rolroerverslagje
men neme:
1 set vleugels van de easystar
2 9 grams servo's
2 verlengkabeltjes of 1 Y-kabeltje
scherp mesje (a 50 cent bij de wibra)
tape
als eerste heb ik bij beide vleugels een gat afgetekend en uitgesneden te grootte van de servo's:
hierna heb ik een klein sneetje gemaakt aan de onderkant van de vleugel om de servodraad door te leiden. het servoarmpje e.d. komt aan de bovenkant van de vleugel.
hierna heb ik de servo gepast:
spul zoals kwiklinks enzo had ik nog liggen. altijd handig om op voorraad te hebben :wink:
na het passen van de servo heb ik de roeren uitgetekend en uitgesneden. de roeren meten 3.5*35cm en liggen 10cm van de binnenkant van de vleugen. met de liniaal netjes afgetekend en met een SCHERP mesje uitgesneden. als je hiervoor geen scherp mesje gebriukt gaat het rafelen.
de roeren heb ik met een scherp mesje schuin afgesneden zodat ik hiermee een schanier creeer. waar de dikke lijn staat heb ik langs gesneden. het is dit princiepe:
de schuine kant moet aan de onderkant van de vleugel komen zodat de bovenkant helemaal vlak blijft. deze zet ik eerst aan de bovenkant vast met 3 stukjes tape en dan buig ik het hele roer om en zet de onderkant vast met tape. dan boug ik het roer weer om en tape de bovenkant helemaal vast. het roer zit nu vast. hierna lijm ik er een control horn in en sluit alles an. nu moet het werken (hoopik):
ik denk dat ik woensdag de rolroeren ff aan de tand ga voelen. ff kijken hoe hij nu reageert in de bochten. ff kijken of ik nog wat tijd vrij kan maken om naar het vliegveld te gaan. reacties zijn natuurlijk welkom.