Nog een schop.
Het beestje heeft er een seizoen op zitten en heeft et redelijk overleefd. Helaas issie voor mij te futloos om nog echt spannend mee te vliegen, dus is het tijd om eens wat peper in zn r.. te stoppen.

Het doel is om er een aerobatic kistje van te maken, weinig snelheid, veel wendwaarheid. De stap naar 3D lijkt me denk ik niet mogenlijk, het is en blijft een bovendekker met een profiel zo dik als een eikenhoute deur.
Dit is wat ik wil gebruiken:
Motor: Fietsbel 1450Kv.
Prop: - nog ter discussie! -
Accu: (3 keuzes) 3s1p ELE 2200 (10~15C) - 3s1p ELE 1100 (10~15C) - 3s2p ELE 1100 (10~15C)
Servo: MS-X2 (9gr. - 7.9Ncm @ 4.8v - 0.7s\40')
Ontvanger: Jeti REX5 (MPD - 9gr.)
Wat ik dus nog moet weten, is welke accu ik zal nemen, en welke propellor het beste op de fietsbel met die accu werkt. Ik kan mijn 2200 accu nemen en lekker lang vliegen met een zware propellor, maar ik ik kan ook voor een lichtgewicht 1100 accu gaan met een lichtere propellor (11A continue max!). Maar weegt et zwaardere gewicht van de 2200 accu op tegen de mogenlijkheid een grotere prop te gebruiken?
Kortom, wie weet de beste balans, en waarom?
Ik ben wel al bezig geweest om de scooter klaar te maken voor de fietsbel motor. De orginele aandrijving (sp400 met flinke gearbox) moest er dus uit. Dat liet een gapend gat achter omdat de binnenboord motor vervangen wordt met een buitenboord motor.

Dat heb ik alsvolgd opgelost:
De motor, komt met een soort voetje dat je makkelijk ergens op kunt schroeven met n paar houtschroefjes. Et mooie is dat je de motor er met een imbus schroefje zo uit kunt trekken voor onderhoud of eventueel herwikkelen. Dat plastic stickmount ding (orgineel een of ander gear houdertje geloof ik) mik ik dr natuurlijk vanaf.
De orginele gearbox gebruikt als template voor de nieuwe firewall gemaakt van vuren hout.
Klopt als n bus.
Wat n ruimte! Plek zat voor de flinke ELE regelaar, en al keurig gekoeld door de orginele luchthappers.
Totslot ben ik nog et een en ander vanplan met wat restjes verf die ik over heb van et spuiten van mijn buggy.
Hier alvast een schetsje:
Of die verf kan met elapor, staat nog ter discussie in "de spuit cabine".
Wat vinden jullie? Zijn er nog andere mensen die hun scootertje hebben opgefokt?