Multiplex Funjet: Nu ook "bouwverslag"

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
mega 16/15/4 met camprop 5.5x4.3 en 3s1p TP 2100 zal net zo vliegen als dat eerste filmpje ;) Heb ik op mijn projeti :) lijkt hetzelfde in vermogen en geluid.

Dat denk ik ook. Met deze setup gaat hij ook ongelimiteerd verticaal. Het zal iig niet veel schelen.
Welke setup heeft hij precies?

De servo draden weg gewerkt in de gleuven:

DSC01284_klein.jpg

DSC01285_klein.jpg

Achterste rompdeel:

DSC01286_klein.jpg

Past perfect!

De motor:

DSC01291_klein.jpg

Ik heb de goudstekkers direct op de motor gesoldeerd. Toch uitwisselbaar en geen lange draden. Nu hopen dat het zwaartepunt klopt als de regelaar direct achter de motor zit.

DSC01292_klein.jpg

De prop en meenemer:

DSC01294_klein.jpg

Even testen of alles goed werkt alvorens hij erop geschroefd wordt:

DSC01295_klein.jpg

Ik zou de volgende motor willen gebruiken:
EDF 4 W
KV:2200
max stroom:22
max vermogen:350
efficientie:87
aantal polen:6
aanbevolen prop:6.5*4of 7*4

Wat denken jullie ervan?
Graag raad.
Dank U

Helaas nog geen foto's gemaakt van de bevestigde motor.
Net als bij mijn easy glider kwam ik erachter dat de stuur stangetjes flink doorbuigen! Die moet ik dus vervangen want dat blijft nooit goed gaan.
Voordat we verder gaan staat eerst een tripje naar de modelbouw winkel op het programma.

Ik hoop dat Multiplex daar bij het volgende model op let.

Leuk bouwverslagje!

Die EDF 4W is ook goed bruikbaar. Wel een flinnke motor, als je die vol wiltbelasten heb je wel een flinke accupakket nodig. Maar dan heb je ook lekker veel power. :)

Dank je.
Ik dacht eerst dat het niets toe zou voegen. Het is zo vanzelfsprekend allemaal. Leuk dat het dan toch gewaardeerd wordt :)

Als ik naar de specificaties kijk lijkt me de EDF 4W een regelrechte Mega 16/15/4 kloon. Dus prima bruikbaar.

zo,dat weet ik dan ook weer.
Ik zou er een pakket van Tarabat insteken,de 3s1p 2200 SHD.
Die kan continu 40A leveren met een peak van 55A.
Wat denk je ervan?
En graag ook raad voor de prop.

Bij mij komen er Thunder Power Pro Lite 3S 2100 mAh in.
Aangezien jouw lipos meer C kan verdragen dan de motor lijkt me dat geen verkeerde keuze, dan zit je altijd veilig.

De aanbevolen 6*4 prop lijkt me prima. (wil ik zelf ook nog wel eens proberen in plaats van de 5.5*5.5 speed prop) Als hij eenmaal gevlogen heeft kun je dan zelf experimenteren wat je zelf het fijnste vind.

Ok,bedankt.
Dat zal het dan worden.
Heb nog een klein vraagje: als je funjet op z'n buik op tafel ligt,hoeveel cm heb je dan van de as van de motor tot aan het tafeloppervlak?
Kwestie van het al of niet gebruiken van een propsaver,snap je?

ik ben ook erg benieuwd naar het totaal gewicht straks. Mijn projeti weegt 496g en dat vindt ik al erg netjes. Deze lijkt wel beter bij lagere snelheden...

We hadden er 3 tegelijk gekocht. 2 zijn al klaar. 1 had een vliegklaar gewicht van 495 gram geloof ik. Scheelt dus bijna niets met je projeti.

DUFOUR > Dat meet ik vanavond of morgen even voor je na.

DUFOUR zei:
Heb nog een klein vraagje: als je funjet op z'n buik op tafel ligt,hoeveel cm heb je dan van de as van de motor tot aan het tafeloppervlak?
Kwestie van het al of niet gebruiken van een propsaver,snap je?

4,5 cm... propsaver lijkt me niet nodig (of je zou wel héle grote props moeten gebruiken :wink: )

Gr.A.

Back