multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil op m'n easy star een pro 480 hs bb jamara motor plaatsen met een 6x4 prop. Trekt dit een beetje? Ik wil namelijk wat meer vermogen hebben om te kunnen doortrekken. Ohja, gewoon op 2 lipo cellen.

ik heb er een aeronaut 480 op zitten en het verschil met het standaardmotortje en een 400 7,2V is echt groot! Je kunt nu ook met flinke wind prima vliegen en klimmen gaat vele malen beter 8)
Ik vlieg wel met de originele gunther props en een even grote vervanger daarvan. Wel een propmountje voor 2,3 mm erbij aangeschaft dat scheelt me een hoop kapotte props...

Klinkt goed! Scheelt het ook veel in snelheid? Ik wil gewoon wat extra vermogen hebben voor waarneer het nodig is of om er flink wat snelheid in te pompen :lol:

gr,

niels

Noah zei:
6/15 :P daarmee basta :P
hehe, daar kan een borstelmotortje idd niet aan tippen...

Maar dit is een veel goedkopere oplossing dan die 6/15 van Noah hoor Niels! Of een fietsbel natuurlijk, maar dan moet je weer aan een andere regelaar. Die 480 bevalt me prima, scheelt veel in snelheid en trekkracht.

Ik hou het op borstel motoren niet vanwege het geld want een fietsbel kost niets maar de kabels voor de motor liggen in de romp en daar liggen er slechts twee. Ik wil niet breken en slopen om dat te regelen want ik wil alles netjes houden en zolang een 480 werkt.......

Bedankt voor jullie reacties mijn besluit staat vast! Ik ga morgen mij vader eens naar de winkel sturen :lol:

gr,

niels

Ik heb de boel erin gezet maar tot nu toe valt het mij vies tegen. Ik denk zelfs dat mijn origineele motor meer bied! Misschien ligt het aan mijn lipo want die kan niet veel hebben maar volgens de handleiding zou hij juist minder stroom trekken hoewel ik ervan overtuigd ben dat dit absoluut niet zo is! Raar!?!

gr,

niels

3s lipo gebruiken?? Die gebruik ik namelijk en het scheelt echt enorm met de originele motor.......Met de wind van vandaag kon ik nog goed vliegen........Het landen was wat moeilijker :D ....kostte me een hoogteroer......

Vraagje,

Mijn standaard speed 400 motor begint te stotteren wanneer de accu aan het leeg raken is hoe kan dit nu regelaar wordt niet echt warm dit gebeurd ook als ik met lipo vlieg 1000 Mah 15c.
verder heb ik ook nog een li-on accu liggen hier die ik vandaag maar eens heb geladen duurt wel lang dat laden.
maarja het is een 3200 Mah en weegt maar 166 gram dit is trouwens voor mijn EZ ook nodig tussen de 160 en de 180 gram voor in de neus anders vliegt ie niet lekken.

laats op het veld geen extra gewicht bij me toen heb ik maar mijn mobieltje in de neus erbij gelegd en hij vloog als een peil zo recht.

Hallo,
Even een korte introductie. Ben Michel Verbruggen. Sinds een paar weken aan het orienteren op een vliegtuig. Uiteindelijk denk ik een Easy Star aan te willen schaffen. Ik heb al een mailtje naar een forumlid gestuurd met allerlei vragen. De belangrijkste blijft over: waar kan ik het beste een Easy Star aanschaffen? Zijn ze 2e hands ook al te krijgen? Heb nog nooit eerder gevlogen.. :oops:

Met vriendelijke groet,

Michel Verbruggen

Iedereen die net begint heeft nog nooit gevlogen, dus je hoeft ook geen bloos smiley neer te zetten :wink: .
tja, waar het beste aanschaffen, moet je even een berichtje van noah of frank afwachten ( of een van de andere EZ gekken :lol: )
ergens was een site via internet die ze heel goedkoop verkocht maar de levering liet wat te wensen over.
en anders koop je hem gewoon bij een modelbouwzaken.
als het een goede zaak is zullen ze hem op voorraad hebben òf ze kunnen hem heel snel bestellen voor je, hobbyin in waalwijk is bijvoorbeeld een hele goede, en ruiterman modelbouw in den bosch ook, maar ik denk dat ruiterman hem even voor je moet bestellen.
toemen is juist weer een van de mindere winkels ( moeilijk met levering, of zeggen dat ze iets voor je zullen reserveren en als je dan daar aankomt dat ze het hebben verkocht aan een ander)

hoop dat ik je hiermee geholpen heb,
danny

Awol zei:
3s lipo gebruiken?? Die gebruik ik namelijk en het scheelt echt enorm met de originele motor.......Met de wind van vandaag kon ik nog goed vliegen........Het landen was wat moeilijker :D ....kostte me een hoogteroer......

Dat gebeurde bij mij dus ook! Hij vloog heel raar heel nerveus ook bij langzaam vliegen en bij een harde landnig scheurde de naad van het hoogte roer! Nu is het al weer bjina gemaakt maar wel balen zeg!

ik heb de hele "zooi" bij W & W modellbau gekocht via internet, hele goede service want ik had een regelaar besteld en een dag later belde hij op: dat is geen goede regelaar voor de EZ, hier deze is veel beter....wel iets duurder maar beter dan weer paar weken wachten....hij sprak welliswaar duits..
gelukkig kan mijn vader HEEl goed duits!

hier wat ik daar gekocht heb:

Easy star € 60
Servo's: Hitec HS-81 € 30
regelaar: jeti select-line jes 020 € 30
accu(lipo): Kokam HD 7,4V 2000mAh € 50

dit is allemaal naar boven afgerond maar alles bij elkaar is ongeveer 180 euro DAT IS INCLUSIEF VERZEND KOSTEN!

als je dan echte beginner bent zoals ik dan moet je ook nog lader en soldeer spullen hebben, je moet ook nog wat snoer voor van de regelaar naar de motor en een stekkertje voor de accu naar regelaar

kijk anders even op de site:
www.w-w-modellbau.de

alles is veel goedkoper in duitsland dan in nederland

Ik heb nu de 480 motor erin zitten maar door het gewicht van deeze motor plus het gewicht van de spinner is het zwaartepuint niet goed meer! Nu zal ik dus gewicht moeten toe voegen om het zwaartepunt goed te krijgen! Dat vermindert weer de snelheid dus schiet ik eigenlijk niks op! Misschien vliegt het beter met 7 cellen nimh want ik vind het nu erg tegen vallen. Kan iemand misschien wat precieser zijn ervaring vertellen?

gr,

niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back