Multiplex Picojet topic.

tja, power == brushless. veel power == brushless + lipos. Hoe meer power hoe duurder.

Je hebt dus een aantal opties :
- Speed 400 / 480 met 8 x KAN 1050
- Mega 16/15/3 met 8 x KAN 1050 of FAUP 1950 oid
- 16/15/3 of sneller met 3s lipo, 3000 mAh of meer.

Van goedkoop tot duur.......

GP1100 is nog veel beter.
Maar... KAN-1050 is niet verkeer, zeker niet als je ze net van de lader afhaalt. Dus....meteen na het laden vliegen.. Dan heb je de meeste power

Tadango,
Je hebt mij overgehaalt, het word de 15-16-3.
Tenzij ik iets anders fantasties zie in dortmund :P.

De kan cellen haal ik bij Aircraft-world, hier een directe link.
Daar de 1050 voor 1,75 Dollar en 2,50 Dollar verzendkosten en altijd binnen een week in huis 8O.

Nando

Ik woon 10minuten van de Duitse grens... dus koop meestal in Duitsland. Hobby-land Euro 2.40 voor GP1100.

Waar je deze super cellen kunt kopen in Nederland... goede vraag. ??????
Mocht je nog geen KAN-1050 hebben, besteed dan ietjes meer voor de GP1100. Daar krijg je zeker geen spijt van!

GP roeleerd. :P Alles wat losse cells neemt bij mij (kleine autotjes, sommige zenders, Cams) gaat op GP, en die dingen gaan na n jaar martelen nogsteeds als n trein met +10% van hun label capaciteit. Ze zijn alleen wel peperduur. (Nouja, die van 2300mAh dan toch..)

Dat brengt me op t volgende probleem. Ik kan zelf geen packs maken. :X Geen soldeerbout die et snel genoeg aan elkaar kan schroeien zonder et te beschadigen. Zijn er GP packs tekrijgen in die aparte klomp configuratie die de pico moet?

Solderen is nogsteeds solderen he. :P Moet je die dingen dan niet heel warm stoken? En die cells moet ik toch niet in mijn pico stoppen? Dat lijken wel Sub-C cells. (Bloedmooie Yak trouwens!)

Hoi,

Ik soldeer het met een 30wat soldeerbout. Van te voren de vlakken even opschuren en dan gaat het vanzelf.

De cellen zijn klein hoor. 21gram per stuk. Ik denk dat de foto wat vertekent. De Yak is namelijk niet zo groot. :-)
De Yak is inderdaad een gaaf kistje...

Zijn dit dan van die KAN achtige cells? Ik kan die dingen echt nerges vinden. :S

Ik zal straks eens kijken hoeveel W mijn boutje is, ik geloof een 30watt punt tip soldeerpen.

GP 1100 is het zelfde formaat als de KAN 1050. Ik heb ook 2 6cellen packs GP1100 gehad en die doen het inderdaad ook erg goed. Toch is meer mAh wel wenselijk met een Mega ;) Zoek eens FAUP cellen, wegen wel 38 gram maar dat krijgt die mega makkelijk omhoog en hoe zwaarder de picojet hoe stabieler.

Met n mega mischien wel ja, maar dat kan me niet schele. :P "eventjes" brushless gaan is voor mij financieel (nog) net iets over t randje.

Ik heb woensdag in dortmünd een mega 15-16-3 gekocht en hij zit er nu op, vandaag komt de maiden flight (hij heeft al eens gevlogen alleen dat was door raymon, brushed en nimh). De maiden gebeurt alleen als het weer mee zit.
De 3 seconde dat hij hier aan de meter heeft gelegen leek het op 37A statisch met een 5,5x4,3 prop, de RPM meet ik wel als het weer licht is.
Maar wat een KRACHT, WOOW.
11vx37A= 407W/664 gram =612,9W/1000g

Even een totaal plaatje schetsen:

2x 14? grams mpx servo’s
mpx 3/4 ontvanger (mijn 4/5 stoort bij trilling sinds een crash)
3s2p 3600 pq accu max 42A continu ontladen
C.C. phoenix 45
MEGA 15-16-3
5,5x4,3 cam speed prop
2x 2,4mm goudcontacten (van de accu naar de regelaar vervang ik door deans)
3x 2,4mm goudcontacten (van de regelaar naar motor worden misschien nog vervangen)
(Ik vlieg met een futaba fc16 zender)

Iemand nog tips?

Nando.

Gisteren gevlogen en hij is nog heel :D
Toch maar even door robin (Robinio forumnaam) in de lucht laten brengen en toen zelf aan de gang. Voornamelijk halfgas en steeds lager over het veld, het blijft wennen natuurlijk.De verticale capaciteiten zijn prima ,Hoewel niet ongelimiteerd nog wel langer dan je ooit zou willen.Ik vloog hem met een 5,5x4,3 en ik probeer de volgende keer met een 5,5x5,5 of günter of vergrote günter.
Die günters kunnen de hoge RPM toch wel aan als ik een alu meenemer gebruik?

Nando.

tja, er zit wel een Combat stikker op. Maar volgens mij is de juiste benaming White shark.
Het is een witte en hij is eerst van Raymon geweest.
afb6415.jpg

Deze had deze foto raymon destijds hier geplaatst
Een zwaardere accu kan niet want deze zit al zo ver naar achter als mogenlijk.

Nando.

Jajajaja, ik heb me dr aan gewaagd hoor, zn eerste maiden vlucht zit erop. 8)

pico.jpg

Voor jullie entertainment, hier is de maiden video: Picojet - Maiden Flight.zip (2.75mb)
Sorry dattie zo slecht is ingezoomd, maar vaders en digitale camera's, slechte combinatie. :lol:

Specs van mijn picojet:
Model: Multiplex Picojet Combat, Sports Edition.
Accu: 8cell, AA-size, NiCD, 800mAh, 260gr.
Servos: Goedkope 5 euro servos van Conrad.
Motor: Permax 7.2v s480

Korte omschrijving van mijn vlieg ervaring met de picojet:
Het opgooien vergt een beetje smijtwerk, hij zakt n metertje, maar hij klimt snel omhoog. Vlucht tijd viel n beetje tegen, maar hij weet em aardig aan de gang te houden met zon loodzware accu. Hij trekt zich niet veel aan van zn stabielo, want hij waggeld soms als n dikke gans. :P Maar met bochtenwerk weet ie wel raad. Hij verliest wel gemakkelijk zn snelheid bij zware manoevres als loops en rolls. Landen is n eitje, hij is best stabiel en luisterd nog goed bij lage snelheid.

Ik had bij deze vlucht de throws nog op half staan, maar volgend weekend gaan de linkjes in et ondersta gaatje, en dan zullen we eens zien offie lekker wil rollen. :twisted:

Dit was mijn korte verslagje over de Stock picojet sports combatwing, commandant Freakazoid, Signing off. :pim:

Back