Vooral bij lage snelheden inderdaad, waardoor het toestel zenuwachtig gaat reageren en snel wegvalt. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van de oppervlakteverhoudingen, ik doe meestal maarzo iets (en vaak pakt het prima uit)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Lastig te zeggen over dat rollen. Heb je op je ESC een 'slow/soft start'? Als de motor zomaar ineens vol gas gaat dan kun je best even last hebben van een rollende beweging. Bij een soft start dan is dat iets minder. Kun je zelf eens proberen door rustiger aan gas te geven.Vandaag op de plaatselijke helling een paar testvluchten met V2.0.
Er was veel wind maar dat compenseerde voor het relatief hoge gewicht.
Ik denk dat de trim nu ongeveer klopt, maar als ik maar iets teveel rol, valt hij bijna uit de lucht.
Hetzelfde als ik de motor op zet, dan rolt ie gelijk uit de lucht, tenzij ik snel genoeg reageer.
Mijn gebrek aan ervaring is hier een grote hinderpal, ik weet niet wat er kan aan verbeterd worden.
Ik zal misschien eens en ervaren piloot laten testen en een second opinion vragen.
Hoe dan ook, nu blijft ie heel bij een harde landing.
Ik denk dat de langere draad achter de Fox aan juist voor stabiliteit zorgde. Net zoiets als een langere staart op een vlieger.