Multiplex PicoJet

  • Topicstarter Topicstarter BoomDuiker
  • Startdatum Startdatum
Hoi,

Op de PicoJet krijgt de motor voldoende koeling.
We houden jullie op de hoogte hoelang de motor het uitzingt op de PicoJet van mijn RC collega (480 HS met 9cellen).

De motor (ook de 480 HS) is trouwens bij de PicoJet na een vlucht niet erg warm...wel de cellen met de 480 HS.
Ook is het pack zo leeg :-D Niet zo vreemd met 17Amps

De 480 HS heb ik zien vliegen in Theo zijn speedmodel. Tjonge dat ging hard met 8cellen!
 
Ik heb de mijne ook uitgerust met de jamara pro 480 HS, en 9 cellen.
Na een vlucht is de motor opvallend koud.
Met de günther gaat hij toch het beste vind ik.
Ik heb nu een camspeed 4.7 x 4.7 besteld.
Eens kijken wat dat geeft.

Ik heb mijn apc 5.5 x 4.5 ook geprobeerd maar dat was niks.
Sigaretten roken van verveling. :wink:

Alleen erger ik mij er aan, dat hij zijn neus altijd omhoog steekt bijn hogere snelheid.
Dus na een duikvlucht, bocht of looping.

Wanneer gewoon vol gas vlieg blijft hij mooi horizontaal.

Ik heb al een hoop gewicht in de neus gelegd.
Zodat ik zelfs 'up' moet geven op horizontaal te blijven.
Maar geen verbetering.

Doe ik iets verkeerd of is dit het aard van het beestje?

Even :offtopic: Welk vliegtuig met 400/480 gaat echt hard ? :twisted:
 
Hoi Magpie,

Dat doen alle PicoJets.
Ik heb gas met diep gemixt.
Staat wel op een schakelaar. Dus bij de start geen mix (hij moet toch omhoog).
Daarna mix aan en dan blijft hij netjes horizontaal.
Ik geloof 5% of zo.

Rob
 
Ik heb nu een kleine luchthapper gemaakt op de rapster en die leidt een luchtstroom door de motor. Nu blijft de motor lekker koel.
 
Hoe je de neus naar beneden houdt? Meer gewicht erin en iets down trimmen ;) Hoe zwaarder ik hem maak hoe meer ik down moet trimmen en hoe minder hij omhoog wil (vliegt dus vlakker).

@Pascalv0. Een picojet vliegt gewoon erg goed. lekker wat uitslag erop dan is hij goed op te vangen en lekker wendbaar. Standaard proberen met een beetje wind. Dan gooit het makkelijker. Vliegen is beter met geen wind maar dan moet je hard gooien.
 
Tadango zei:
Hoe je de neus naar beneden houdt? Meer gewicht erin .....


Met een kilotje lood er in komt neus gegarandeerd niet meer omhoog. De rest overigens ook niet... ;)
 
Had altijd goede ervaringen met 8 cellen twicell van Sanyo, zwaar genoeg, en genoeg capaciteit aan boord. In combi met een sagami 480 (van nieuw af aan ff anders getimed voor zijn duwpropje) trok het zo'n 9 amps statisch, kon je heel leuk mee vliegen (ong. 25 min). Motor werd lauw, akku's handwarm. Beste met Gunther of 5,5*4,3 cam.
 
ik heb nu die jamara motor er in ik kan maar 2min vliegen en de accu`s worden GLOEIEND heet das nie goed of wel?(lijkt mij niet)
kan ik nu de gewone mpx480 er beter weer in doen
 
Hoi Raymon,

Welke accus? Hoeveel cellen?
480HS is het beste met 8cellen (15Amp dacht ik)
9cellen trekt 17Amp!

Waarschijnlijk kunnen jouw cellen die amps niet aan. Of 1cel minder als je 9cellen hebt

Rob


Rob
 
Hoi Raymon,

Vliegen dat ga zeker nie lekker met de Hema's!
Daar zijn ze niet voor gemaakt. Die leveren weinig Amps.
Waarschijnlijk kun je daarmee (na het vliegen) wel de rookworst op temperatuur houden!

Toch maar echte vliegcellen gaan halen! KAN-1050 of zo.

Rob
 
Ik heb de nieuwe 2/3a 1100 sany's besteld.

GP1100.jpg


Ben es benieuwd hoe lang ik daar mee kan vliegen.

PS: Ik ga een 10 cellen pakket maken.
Een beetje voorzichtig zijn met de throttle. :lol:
 
BoomDuiker zei:
Hoi Raymon,

Vliegen dat ga zeker nie lekker met de Hema's!
Daar zijn ze niet voor gemaakt. Die leveren weinig Amps.
Waarschijnlijk kun je daarmee (na het vliegen) wel de rookworst op temperatuur houden!

Toch maar echte vliegcellen gaan halen! KAN-1050 of zo.

Rob
denk het ook maar ze gaan overal goed in gehalve daar zelfs op een sp600 maarja
 
Die sanyo 1100 heb ik ook in mijn mini-t. Doen het best aardig. Lijken erg op KAn cellen (worden even warm tijdens het laden ;))
 
PascalvO zei:
Interessante cellen.
Zijn de afmetingen van die 1100 even groot als de 1200? En hoe zwaar zijn ze?
Ik weet niet hoe groot de 1200's zijn.
D=17.0mm H=28.5mm gewicht 21.5 gr.

Maar maar 3mOhms interne weerstand. Dus 25 Amp 8O
 
Magpie zei:
PascalvO zei:
Interessante cellen.
Zijn de afmetingen van die 1100 even groot als de 1200? En hoe zwaar zijn ze?
Ik weet niet hoe groot de 1200's zijn.
D=17.0mm H=28.5mm gewicht 21.5 gr.

Maar maar 3mOhms interne weerstand. Dus 25 Amp 8O

Deze zijn wel heel erg interessant. Geen gehannes met lipo apperatuur ed.
De link werd gelegd door die 2/3 RC aanduiding, maar die 1200's zijn veel zwaarder!
nl: D=23.0mm H=24mm gewicht 34 gr.

Dit lijkt wel een regelrechte opvolger voor de 500 AR.
Vergelijk zelf maar:
D=17.0mm H=28mm gewicht 19 gr.
 
Back
Top