Multiplex Spacescooter Topic.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door sven, 15 jan 2005.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Niet de grond piloten, maar die andere, richting steenbergen geloof ik.
     
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Ik dacht dat het over de space shooter ging, maar niet dus :roll:

    PS : Er is al heel wat geschreven op het forum over wildvliegen en aansluiting zoeken bij een club. Er komt alleen veelal herrie van :roll:

    Stevo (ik vlieg altijd wild bij mijn club :wink: ).
     
  3. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Et gaat wel over de SS hoor, maar iemand vond het nodig om over clubs te beginnen. :wink:

    Heb jij n space scooter mischien? :p
     
  4. Guest

    Guest Guest

    ... iemand vond het nodig om over clubs te beginnen,....

    als ik dit zo lees, ben je er zelf over begonnen

    hihihihi
     
  5. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Dat lijkt mischien zo, maar ik was et niet. :)

    Maar wat ik vergeten was, hier is een filmpje van hoe ik met de badius in 18km\u. wind vlieg: Video
    Ik vlieg nu n half jaartje met dit vliegtuigje, en ik begin me toch echt te storen aan et fijt dat ik niet terug kan banken met dit ding. Dat kun je goed zien in dat filmpje, als ik em probeer te landen. De wind probeerd em weer op te pikken waardoor die zn vleugel net voor de landing omhoog gooide. Ik kon dr vrij weinig aan doen omdat ik niet kan rollen met staartbesturing. Et ging nog net goed trouwens, hij levelde net op t laatste moment weer terug.

    Kan iemand daaruit afleiden of ik zon space scooter al wel aankan?
     
  6. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-Belgiƫ
    Nee, maar ik vond het wel een geinig bakje.

    Stevo
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik ook, vandaar mijn topicje. :p Alleen schijnen er vrij weinig mensen op t forum te zitten met zon ding.
     
  8. Patrick99

    Patrick99

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    235
    Locatie:
    Dirksland
    OT: Zonder de knuppel in het hok te willen gooien:

    Ook ik ben jaren geleden gestopt met modelvliegen door de vereniging waar ik bij zat. Meer gelul dan vliegen, onderlinge haat en nijd, en als je een instructeur nodig had om te willen vliegen hadden ze het allemaal net eventjes te druk. Resultaat: een hele dag op een veld en in totaal 10 minuten vliegen.

    Ik ben nu met micro-helis bezig en wil me ook met parkflyers gaan bezighouden. Onder de 500 gram dus vrij te vliegen en valt onder mijn aansprakelijkheidsverzekering. Al met al lijkt me hier niets mis mee.

    P@trick
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Listen to da man! :p
    Ik zie dr tegenop om daar als onwetende nieuweling te worden behandeld, en niet mogen vliegen omdat er toevallig de hele dag geen babysitter beschikbaar is, vind ik ook n beetje duf..

    Ik houd t lekker bij kleine toestelletjes en boere veldjes. Ik heb, als ik ga vliegen, volgens mij ook gewoon wat ik bij n club heb. Verwarmd hok (Mijn auto heeft prima verwarming), knutsel tafeltje (Homemade fieldbox/tafeltje), en de sociale contacten (Ik ga meestal met nog 2 of 3 man vliegen), en ik kan dan lekker vliegen zonder me aan iemand te hoeven storen. Alleen is er dan geen perfect gemaaid en gewalst grasveld, maar dat heb je alleen nodig met delicate vliegtuigen met wielen.

    Bovendien kan ik, waar ik vlieg, geen fluit kapot vliegen, behalve mijn eigen spullen, dus druk maken om schade aan anderen valt ook af.
    Geloof je me niet? Kijk zelf maar. :wink: Zoals je ziet, een boere grasveldje in the middle of nowhere, geen hekken of andere omheinigen, midden int bos. Het enige wat er staat dat niet natuurlijk is, is mijn eigen auto, en een paar stale bakken waar ze boomwortels of zoiets in hebben gemikt.

    Maar om een lang verhaal nog langer te maken: Ik ga na het weekend mijn space scootertje eens bestellen bij quartel. :p
     
  10. Patrick99

    Patrick99

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    235
    Locatie:
    Dirksland
    Ik ben het BIJNA helemaal met je eens.

    Op het moment dat je met een 10cc brandstofmotor op "een veldje" gaat proberen leren te vliegen, dan ben je in mijn ogen niet goed bezig. Vergis je niet in de energie die vrij komt bij een crash op volle snelheid met zo'n ding, ik denk dat ik dan heel blij ben met een "babysitter" naast me die hem veilig aan de grond kan zetten.

    Maar ook die ouwe garde heeft het geleerd zoals jij en ik het nu doen: op een verlaten veldje voorzichtig je eerste vluchtjes maken.

    Weet iemand trouwens waar je de regelgeving aangaande de 500gram grens kan vinden op het internet?

    Ennuh......je houd die plank aardig in de lucht, mooie landing ook op het laatst!

    P@trick
     
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Heheh, wie, ik? :D Die landing was n beetje klunzig, door die vervelende wind en de afwezigheid van ailerons. :p Maar ik had al 3 weken met mijn neus tegen t raam gezeten tot dat rotweer eens opklaarde, en die dag ben ik dus gewoon gaan vliegen, ondanks dat er een behoorlijk briesje stond. Geen schade trouwens. :p

    En met n 10cc kist met gevaarlijke brandstof aanboord, das geen flauwe hap meer nee. :p Daarmee maar n eind raak gaan klooien lijkt mij ook een HEEL dom idee. Maar ik verafschuw het vliegen met IC. (Ernaar kijken vind ik prima, maar de schoonmaak zorgt ervoor dat ik VER bij benzine kisten vandaan blijf. ;) )
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    *Schop* :wink:

    De lente komt er weer aan, dus ik ga (eindelijk) een spacescooter kopen. Ik heb alleen nog wat vraagjes over de onderdeeltjes. Ik heb al wat dingetjes bij elkaar gerommeld wat mischien wel zou werken.

    Servos: Merkloos. Plaatje - Specs
    ESC: Ik heb nog een Speedmax-LT 20A. liggen.Plaatje
    Accu: 3 stuks 8cell 2000mAh. Voor weinig geld van ebay Linkje
    Ontvanger: Ik heb nog n picoline 4/5 liggen, die moet wel werken denk ik.

    Gaat dit lukken, of moet er hier en daar iets veranderen? Zodra ik weet wat erin moet, stap ik even naar quartel, en zet ik wat bestellingen op internet. :)
     
  13. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Nog een schop.

    Het beestje heeft er een seizoen op zitten en heeft et redelijk overleefd. Helaas issie voor mij te futloos om nog echt spannend mee te vliegen, dus is het tijd om eens wat peper in zn r.. te stoppen. :p Het doel is om er een aerobatic kistje van te maken, weinig snelheid, veel wendwaarheid. De stap naar 3D lijkt me denk ik niet mogenlijk, het is en blijft een bovendekker met een profiel zo dik als een eikenhoute deur. :p

    Dit is wat ik wil gebruiken:
    Motor: Fietsbel 1450Kv.
    Prop: - nog ter discussie! -
    Accu: (3 keuzes) 3s1p ELE 2200 (10~15C) - 3s1p ELE 1100 (10~15C) - 3s2p ELE 1100 (10~15C)
    Servo: MS-X2 (9gr. - 7.9Ncm @ 4.8v - 0.7s\40')
    Ontvanger: Jeti REX5 (MPD - 9gr.)

    Wat ik dus nog moet weten, is welke accu ik zal nemen, en welke propellor het beste op de fietsbel met die accu werkt. Ik kan mijn 2200 accu nemen en lekker lang vliegen met een zware propellor, maar ik ik kan ook voor een lichtgewicht 1100 accu gaan met een lichtere propellor (11A continue max!). Maar weegt et zwaardere gewicht van de 2200 accu op tegen de mogenlijkheid een grotere prop te gebruiken?

    Kortom, wie weet de beste balans, en waarom? :)

    Ik ben wel al bezig geweest om de scooter klaar te maken voor de fietsbel motor. De orginele aandrijving (sp400 met flinke gearbox) moest er dus uit. Dat liet een gapend gat achter omdat de binnenboord motor vervangen wordt met een buitenboord motor. :p Dat heb ik alsvolgd opgelost:

    [​IMG]
    De motor, komt met een soort voetje dat je makkelijk ergens op kunt schroeven met n paar houtschroefjes. Et mooie is dat je de motor er met een imbus schroefje zo uit kunt trekken voor onderhoud of eventueel herwikkelen. Dat plastic stickmount ding (orgineel een of ander gear houdertje geloof ik) mik ik dr natuurlijk vanaf.

    [​IMG]
    De orginele gearbox gebruikt als template voor de nieuwe firewall gemaakt van vuren hout.

    [​IMG]
    Klopt als n bus. :p

    [​IMG]
    Wat n ruimte! Plek zat voor de flinke ELE regelaar, en al keurig gekoeld door de orginele luchthappers. :D


    Totslot ben ik nog et een en ander vanplan met wat restjes verf die ik over heb van et spuiten van mijn buggy.
    Hier alvast een schetsje:
    [​IMG]
    Of die verf kan met elapor, staat nog ter discussie in "de spuit cabine". :p

    Wat vinden jullie? Zijn er nog andere mensen die hun scootertje hebben opgefokt?
     
  14. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    ZOOOOOW als het goed is ben ik vanaf morgen de trotse eigenaar van een gloedje nieuwe space scooter :D

    Dan is het nog even wachten op de electronica van Aero nuts :D

    Motor en regelaar combi:
    BLC-18A + BM2408-21T Combo + Connector

    En ik heb er 2 3s Lipo's 2200 mAh accu's bij besteld, daar kan ik wel ff mee verder! :D:D (met deze lader)

    Als alles er is ga ik met behulp van Freak de boel in elkaar zetten, en leer ik van hem vliegen :wink:
     
  15. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Moah, je leert em van mij in de lucht te houden. ;)
    Ik kan mezelf nog niet volwaardig instructeur noemen.
    Maar even je kistje omhoog helpen zodat je even zonder gevaar kunt roeren, dat lukt me wel. ;)



    Mijn eigen scooter is inmiddels al af. :p Van blauwe trainer tot opgefokt geel monster, et kan allemaal met de scooter. :p

    [​IMG]

    Ik heb wel weer wat meegemaakt bij het "pushen" van wat mijn scootertje inhuis heeft. :p Ik dacht even een rondje te vliegen met een speedprop (7x5), inplaats van de orginele thrust prop (8x4), maar dat ging niet helemaal goed... :p Lang verhaal kort, mijn lipo heb ik na 3 rondjes (wonderlijk genoeg zonder schade) uit een molshoop moeten trekken. :lol: Ook de wing was wat verschoven tijdens dit brute geweld. Dus toch maar even wat dingetjes verstevigen. :p

    De wing wordt nu naast de elastieken ook op zn plaats gehouden door een flinke mat klitteband die ik een klein beetje in het chassis gezonken heb.
    [​IMG]

    En de accubak heb ik voorzien van een klitteband riempje om te voorkomen dat momferd weer een accu op zn pan krijgt. :lol:
    [​IMG]
     
  16. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    hy,
    op je laatste foto zie ik dat je lipo met van die goudcontactjes verbonden zijn, nu vin dik dit wel wat heel erg spannen en bij het loshalen van de lipo moet je der altijd zo aan sleuren, maar bij jou zie ik daar nu nog een ander stukje opzitten, mag ik vragen welke "connector" dit is en waar ik die kan krijgen?? groeten
     
  17. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Nou freak, gezien jouw ervaringen, hebben we bij die van mij als alles binnen is behoorlijk wat aan te passen ;)

    Wel gelijk goed natuurlijk :p
     
  18. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Eclipse: Dat zijn multiplex pluggen. :p Die hebben veel pinnetjes, en een randje zodat je zr dr makkelijk uit kunt sjorren. Goudcontactjes vind ik zelf ook vervelend, en gebruik ze nu alleen nog voor de motor aansluiting.

    Bert: Van mijn fouten heb ik geleerd, dus bij de jouwe weet ik nu precies wat ik moet doen. :p
     
  19. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Freak : welke verf heb je gebruikt voor da scootertje ? Zaterdag krijg ik mijn Twinstar II binnen en die gaat ook door de verfmolen :)
     
  20. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Doodgewone Tamiya lexaan verf. :p
     

Deel Deze Pagina