Multiplex Picojet topic.

Tja word lastig, ik gok dat je met een 4,7x4,7 nogwel onder de 33 blijft maar je lipo moet dat wel aanknunnen (welke wouw je gebruiken?)
8cell zal je veel eerder onder de 33 blijven, maar ook een stuk langzamer gaan.

Hoi,

Bedankt voor je antwoordt.
Ik wou een 3s polyquest 1800 gebruiken.

Een typhoon 15/10 is ook nog wel redelijk betaalbaar. Die heeft een max. van 35A dus dat schilt weer 3A in vergelijking met die HETrc 2w

Beter zou natuurlijk een regelaar zijn die gewoon meer A's aan kan maar die vind ik eigenlijk nog vrij duur.

En het voordeel v/d typhoon motor is voor mij dat dat ik de typhoon ook kan gebruiken in een gws warbird die ik waarschijnlijk ook ooit nog een keer aanschaf.

Verder heb ik bij op de site van rbckits gelezen dat een HETrc motor niet samen gaat met een kronic regelaar maar dat is ook al weer tegen gesproken door iemand. Heeft iemand ervaring met deze combinatie? hetrc en kronic.

Groeten Marten

Weer even de picojet uit het stof halen. :P

Vraagje. De meesten hier kennen de "Fietsbel" inmiddels al wel denk ik. :P Zou dit een geinig motortje zijn voor de picojet met een 3s 1100mAh of anders 2200mAh. ELE lipo packje dr in?

Met een 7x5 propje dr op kunnen die nog aardig vaart maken dacht ik.

Et hoeft niet bloedsnel, als et maar niet als dikke stront vliegt zoals ie dat nu doet met een oude 480 motor. :P

Probeer het uit zou ik zeggen.
Maar de picojet is meer iets voor een hoogtoerig motortje, ik weet niet of je veel sneller gaat met een fietsbel erop, maar ik verwacht wel betere vertikale preformance.

Ik beleef nog wekelijks plezier aan mijn picojet, maar ik zit er sterk over te denken om de accu motor en reg over te zetten op een 3d kistje (met vetraging erbij natuurlijk).

Et eerste beste pasbare motortje naast de fietsbel is volgens mij een dure axi of zoiets. Of weet je nog iets anders goedkoops? Ik heb namenlijk niet zon zin om een dot geld uit te geven aan een toestel dat al n keer doormidden gelegen heeft. ;)

Freakazoid zei:
Et eerste beste pasbare motortje naast de fietsbel is volgens mij een dure axi of zoiets. Of weet je nog iets anders goedkoops? Ik heb namenlijk niet zon zin om een dot geld uit te geven aan een toestel dat al n keer doormidden gelegen heeft. ;)
hee fraek flikker die motor nu eens ergens in .
gaat vast beter dan een 400er of een 480er
maar verwacht geen vert perfomance.
daarvoor heb je minimaal ongeveer 400watt nodig.
10xcp1600 40a motor 16-15-03 prop 5,5x4,3.
gewicht 1100 gram
groeten wiebe

Ik ga denk ik zon planck maken. Die heeft met zon motor WEL vertical. :)

Maar die picojet ligt nu al n hele tijd te rotten, dat vind ik n beetje zonde.

Ik kon et toch niet laten.. :oops:

Picojet01.jpg

Oude 480 motor, en de fietsbel motor.

Picojet02.jpg

Motor mount gemonteerd.

Picojet03.jpg

Even zwaar, en toch nog 2.5x zoveel vermogen. 8) Et blijft eigenaardig spul, dat lipo.

Ik gebruik de orginele zilvere fietsbel met een APC 7x5 propellor erop. Ik verwacht geen vertikale fratsen, maar toch wel iets meer kloten dan een 480 motortje met gunther prop. :P Gaat dat lukken denken jullie?

We zullen zien. :)

Je keert nog wel even die prop om hé

wiebe, vert prevormance met jou gewigt is een stuk moeilijker dan met die van freak, en hij heeft ook nog eens een grotoere prop, wat helpt.

Ik ga trouwens ook vert met een picojet op 3s2p 4000 Mega 16-15-3 en 5,5X4,3 prop. (picojet 850 gram)

Nando: Ik zat net die prop eraf te slopen toen et mail piepje afging op mijn computer. :P

Stock weegt mijn picojetje 700 gram, dus kun je prima uitrekenen wat hij straks zal wegen.
De motor was 92 gram, die is nu nog maar 50 gram. 92 - 50 = 42 gram lichter = 658 gram all in. Dan de accu nog, die was 190 gram, nu is die nog maar 162 gram. 190 - 162 = 28 gram lichter = 630 gram all in. De ESC is ook nog een kleine 5 gram lichter geworden, maar heeft er wel 1 extra draad en goudcontactjes bij gekregen, dus die reken ik maar niet. In totaal dus 70 gram kwijt. :P

Ik kan NOG lichter gaan trouwens, dan moet ik mijn 1100mAh lipo pakketje erin leggen en compleet voor in de neus stampen. :P En dan heb ik nogsteeds kans dat ik lood moet toevoegen. :P Met een beetje geluk scheelt dat al gauw 70 gram met de 2200mah pack die nu in de planning staat. Dan haal ik zelfs een all in gewicht van maar 560 gram, en dan komt een goeie vertikale roetsj wel heel dicht bij. :P

Die fietsbel krijgt 600gram thrust met een 8x4 prop, maar snelheid zal daarmee denk ik vies tegen vallen. Daarom heb ik nu dus zon 7x5 propje erop. Weet iemand hoe je uitrekend wat je krijgt met die propellor erop?

Kan de accu het hebben om in een ruimte te zitten zonder airflow, met die motor? Die motor pakt met een 8x4 prop zon 11 ampere.

Denk je dat ik met deze motor leuke vertikale doorschietertjes kan maken? In ieder geval beter dan dat compleet dichtklappen na 10 meter met die 480 motor?

Hier zijn voor et gemak even de specs van dat ding:
http://www.aero-nuts.com/product_info.php?cPath=42_43&products_id=241

Nou, hij is nu helemaal klaar. :P Ik heb em al aan een stuk bungee aan et plafond gehangen om te kijken wat hij doet als ik volgas geef, en gek genoeg tilt ie zichzelf compleet op! Ook als ik de neus in mijn hand houd, met de prop omlaag, en ik geef volgas, dan duwd hij zichzelf al spinnend omhoog zonder dat ik em nog vast hoeft te houden.

Wat betekend dit precies? Licht genoeg voor lekker vertikaal? :lol:

En weet iemand toevallig hoe de motor domping moet staan? Hij staat nu een graad of 2 met de propellor kant omlaag gericht.

NOG lichter gaat overgens niet zonder lood. Met de 2200mAh lipo krijg ik em nog NET uitgebalanceerd. Niet gek eigenlijk want de achterkant zit iets dichter bij de CG, de kont is 42 gram kwijt, en de neus een dikke 70 gram. In verhouding dus nog altijd in balans. :P

Ik maak me alleen nog een klein beetje zorgen om hitte. De motor wordt bij stationair draaien redelijk snel warm, maar de picojet heeft een uitstekend koelings systeem voor de motor dat gebruik maakt van airflow, dus dat zal denk ik niet zon heel groot probleem worden. Vooral nu de tunnel waar eens een dikke motor prop in zat, nu helemaal hol is, en dus als extra tunnel fungeerd. Maarrrr... de ESC voelde ook vrij snel warm aan, samen met de draden die van de accu komen. Niet alarmerend, maar best lauw. Ik heb eigenlijk een beetje et idee dat die motor meer vreet dan gezegt wordt.

Wat denken jullie ervan? Gewoon gaan met die banaan en niet zo zeiken om kleine puntjes? :P Of zou et verstandig zijn om eerst een rondje van 5 minuten te vliegen en dan et zooitje even te checken?

Update:
Ik snap er geen hol van. :? Mijn picojet weegt maar 535 gram! En dat is zelfs met die grote accu erin! 8) Dat wil denk ik best wel eens aardig raggen, toch? :)

En et gekste is, ik ben ooit wel degenlijk begonnen met een picojetje van 700 gram. :P (8x 800mAh AAcell nicads, permax 480, picoline 400/20/12 ESC, Conrad 5 euro servotjes, jeti rex5 ontvanger). Dus inmiddels is de accu capaciteit met minstens 3 maal verdubbeld, motorkracht eveneens ongeveer 2,5 maal sterker, en TOCH nog is dat ding 165 gram kwijt geraakt. Helemaal vreemd als je je bedenkt dat het ding al half aan elkaar hangt van de epoxy. :lol:

Et kan soms gek lopen met de modelbouw. :hammer:

geen zorgen maken, die motorcombinatie heb ik ook, zonder koellucht. En dat gaat ook goed. Ik vind het alleen een beetje matig voor zo'n picojet. Een snelle binnenloper lijkt me veeeel leuker. Maarja, daar heb je het al genoeg over gehad.
met 530 gram gaat dit trouwens niet vertikaal. Maar dat maakt niet zo heel veel uit.
gehoord wat je wilde horen?

Kwa hitte maak ik me nu geen zorgen meer. Maar.. Dit matig voor de picojet? Et wordt geen topklassertje, maar matig? Die 480 vond ik matig. :P Tis maar wat je gewend bent denk ik. :lol: Wat voor mij een hele vooruitgang lijkt, is voor jou geen knip waard. ;)

Maar hoe kan et dattie niet vertikaal gaat? Ik heb em aan een bungee aant plafond gehad, en hij rukte zichzelf toch met een flinke vaart omhoog, bijna tegen et plafond zelfs. :D Denk je dattie zelfs niet een klein beetje (bijna) vertikaal kan doorschieten na n klein aanloopje? Jammer dat Motocalc zo duur is, anders had ik nu iedere hoek en grade geweten van wat die pico kan. :P

Nouja, maakt niet veel uit, et ding zit er nu in, en of et me persoonlijk goed bevalt zal ik een dezer dagen wel zien. :)

Hoi,

Ik heb inmiddels mijn picojet uitgerust met een mega 16/15/4 :)
D'r zit nu een apc 5.5x4.5 prop op.
Moet ik daar nog wat aan veranderen?
Verder nu moet ik nog een leuke 3s lipo uitzoeken of een ander accu pakket.
Nog tips?

Groeten Marten

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
fraek vriend he he.
nu dit gaat de goede kant op .
je zal wel een doorschieter kunnen maken maar onbeperkt niet denk ik .
maar natuurlijk veel leuker als die 480er .
en deze vliegt altijd veel of weinig wind dat maakt niet veel uit.
maar als je de jouwe al niet echt mooi meer vind ?????
de mijne ziet er al helemaal niet meer uit .
kapje past niet meer. bij de motor veel meer ruimte gemaakt voor speed 400/540 motor . 3 keer neus er voor weg .
en ongeveer 3 meter kleur duckttape er op om hem nog wat te laten lijken .
maar hij gaat niet meer weg ,veel te leuk exp toestel
groeten wiebe
ps Marten Zeeland ik vloog hem met cp1600erts 8 of 10 cellen
maar 3 cellen lipo,s zal veel lichter zijn .

Och, niet denken maar doen, dat wordt me zo langsamerhand aangepraat hier op dit forum. ;)

Alsie maar niet teveel moeite heeft met hoogte maken ben ik gelukkig. :P Alsie in n paar seconden een metertje of 100 omhoog is, kun je al aardig gek doen met n goeie duik.

En dattie lak heeft aan wind, was me met die 480 motor al opgevallen. Sterker nog, hij vliegt zelfs beter. :P Vooral het oplaten is makkelijker. Zonder wind is et geheid iedere start een metertje grasmaaien. :lol:

De mijne is in 2 plaatsen compleet afgebroken (lengte EN breedte.) En dat heb ik op een nogal brutale manier weer aan elkaar gefreumeld. :P De cockpit zit weer aan de wing met zonbeetje 4 a 5mm. aan epoxy. :P De kap is door de klap ook zo krom gegaan dat je dr bijna n vinger tussen kunt stoppen als ie "dicht" is. Ik zit er zelfs aan te denken om er een of andere stiek omheen te doen, of gewoon de inwendige elastiek houder naar et midden op te schuiven, achter de lipo accu, zodattie em in et midden een beetje in et fatsoen trekt. :P De onderste helft van de romp ga ik denk ik even opschuren en dan coveren met een beetje zagi tape. :P Dan ziettie dr wel weer representatief uit, en kan die weer tegen schuurende landingen.

Ps.
Ik zal kijken of ik em gefilmd kan krijgen (mijn 50+ vader met digitale cam... :roll:). Dan weten jullie ook wat je dr aan hebt met n fietsbel dr op. :P

@wiebe

Waar heb je die cellen gehaald?
Ik kan ze alleen vinden bij batt mann

Marten

een hele tijd geleden bij een duitse zaak net over de grens bij boertange .
die zaak heet ,hubi-hutte sanders in klostermoor .
maar ik weet niet of ze nog steeds deze hebben .
groeten wiebe

Back