multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er inderdaad goed uit ;-)

Natterer heeft al geantwoord en die regelaar is geregeld (leuke woorspeling) ;-)

Ik heb nu de fly 25, dus nu zal ik zeker wel wat overschat hebben.

hee, waneer heb jij een mail gestuurd naar natterer ?
en naar welk adres, want bij mij antwoorden ze precies niet ...

grts,

niels

Mijn eerste mailtje heb ik 7 uur geleden gestuurd, een half uurtje later kreeg ik al antwoord.
Net nog een mailtje gestuurd en ondertussen ook weer antwoord gehad.

Ik stuurde de mails naar dit adres:
info@natterer-modellbau.de

Hopelijk heb je nu meer respons ;-)

Zellenzahl: 6 - 10

Ik neem dus aan van wel, maar wacht toch maar even af wat de anderen ervan zeggen want ZO'N expert ben ik nu ook weer niet ;-)

Net even de props (9x5 en 7x6) geprobeert, maar dat gaat echt niet op een Easystar (of je moet flink wat uit de rug halen of de motor hoger monteren.

Bestaan er ook 3 bladen ipv 2 die dezelfde oppervlakte hebben als van 2 bladen alleen de diameter kleiner zodat deze past op een Robbe 2827-34?

Net even de props (9x5 en 7x6) geprobeert, maar dat gaat echt niet op een Easystar (of je moet flink wat uit de rug halen of de motor hoger monteren.

Bestaan er ook 3 bladen ipv 2 die dezelfde oppervlakte hebben als van 2 bladen alleen de diameter kleiner zodat deze past op een Robbe 2827-34?
De grooteste prop die op een EZ past heeft een diameter van 6"/15cm. Gezien het lage toerental zul je dan minstens een 6x6 prop moeten hebben en eventueel 3S LiPo's gaan gebruiken. Voor een EZ heb je minimaal een 1800kV motor nodig. Als je met 2S LiPo vliegt, dan moet je minimaal een 2500kV hebben om een beetje snelheid te houden.

-edit-
Ik weet niet of je regelaar en motor het aan kunnen, maar misschien is het een idee om twee of zelfs drie LiPo's in serie te zetten zodat je een 4S of 6S LiPo krijgt. Dan draait die motr in ieder geval aanmerkelijk sneller. ;)

Laatst bewerkt:
De grooteste prop die op een EZ past heeft een diameter van 6"/15cm. Gezien het lage toerental zul je dan minstens een 6x6 prop moeten hebben en eventueel 3S LiPo's gaan gebruiken. Voor een EZ heb je minimaal een 1800kV motor nodig. Als je met 2S LiPo vliegt, dan moet je minimaal een 2500kV hebben om een beetje snelheid te houden.

Ik heb een 2S 1350mA en een Robbe 2827-34.
Heb het net even opgemeten en inderdaad de max. hoogte is 15cm (diameter) voor de prop.

Welke prop kan ik dan nu het beste monteren met deze setting om een beetje normaal te vliegen (of vliegt dit minder dan de bijgeleverde Permax 400)?

Ik heb een 2S 1350mA en een Robbe 2827-34.
Heb het net even opgemeten en inderdaad de max. hoogte is 15cm (diameter) voor de prop.

Welke prop kan ik dan nu het beste monteren met deze setting om een beetje normaal te vliegen (of vliegt dit minder dan de bijgeleverde Permax 400)?
De standaard Permax 400 draait bij 6 cellen/2S LiPo zo'n 18.000 toeren. Jouw motor draait bij een 2S LiPo slechts 5.500 toeren. Daar kun je alleen bij windkracht 3/4 tegen de wind in een beetje hoogte mee maken (hoewel je dan wel achteruit vliegt 8O ;)). Je hebt minimaal 15.000 toeren nodig om knap te kunnen vliegen.

De standaard Permax 400 draait bij 6 cellen/2S LiPo zo'n 18.000 toeren. Jouw motor draait bij een 2S LiPo slechts 5.500 toeren. Daar kun je alleen bij windkracht 3/4 tegen de wind in een beetje hoogte mee maken (hoewel je dan wel achteruit vliegt 8O ;)). Je hebt minimaal 15.000 toeren nodig om knap te kunnen vliegen.

Dus de motor is dus niet echt geschikt voor de Easystar, ben dus beter af met de standaard motor?

Nee, met 760 toeren per volt kom je er niet met die motor. Met de standaard motor dus veel beter af.

Dus de motor is dus niet echt geschikt voor de Easystar, ben dus beter af met de standaard motor?
Yep, daar is niets mis mee. Ik vlieg er ook mee. Zowel met een 2S LiPo van 3200mAh als een 3S LiPo van 2000mAh (en digitale camera). Met de 3S LiPo wordt het motortje wel wat heet als je continu vol gas vliegt. ;)

Nee, met 760 toeren per volt kom je er niet met die motor. Met de standaard motor dus veel beter af.

Duidelijk !
maar welke regelaar kan ik dan het beste bij de standaard motor kopen (vlieg met 2S 1350mA)?
Of toch een brushless setje (welke is dan goed geschikt voor de 2S en welke prop?

Zie een aantal posts terug over de motor, de post over de regelaars. Als prop kun je een Günther prop nemen of anders een 5x4,5 of 5,5x4,5 of een 6x4.

Ja ik had het gelezen, maar ben totaal nieuw wbt elektrisch vliegen.
Nu had ik een brushless totaalset gezien bij Natterer incl. bijpassende prop en regelaar (BEC) voor €99,- die dmv een bijpassende koker formaat 400 direkt in de Easystar past.
Heb het even opgezocht en de motor is geschikt voor 2S-3S in tegenstelling van mijn eerdere Robbe.
Is dit een goede optie?

Zo te zien is dat een outrunner maar door de huls die bijgeleverd wordt past hij percies in de ruimte van de easy. Lijkt me perfect geschikt dus.

Een outrunner is een motor waarvan de buitenkant draait ipv de binnenkant bij een inrunner. Outrunners hebben over het algemeen een grotere torque. Inrunners een hogere snelheid. Een outrunner kan dus niet zomaar in de holte van de EZ omdat dat het draaiende gedeelte is. Deze motor is in diameter iets kleiner dan het gat in de EZ en er gaat een huls omheen die uiteraard stil staat :) en precies past.

Zo te zien is dat een outrunner maar door de huls die bijgeleverd wordt past hij percies in de ruimte van de easy. Lijkt me perfect geschikt dus.

Een outrunner is een motor waarvan de buitenkant draait ipv de binnenkant bij een inrunner. Outrunners hebben over het algemeen een grotere torque. Inrunners een hogere snelheid. Een outrunner kan dus niet zomaar in de holte van de EZ omdat dat het draaiende gedeelte is. Deze motor is in diameter iets kleiner dan het gat in de EZ en er gaat een huls omheen die uiteraard stil staat :) en precies past.

Ja is een outrunner, maar met bijpassende huls die in de Easystar past.
Lijkt me een goede oplossing zo voor een redelijke prijs.
Denk dat ik deze maar bestel. Moet ik alleen even weten of deze ook daadwerkelijk op mijn 2S lipo's goed vliegt tov de standaard Permax400 die erbij wordt geleverd.
Ze gaan ervan uit dat op 3S deze 3x meer kracht heeft dan de originele, dus 2S zou ook goed moeten gaan.

Volgens de specs van de motor/regelaar moet het kunnen (2 - 3 lipo's).
Volgens mij altijd beter dan de standaard motor, wat vinden jullie?

Deze combinatie regelaar met elektromotor heb ik in mijn Easystar zitten.

B2835D - BL inrunner 2200KV (380 S) [IR2835D] €22,00

25 amp Brushless regelaar €26,50

Perba

Ik vind dit een prima combinatie

Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back