multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je goede kans van :p. Wanneer je het motorasje lichtjes schuurt kan je daarna je prop met secondenlijm weer vastzetten. Dit staat volgens mij ook gewoon in de gebruiksaanwijzing.

Yep!

Wat ook in de handleiding staat is dat je met een (gloeiende) naald een gaatje moet prikken dóór de plastic prophouder heen. Op die manier kan de lucht er aan de andere kant uit, als je de prophouder vastlijmt op het motor-asje. Als je dat niet doet, is de kans groot dat de prophouder er weer af plopt.

..Best handig, zo'n handleiding (what's in a name)...

easystar

Okee als hoofdgup van het huishouden (2 guppies en een thaaise goudvis), zocht ik naar een leuke hobby ,wat me redelijk door de saaie tijden heen moet helpen en ook nog redelijk amusant moet zijn ,ik denk dat ik me waag aan de modelbouw na veel gespeur en na 151 pagina's doorlezen en de nodige adviezen heb ik me een easystar aangeschaft ,maak ik de doos open is hij (of is het een zij) niet blauw maar zilver/wit ook een leuk kleurtje maar goed op mijn gemakje van het weekend alles er in geplaatst ,alleen de decals nog ,de accu's (lipo 2100 ma) moeten er allebij in om het zwaarte punt goed te krijgen.
Verder een paar schotjes van depron er in gezet zodat als het misgaat er geen loslopende projectielen door het toestel vliegen.
Wat ik al zeg op aanraden van o.a. theo koenen alles nog even lekker standaard gehouden mocht deze 400 de geest geven kan ik er als nog een 480 inzetten (als ze voorradig bij Q zijn) en nu maar afwachten wanneer de accu's vol zijn dus ik denk dat het morgen hier in het wilhelmina park maiden wordt ,dus wens me succes en nou maar hopen dat het een leuke hobby wordt ,om heel erg eerlijk te zijn ben ik echt benieuwd wat hij morgen gaat doen. Groeten allemaal

Tja

Tja wat zal ik zeggen ik heb er een kleinbeetje ervaring mee ,maar daar wil ik jullie niet mee lastig vallen ,laten wij het er op houden dat mijn vorige ervaringen niet zo positiev zijn ,niet van uit het vliegen maar meer uit mijn oogpunt of tewijl het menselijke oogpunt ,maar goed ik ga er voor lukt het niet dan zoeken wij iets anders laten wij zeggen dat falen geen optie is ,mooi gezegd he maar om een ander forumlid aan te halen ik ben een terrier.

reply

En wat de aanhaling betreft is het meer gaat hij (of zij) zich gedraagen als een meisje van 16 eigenwijs en tegen de draad in of als een rijpe vrouw van laat maar komen en dat lossen wij samen wel op snap je CC overigens waarom smaken die brusselse spruitjes zo vies!!!!!

Tja wat zal ik zeggen ik heb er een kleinbeetje ervaring mee ,maar daar wil ik jullie niet mee lastig vallen ,laten wij het er op houden dat mijn vorige ervaringen niet zo positiev zijn ,niet van uit het vliegen maar meer uit mijn oogpunt of tewijl het menselijke oogpunt ,maar goed ik ga er voor lukt het niet dan zoeken wij iets anders laten wij zeggen dat falen geen optie is ,mooi gezegd he maar om een ander forumlid aan te halen ik ben een terrier.
Ik probeer je alleen maar te waarschuwen tegen een (grote) teleurstelling en veel weggegooid geld; het lukt maar weinig mensen om zonder hulp te leren vliegen.

En wat de aanhaling betreft is het meer gaat hij (of zij) zich gedraagen als een meisje van 16 eigenwijs en tegen de draad in of als een rijpe vrouw van laat maar komen en dat lossen wij samen wel op snap je CC overigens waarom smaken die brusselse spruitjes zo vies!!!!!
Nee, buiten je opmerking over Brusselse spruitjes snap ik er niks van ;)

Ja ron ik geloof dat je an die tekst een macro heb gemaakt want ik kom hem in elk draadje tegen maar je hebt gelijk ,behalve dan van die spruitjes ,ik vind ze nu beter te behappen sinds mijn vrouw ze gewoon wokt.

Tja CC ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen misschien een vergelijking met paarden ,op het gevaar af dat iedereen mij vergelijkt met een seksist ,nobele dieren met mooie benen (kan ik niet van ieder vrouw zeggen) een jong paard (ook wel een veulen genoemd) springt en rend doet dingen waarvan je denk hoe kan die dat doen zonder zijn benen te breken,is niet voorspelbaar en gaat gewoon zijn gang ,terwijl zijn moeder rustig aan de voer bak haar haver kauwt en naar haar kroost kijkt met een blik van ga je gang maar en rustig doorkauwt ,maar ondertussen elke beweging in de gaten houdt.
Maar om de vergelijking misschien duidelijker te maken ,zo noem ik een shocky een onrustig meisje terwijl bv een twinstar zich gedraagt als een dame rustig en bedaard zoals het een rijpere vrouw betaamt ,snap je nu wat ik bedoel CC. Groeten hoofdgup

ik ga straks mn easystar ombouwen naar rolroeren. ik wil een iets directere besturing. vooral met wind en landen kan dat nog wel eens handig zijn. ik zal wel foto's posten van de ombouw en gebruikerservaringen.

zon easystar is toch wel duur ik vroeg hoe duur een easystar was en noah gaf wat prijzen dus vandaar dus......ik koop liever een X twin pro die is bijna hetzelvde en is dan kleiner maar wel bijna evenveel mogelijkheden en is maar 50 eurie dus.....

Laatst bewerkt door een moderator:
zon easystar is toch wel duur ik vroeg hoe duur een easystar was en noah gaf wat prijzen dus vandaar dus......ik koop liever een X twin pro die is bijna hetzelvde en is dan kleiner maar wel bijna evenveel mogelijkheden en is maar 50 eurie dus.....

Dat zou ik ook doen, groot gelijk!

rolroerverslagje

men neme:
1 set vleugels van de easystar
2 9 grams servo's
2 verlengkabeltjes of 1 Y-kabeltje
scherp mesje (a 50 cent bij de wibra)
tape

als eerste heb ik bij beide vleugels een gat afgetekend en uitgesneden te grootte van de servo's:
m5110010ah4.jpg

hierna heb ik een klein sneetje gemaakt aan de onderkant van de vleugel om de servodraad door te leiden. het servoarmpje e.d. komt aan de bovenkant van de vleugel.

hierna heb ik de servo gepast:
m5110008ir9.jpg

spul zoals kwiklinks enzo had ik nog liggen. altijd handig om op voorraad te hebben :wink:

na het passen van de servo heb ik de roeren uitgetekend en uitgesneden. de roeren meten 3.5*35cm en liggen 10cm van de binnenkant van de vleugen. met de liniaal netjes afgetekend en met een SCHERP mesje uitgesneden. als je hiervoor geen scherp mesje gebriukt gaat het rafelen.
m5110016ic7.jpg

de roeren heb ik met een scherp mesje schuin afgesneden zodat ik hiermee een schanier creeer. waar de dikke lijn staat heb ik langs gesneden. het is dit princiepe:
roertjeao9.png

de schuine kant moet aan de onderkant van de vleugel komen zodat de bovenkant helemaal vlak blijft. deze zet ik eerst aan de bovenkant vast met 3 stukjes tape en dan buig ik het hele roer om en zet de onderkant vast met tape. dan boug ik het roer weer om en tape de bovenkant helemaal vast. het roer zit nu vast. hierna lijm ik er een control horn in en sluit alles an. nu moet het werken (hoopik):

m5110018yi1.jpg

m5110020mv0.jpg

ik denk dat ik woensdag de rolroeren ff aan de tand ga voelen. ff kijken hoe hij nu reageert in de bochten. ff kijken of ik nog wat tijd vrij kan maken om naar het vliegveld te gaan. reacties zijn natuurlijk welkom.

hee robert, leuk man! Ben benieuwd hoe het nou vliegt. Het lijkt me leuk om zelf ook nog eens een keer rolroeren te maken.

hee robert, leuk man! Ben benieuwd hoe het nou vliegt. Het lijkt me leuk om zelf ook nog eens een keer rolroeren te maken.
uitslag is wel een beetje groot gebleken. iets van 10mm ofzo :?
mischien een ander gaatje kiezen op het servoarmpje. zit nu op de buitenste :D

ik post zo ff foto's van het resultaat werkend

Servo's neutraal zetten, heveltjes iets naar achteren (15-30-45graden) op de uitgaande as plaatsen/draaien. Aileron op neutraal zetten. Zo heb je rolroerdifferentiëring, rolroeren hebben minder uitslag naar beneden dan naar boven, stuurt beter, mooiere bochten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back