Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
die is idd leuker, maar niet real time toch?
als hij dan plots 60 a trekt met een esc van 40 kun je gewoon meteen stoppen en een kleinere prop nemen toch?
Jazeker. Er zit een "Live Mode" knop op het computervenster (Ctrl-L ;)). Als je de bijgeleverde USB-kabel op de eLogger en je computer aansluit, kun je realtime alles aflezen. 8)

Jazeker. Er zit een "Live Mode" knop op het computervenster (Ctrl-L ;)). Als je de bijgeleverde USB-kabel op de eLogger en je computer aansluit, kun je realtime alles aflezen. 8)
wellicht wel een betere optie dan die ik voorstelde idd, ja wel +20 euri's maargoed wie een goedkope hobby zoekt.... neemt maar een volkstuin;)

Of dat ie sneller is, geen idee... Maar lees de reviews eens ...

for a Funjet or a scrachtbuilt parkjet... really really fast
my Multiplex Funjet, the spirit of the Funjet was revived. Smooth,powerful & resposive is the key ingredients of this motor.
Great motor for the funjet.... i enjoy it using a 3S 2150 with 5.5 . 4.5 and its fast....:)
moteur monté sur une funjet. vitesse impressionante ne chauffe pas du tout avec un controleur 40A. vraiment idéal surtout à ce prix

Dusja ... Het is een goede motor, vooral voor de Funjet. De kopers beschrijven hem als snel ... Ik zou hem kopen ... je kan (voor weinig geld) upgraden naar een snellere als je het toestel beter kent (op pag. 20 van deze draad staat een mooie, die komt er bij mij in :) )

Grtz Matanza

Een 2845 2700kV op 3S gaat hooguit zo'n 90 à 100 km/u met een APC-E 6x4" en trekt zo'n 28A. Met een 4S wordt het al een stuk leuker en haal je de 140km/u bij een ruime 38A.

De motor loopt niets sneller dan de Multiplex motor van 2700kV. Wel kan de Turnigy meer hebben qua te hoge stromen. Op de club zijn er twee Multiplexen opgerookt met een 4S terwijl de Turnigy dit met gemak overleefde. ;) En voor het geld kun je dan beter een Turnigy nemen. :yes:

funjet zwaartepunt

help, wat is het juiste zwaartepunt voor de funjet......

heb er nu eentje maar mijn gevoel zegt dat het zwaartepunt niet goed ligt.

Wie kan me vertellen wat het beste is om te doen,

Alvast bedankt

onderaan je funjet zijn er 2 knobbeltjes dit is de perfecte cg {voren gemaakt in de mal tenzij je hem al glad geschuurd hebt }
om een het kruisje duit het bobbeltje aan en afmeting die er sta is 2.5 op 2.5 cm
hopelijk heb je er iets aan ;)

IMG_0517.jpg

bedankt hoor, maar wat ik bedoel is eigenlijk het volgende.
Als je je toestel vast houd bij de bedoelde bobbeltjes. Hoe moet het toestel dan liggen, moet ie er dan op balanceren of iets naar voren zakken met de neus?

Gr Mathijs

onderaan je funjet zijn er 2 knobbeltjes dit is de perfecte cg {voren gemaakt in de mal tenzij je hem al glad geschuurd hebt }
om een het kruisje duit het bobbeltje aan en afmeting die er sta is 2.5 op 2.5 cm
hopelijk heb je er iets aan ;)

IMG_0517.jpg

bedankt hoor, maar wat ik bedoel is eigenlijk het volgende.
Als je je toestel vast houd bij de bedoelde bobbeltjes. Hoe moet het toestel dan liggen, moet ie er dan op balanceren of iets naar voren zakken met de neus?
De neus moet iets naar beneden willen vallen. Dus de CG moet eigenlijk een paar millimeter voor de oorspronkelijke punten liggen om de FunJet lekker te laten vliegen. Ik vind hem op het balanspunt redelijk staartlastig en moet dan wat extra down-trim geven

De neus moet iets naar beneden willen vallen. Dus de CG moet eigenlijk een paar millimeter voor de oorspronkelijke punten liggen om de FunJet lekker te laten vliegen. Ik vind hem op het balanspunt redelijk staartlastig en moet dan wat extra down-trim geven

Als je down-trim moet geven kun je dan niet beter met de stand van de motor spelen?

Als je down-trim moet geven kun je dan niet beter met de stand van de motor spelen?
Kan wel, als je allemaal dezelfde accu's gebruikt. Maar ik heb er met verschillend gewicht en die liggen allemaal al voor in de neus. Met een mix-schakelaar is het op de zender dan makkelijk aan te passen. ;) Lood plakken op de accu is ook geen optie omdat sommige accu's ook weer in andere vliegers zitten. :?

heb een funjet met typhoon 2w-23 en een graupner 4.75*4.75.
vloog op 3 cellen 2100 mah .
heb nu een 4cellen 2500 van rc tech
de regelaar heb ik een robbe roxxy 900 serie van 50amp.
nu hebben we gemeten en gebruikt hij op de grond 61amp.
wat kan ik hier aan doen ,en dat hij nog leuk snel blijft vliegen?

wat wil je dan nog bereiken??

je kan dit gaan doen...

Multiplex Fun Jet daar gaat ie zeker harder door!! en gaat langer mee.. ik had de ontvanger verkeerd aangesloten (kanaal 1 en 2 omgedraait..) resultaat:recht de grond in!! ( 20 min later bloog ie weer)

kijk maar op you tube...: bij 2minen 10sec kom ik vlak langs
[URL="
- Funjet aangepast en glad gemaakt met epoxy[/URL]

dat ben ik met mijn dikke kop:mrgreen:!!

Gr Erik

Laatst bewerkt door een moderator:
heb nu een 4.5*4.1 apc prop er op gezet en zit nu aan de 45 amp met de 2w-23 motor.
dit alles op 4cellen 2500 25c rc technics met 5c laden
dit is mooi denk ik, de 61 amp was te veel voor de regelaar van 50 amp.
nu nog een vluchtje maken en kijken wat er gebeurd in plaats van 3 cellen.
wie heeft er nog een ander idee om de snelheid te verhogen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Back