Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
parkmaster of acromaster

als jullie toch met een een funjet van multiplex vliegen vroeg ik me af of jullie weten wat het beste is een acro of een parkmaster:confused:

Da's een persoonlijke keus. Mijn Parkmaster kan ik overal vliegen (want licht en klein) en geeft veel 3D fun. Zoek eens op joetoeb, daar vind je vast filmpjes van beide. Zie je zo de verschillende stijl van vliegen van deze 2 kisten.
De Parkmaster lust lekker goedkope 3s1p 1050 mAh Rhino lipo's, volgens mij zijn de accu's van de acromaster wat groter en dus ook duurder.

het is maar net wat je wil en check ook even of het kwa afmetingen past, ennuh volgens mij iets aan de zware kant maar het zal val vliegen lijkt me

Iets aan de zware kant? Kwa gewicht of vermogen? hij heeft een doorsnee van 28mm net als bijna alle motoren die ik in de verschillende setups hier tegen kom........

Iets aan de zware kant? Kwa gewicht of vermogen? hij heeft een doorsnee van 28mm net als bijna alle motoren die ik in de verschillende setups hier tegen kom........

kwa gewicht vermogen zat lijkt me zo kijk maar eens rond er vliegen veel mensen met motortjes van rond de 100gram maar er zitten er ook wel wat boven hoor heb je wel lekker veel power

kwa gewicht vermogen zat lijkt me zo kijk maar eens rond er vliegen veel mensen met motortjes van rond de 100gram maar er zitten er ook wel wat boven hoor heb je wel lekker veel power
Ja lijkt me ook wel, prijs lijkt me ook zeer redelijk, welke motortjes zitten er onder de 100g dan?

Ik ga binnenkort mijn funjet bouwen.
Zijn er nog must-do's?
En kun je hem schuren om zo de giet dingetjes er af te krijgen?

Gr Thom

Volgens mij wel:confused:, maar dat zou een ervarener funjetter moeten beantwoorden:worship:, waar ga / heb je hem gekocht?:mrgreen:

Ik ga binnenkort mijn funjet bouwen.
Zijn er nog must-do's?
En kun je hem schuren om zo de giet dingetjes er af te krijgen?

Gr Thom

ik heb alle oneffen dopjes van de mal er af gewreven en de ronde gaten opgevuld met
superlight van polyfilla
ook de gleuf waar de versterking van de vleugel zit heb ik er mee opgevuld
IMG_2771.JPG

IMG_2694.JPG

Ik ben ook op zoek naar een funjet, 't liefste al helemaal compleet.

Ik moet morgen toch voor wat onderdelen naar een winkel toe, en bij diezelfde winkel verkopen ze deze FUNJET voor 230,- euro.
Ligt het nou aan mij of wordt ik hier 30 euro lichter gemaakt dan bij onze oosterburen?

Volgens missen bij die set zelfs nog 2x servo's, een lipo en ontvanger. Dan zou ik dus richting de 300,- euro gaan bij die winkel.

Zal ik dit doen of niet? :confused:

IK zou het niet doen omdat je de funjet bijv. voor 62 euro bij albatros krijgt (is zelfs een winkel waar die 56.90 kost. en met hobbycity electronica (of multiplex/rctechnics setje voor de elc) ben je wss goedkoper uit.

suc6

Justus

Conrad nu voor 65 euri's, maar das wel inclusief verzending, who can beat that?

Ja dat klopt wel, maar als je dan bij conrad gaat kijken:
Bouwpakket (zonder motor en servo's) 65,-
Brushless aandrijvingset 150,-
Kom je totaal al op 215,- en dan moet je nog 2 servo's erbij aanschaffen.
Ik ga zometeen naar die winkel, en dan zie ik wel.

Je hoeft niet alles bij 1 winkel te kopen:
Funjet: conrad
Aandrijfset: HC

Ben vandaag voor de eerste keer met mijn funjet gaan vliegen (dit is mijn tweede vliegtuig, hiervoor had ik een easystar). Opstijgen en wat rondjes vliegen ging goed op half gas (was erg bang dat je enkel hard kon vliegen maar traag ging ook redelijk goed en hij leek wel goed als opvolger van de easystar) maar bij het landen brak de propeller meteen af. Ik was al bang dat dit zou gebeuren omdat hij onder de romp uitsteekt als hij verticaal staat. Is dit normaal dat hij afbreekt als je pech hebt of zou hij zich achter de romp moeten draaien bij een zweeflanding? Is het een oplossing om een inklapbare propeller te gebruiken? Wat is jullie ervaring met afgebroken propellers na de landing?

Alvast bedankt

Groetjes Sam

Ik heb nog nooit een propellor gebroken op de FunJet (bij het landen dan ;) :oops:). Ik heb de rem op de regelaar geprogrammeerd. Als ik het gas helemaal dicht doe, stopt de propellor met draaien. Door de wind is de meest ideale positie bij het stoppen vlak achter de vleugels, dus horizontaal (zie je bij het aanvliegen voor de landing). Als ik geland ben, dan staat de prop ook altijd horizontaal.

Back