Multiplex Picojet topic.

Doe die berekening eens over met 10 cellen. Die 2 motoren die je hebt ingevoerd zijn volgens mij perfect voor 10 cellen en leveren bij 8 cellen net niet hun optimum.

En als je dan nog tijd en zin hebt ook de berekening loslaten op een Jamara PRO 480 HS (of de HS BB) en op de Graupner speed 480 race BB. deze motoren op 8 cellen met een 4,75x4,75 prop.

10 cellen gaat zoiso niet. :P Ik heb net 3 nieuwe 8cell packs gekocht, en ik zal ze gebruiken ook. ;)

Maar zodra ik weer een pauze heb ga ik ze eens uitrekenen. :P

Pff, jullie zijn gewoon verwend... ;)

Een stock pico is totaal geen slowflyer. Volgens motocalc haalt zoiets in vlakke vlucht ommenabij de 50km\u. Dus niet zo aanstellen he. :P

zoo,zo

wel 50KM/h

dus toch een slowflyer

bij de meeste toestellen is 50 de langings snelheid

bv een Holiday met een sp300 op 3lipo gaat over de
100 km/h

is een Stinger niet wat voor jouw
toestel weegt ongeveer 200gram
en gaat iets sneller

Een slowflyer vind ik n belediging voor een picojet. :P Een aerobatic of hooguit parkflyer, maar slowflyer, komop zeg. Slowflyers kun je binnen vliegen. Een slowflyer is een Slowstick, Slo-V, dat soort spul. vliegtuigjes die je in volle vaart op durft te vangen. :P

Een holiday op 3lipo en sp300 kun je ook na 10x vliegen weer een nieuwe motor aanschaffen. :P Als ik die s480 in de pico ga verzieken met 11.1v gaat et ding ook wel n stukkie sneller hoor. :P Alleen je vernacheld de motor ermee.

Wat een stinger is weet ik niet, volgens google zijn er zonbeetje 10 verschillende modellen die zo heten. :P

Freakazoid zei:
Wat een stinger is weet ik niet, volgens google zijn er zonbeetje 10 verschillende modellen die zo heten. :P

Kom naar het slow/park festival in Nijverdal Za 9 Juli en je kunt horen wat een Stinger is. (Het zien van een Stinger in de lucht is niet voor iedereen weggelegd. :D )

Daar heb ik niks te zoeken denk ik. Ik ben geen lid van een vliegclub. :P

Bovendien vind ik et veel te ver rijden. 218km.

Van clubs weet ik al meer dan genoeg... En daar ga ik al zeker niet n volle tank benzine aan verrijden.

Ik kan me in bepaalde opzichten wel vinden in Freakazoid z'n mening,
het clubgebeuren is niet altijd een onverdeeld genoegen... :roll:

Aan de andere kant kun je op een meeting zien hoe een ander iets doet,
waarmee, waarom, enz.

Maar dit is natuurlijk allemaal erg of-topic ...

Mja, dat ik meetings moet missen is wel zonde.. Maar er zijn maar vrij zelde leuke meetings in mijn buurt, dus et valt wel mee. :P

Kan iemand niet gewoon effe een plaatje laten zien van zon stinger dan? :P

Zo hey, Net weze vliegen met mijn picotje, eerst op lage throws hoogte gemaakt, en aldaar de dualrate omgegooid naar belachelijke throws.

...Wat een aktie! Op zijn kop, 3 of 4 rolls in rechte vlucht, vertikaal voor n meter of 20, onafgebroken loops, touch n go, ALLES was mogenlijk nadat ik die schakelaars had omgegooid. Zeer bijzonder kistje, waar ik enorm blij mee ben.

Ik heb me wel flink moe gelopen. Ik ga toch maar eens een "Vind mij" piepertje inbouwen. Ik heb n kwartier door een halve meter hoog gras gewalst (loodzwaar!) voor ik em vond. Gelukkig heeft ie erg lawaaierige servos. :lol:

Pico10.jpg

Probleempje. Gisteren ben ik weze vliegen, en mijn pico heeft ineens de vreemde gewoonde om in snelle vlucht zijn neus omhoog te gooien. Weet iemand hoe dit komt? Zodra ik een beetje snelheid maak, gaat ie automatisch meer up geven, bij lage snelheid gedraagd ie zich.

Ik heb al geprobeerd met CG te rommelen, maar dat gaf geen enkel resultaat.

Kan het mischien dat de "Angle of attack" op een of andere manier is veranderd?

dat klinkt alsof je motor er niet goed in zit

beetje "down trust" geven

Ik heb me wel flink moe gelopen. Ik ga toch maar eens een "Vind mij" piepertje inbouwen. Ik heb n kwartier door een halve meter hoog gras gewalst (loodzwaar!) voor ik em vond. Gelukkig heeft ie erg lawaaierige servos.

?? gelopen, je kon toch vliegen ?
waarom land je dat ding niet voor je voeten, ff bukke en je ebt um

?? lawaaierige servos ?? kapot ?

?? gelopen, je kon toch vliegen ?
waarom land je dat ding niet voor je voeten, even bukke en je ebt um

is toch nog altijd beter om wat lopen te zoeken dan voor je voeten te crashen zoals ik gisteren weer eens gehad heb. :(

Ik heb ook dat hij omhoog wil op hoge snelheden maar niet zo erg, roeren staan iets omlaag. Op de kop hoef ik toch maar weinig bij te drukken. Zwaartepunt ligt ook perfect. Komt door het profiel.

Ik heb nu een 5.5x4.3 erop ipv 5.2x5.2 en dat levert me 20sec meer vliegtijd op ;) Op de 4 min is dat toch wel leuk. Meer kracht, snelheid gelijk en met een volle accu vers van de lader wil hij verticaal nu. En dat met 800 gram ;) Prop eens goed gebalanceerd en dat scheelde nog aardig in lawaai....

Back