Multiplex Picojet topic.

Hallo allemaal,

ik heb al een tijdje zitten lurken hier maar,

zo'n picojet is dus wel een beetje mee te leren vliegen, wat ik van Freakzooi zoal lees

ik ben zelf nogal een newbee, heb vroeger wel veel met auto's gereden, dus zal dat vliegen ook wel meevallen dacht ik zo, maar dus niet.

vraag aan Freakzooi, ik zie dat jij ergens vliegt in een bos
kun je me zeggen waar dat is, kan ik een keer komen kijken

groeten Hans

Ho effe. :P Ermee leren vliegen gelijk vanaf et begin is denk ik niet zon goed idee. Je kan beter eerst eens gaan proberen met een electro glider denk ik. En leuk om te zien dat er nog andere jonge roosendalers zijn. :P Je mag best eens komen kijken, maar et veldje int bos staan nu koeien op :lol: . Ik vlieg nu een beetje buiten de stad achter de waterzuivering. Mischien eens n keer aan de trainerbox met mijn graupner terry vliegen. ;)

Je kan als je zin hebt ook bij een club gaan kijken. De grondpiloten zitten op de grensstraat in roosendaal. Ikzelf ben niet lid van die club, ik doe liever mijn eigen ding. :)

Waar in roosendaal woon je eigenlijk?

Enne, ik heet Freakazoid hoor. ;)

Ja een easy star of bijna alles met die vorm.

En dit is opzig wel een behoorlijk stabiel kissie hoor marco, als je niks doet dan doet de picojet ook niks. (ook na een stall)
Alleen als je links of rechts doet zal deze al een rol hebben gemaakt terwijl een ander nog maar net een betje scheef begint te hangen.

Nando.

De picojet is een leuk 2e kistje. De easystar is inderdaad een grote aanrader, dat klopt. Super stabiel en erg vergevings gezind. Net als mijn terry denk ik, maar dan een klein beetje groter. De prijs valt ook redelijk mee.

nando zei:
Ja een easy star of bijna alles met die vorm.

En dit is opzig wel een behoorlijk stabiel kissie hoor marco, als je niks doet dan doet de picojet ook niks. (ook na een stall)
Alleen als je links of rechts doet zal deze al een rol hebben gemaakt terwijl een ander nog maar net een betje scheef begint te hangen.

Nando.

nando dit is dus niet stabiel als een rol zo snel gemaakt word

stabiel is op alle assen

Hoi,

nou ik was dus wel van plan om hier mee te leren vliegen, een vrien van me heeft leren vliegen met een impeller kist van kyoso of zoiets
en dat ging ook prima

sorry Freakazoid.... ja wie bedenkt er nou ook zoiets, en waar ik woon,.... nu nog bij Amersfoort
moet voor mijn werk verhuizen in de vakantie
maar mischien binnen kort samen vliegen
... maar jij vliegt dus liever alleen, niet bij een club ofzo, 'kheb vaak staan kijke bij clubs, 'tkan er best gezelly zijn

Hoi,

Ik heb een 2e hands pico jet gekocht.
Maar volgens mij is de bevestiging van het cockpit dakje kapot.
Kan iemand mij uitleggen hoe deze bevestiging werkt zodat ik het zelf na kan maken.

Marten

elastiekje???? zit boven in met een haakje, onderin ook....elastiek ertussen, achter vaststeken in de romp... done :)

Ik heb een koolstof staafje in het dakje gedaan en die schuift zo in een gatje in de neus (ook zelf erin gemaakt)
En de achterkant word met een betje klitteband op zijn plaats gehouden.
Vind ik makkelijker en het weegt ook nog iets minder denk ik.

Nando.

Hoi,

Bedankt voor de antwoorden.
Bij mij waren de haakjes dus verdwenen en had ik dus geen idee wat de bedoeling was. :)
De achterkant van het cockpit dakje zit bij mij vast dmv een plankje aan het dakje dat je in een gleufje doet zodat het dakje niet naar boven kan.
Aan de voorkant moet ik dus nog haakjes maken.

Marten

nando zei:
Ik heb een koolstof staafje in het dakje gedaan en die schuift zo in een gatje in de neus (ook zelf erin gemaakt)
En de achterkant word met een betje klitteband op zijn plaats gehouden.
Vind ik makkelijker en het weegt ook nog iets minder denk ik.

Nando.
handig he?:P
zat dat ook in die witte van je:P

Ik heb zaterdag in Nijverdal Marco's picojet gezien en die 3s2p 4000 lijkt mij ook wel wat (uit 6 graupner(kokam) 2000 cellen).
Ik ga zeer binnenkort even langs hangar om ze te kopen, envetuweel morgen al.

Ik weet dat hij in duidsland goedkoper is dan € 78.50 maar ik wil hem graag snel hebben (ik heb al lang genoeg gewacht) en voor service moet je betalen. (En hij is ook zeker niet de duurste).
Ik wil namenlijk een paar vluchten maken voordat ik naar modelvliegkamp ga, vandaar dat het NU moet :o

Nando. (Ik wouw gewoon even medendelen dat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt)

Hoi,

In middels heb ik 7 vluchten gemaakt met mijn picojet.
Ik vlieg met een 8 cellen pakket
En met een 3s pakket.
Maar dan moet ik best wat gewicht toevoegen.
Daarom vind ik de 3s2p wel een mooie oplossing.
Dus daar ga ik nog ff naar kijken.
Verder vandaag gevlogen met heftige wind.
Vooral de landing is dan best uitdagend.

Marten

Met welke lipo's vlieg je?

En een betje wind maakt een landing meestal makkelijker maar als het haaks op je baan staat met stoten en turbulentie natuurlijk niet.
(Ik houd er wel van om te vliegen met wind (met de picojet).)

Nando.

nando ik vlieg nu nog met 2s2p maar dat word anders zodra ik op brushless ga want dan is de kans dat ik niet eens ga kijken naar 3s maar dat ik de schakeling verander naar serieel en dus 4s1p 2000mah er van maak
trouwens als je voor 3s2p gaat zorg dan wel dat je geen 2000mah hebt iets lichter is beter. 1500 bijvoorbeeld heb je als nog met de 3s2p schakeling 3000mah met de g2 accu's is dat 45 amps die je kan trekken op 15 c
de 2s2p is al iets neus zwaar. maar je hebt gezien dat die lekker vliegt zo

Ach ik vloog op 3s2p 1800 Polyquest en de accu zat nog niet helenmaal achteraan en deze is korter dus dat is ook gunstig.

4000mah X 15C = 60A !!!.
Stel dat ik ooit een twinjet wil (moet) of iets dergenlijks.
Dan hoef ik alleen 1 motor + regelaar te kopen ;) (ik moet er niet aan denken om 2 van die snelheids mosters ergens op te plakken) :|

Nando.

Back