AA of subC ? en is er nog extra gewicht in de neus nodig ?

Zit met baby van 3 weken dus geen tijd om 80 pagina's te doorworstelen .. :wink:

6 AAA kan de stroom niet goed leveren denk ik.
ik heb 7 2500mah sanyo penlites erin en die kunnen de stroom ook niet goed aan. je kunt er wel mee vliegen en de accu is ook niet leeg te krijgen maar het houd niet echt over. een clublid heeft een pakketje van 7 intellect 1200mah en met dit pakket heeft de easystar veel meer power.
ik zou even wachten tot www.aircraft-world.com weer de intellect 1200 weer op vooraad heeft. ze kunnen kleine hoeveelheden gewoon in een envelope versturen.
http://aircraft-world.com/shopexd.asp?id=3818

Bedankt Freaky ...

Heb goeie ervaringen met deze IB1200's ...

Heb ze vorig jaar bij cheapbatterypacks.com gehaald ...

zal daar nog eens kijken ...

Is dat kleine roer echt wel voldoende op mijn EZ.

Gisterenavond was het dan eindelijk eens "weer" om te vliegen.
Er was zo goed als geen wind.

Gooi mijn EZ de lucht in voor het eerst en daar ging ie.
Wat me opvalt is dat ik snel na de worp meteen up moet geven anders gaat ie meteen met de neus omlaag.
Misschien zwaartepunt iets te ver naar voren denk ik.
De meeste die ik op filmpies weg zie vliegen gaat mooi recht omhoog.

Wat me ook opvalt is dat op een gegeven momend ik bijna tot helemaal niet meer linksaf kon komen en hij met de kleinste termiek meegenomen werd.

Ik kon hem nog net met een tegenbocht weer naar me toe krijgen.

is dit normaal of moet het roer toch iets groten worden.

bobbert
je kunt eens kijken naar je max uit slag dat je op de grond hebt.
ik heb 45 graden met de standaard en hij reageert ook heel direct.
dat heb ik gedaan door gewoon de aanstuurings kabel op het laaste gaatje in de servo hoorn te steken

die filmpjes die je ziet zijn filmpjes waar ze 90% van de tijd al getrimt en alles hebben.
hij is heel gemoedelijk maar bij de eerste paar vluchten zul je nog wel moeten op letten als je hem heel wil houden.
maar ook wat dat betreft een ander vliegtuig zou veel erger gereageerd hebben

Dat heb ik ook gedaan Marco maar de uitslag is echt geen 45 graden dan bij mij.

Ik heb ze op de roeren ook in het laatste gaatje zitten.
Zit volgens mij met alles op max. op de zender de max uitslag ingesteld tot 140 %.

Even voor de zekerheid.
Grotere uitslagen krijg je door:
Bij de servo een gaatje verder naar buiten te kiezen en/of bij het roer juist een gaatje naar binnen.

Echt waar. Met de standaard roeren kun je heel scherpe bochten vliegen, mits je je richting- EN hoogteroer gebruikt.

Echt waar. Met de standaard roeren kun je heel scherpe bochten vliegen, mits je je richting- EN hoogteroer gebruikt.

Klopt als een bus! Heb het gister nog laten zien aan andere Easy-star vliegers.

Was net op tijd met het ondekken dat mijn hoogte servo kapot is gegaan.

Er stond iets te veel wind net , maar heb hem toch ff gegooid.
Na twee bochten toch maar besloten om te stoppen.
En wat denk je krijg ik hem bijna niet meer beneden.
hij bleef maar opstijgen en zonder gas kon ik hem bijna niet sturen met die wind, was erg lastig uiteindelijk met een scheve landing op de grond gekregen.
phhhoef.....

even de boel gekontroleerd en wat bleek mijn hoogte servo's was kaduk.
tandwiel tanden eraf gebroken.

was een jamara servo's micro van 8.95 op de beurs in dortmund gekocht.
dacht dat het wel een goede was.

Welke kan ik het beste gebruiken die er ook goed in passen want de ruimte is veel groter voor een micro servos's.

graag wat tips ..

Freek Boek zei:

of iets in die richting .
micro kan wel, maar met transport of een ongelukje zijn ze zo stuk.
ik heb er zelf ook hs 81 in zitten.
lekker groot en heel stevig .
groeten wiebe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back