Multistar Elite 2204-2300KV Multi-Rotor Motor

€50 ex. Verzendkosten voor 4 stuks is aantrekkelijk.
Ben benieuwd hoe deze presteren tov. De cobra 2300kv motortjes.
Zelf sta ik niet zo te springen om bij de international warehouse te bestellen ivm. de (te) lange levertijden en de douane. Maar als deze in de EU warehouse verschijnen is dit het zeker waard om te overwegen voor mijn errste mini.

Heeft iemand deze inmiddels al uitgeprobeerd? Ik ben ook benieuwd naar de vergelijking met Cobra en SunnySky.

De Multistar V2 2206-2150KV en de Turnigy 1806-2280kv Emax bevallen mij uitstekend, dus ik ben benieuwd naar deze 2300kv....

multistar elite

Nog niemand die deze heeft gebruikt?
ben ook we nieuwsgierig naar de ervaringen.

Groet John

+1 aantal cellen alleen zegt niets maar men meent minimaal 4s nodig te hebben ofzo (doet me denken aan de megapixel race waarbij meer ook beter is volgens veel mensen ;) )

Ik heb wel een setje binnen nu, maar wacht op de rest van de parts om er iets mee te kunnen doen. Kwaliteit ziet er op 't oog goed uit, windingen zijn veel netter dan bijvoorbeeld een DT-750. Ze worden in de set geleverd met 2mm bullets al bevestigd.

Een van de vier motoren heeft volgens mij een beetje ratel in de bearings. Het is niet heel ernstig, maar wel jammer. Hij draait alsnog als een malle. Het is vrij stil, dus moeilijk op te nemen op video, en dus ook moeilijk uit te leggen aan HobbyKing voor eventuele support. Nog even op broeden dus. In het ergste geval reserveer ik de €12,50 voor een nieuwe motor voor wanneer deze problemen gaat krijgen.

Nu wachten op ebay. Bah. :-)

ja alleen ga je dan dusdanig de randjes opzoeken dat je wel es ooit een exemplaar kan verkloten denk ik persoonlijk.

ik ga iig de 2300 op 4s met 5x3 vliegen

Vandaag mijn multistars ontvangen en even een kijkje genomen, op het eerste gezicht ziet het er netjes uit. De windingen zien er goed uit, er zijn 2 stuks die een hele lichte beschadiging hebben en de prop adapters hebben nog wat kleine braampjes.

3650baaaf2159b66b0e416ed25c47b19.jpg

Toen ik eenmaal wat verder rondkeek zag ik dat bij de een de rotor een stukje hoger zit dan de ander.

cd0e359cf7f16f02163f72d6e840cc94.jpg

Aan de onderkant bij het asje hebben ze een onder de borgclip nog een ringetje zitten dat net als het borgclipje zelf nèt iets wat te groot is, ik weet niet of het goed zichtbaar is op de foto.

474dab864361fadd0f78530b4658f5be.jpg

Overigens heb ik hier 4x het CW model, hier passen normale M5 nylock moertjes op. Ik heb deze op de gok besteld want is het nou CW schroefdraad of CW draairichting?

Dus de spinners gaan in de kliko!

ik denk andersom. op de ccw wersies passen de normale moeren.

motor linksom trekt rechtsom de moeren erop

ik denk andersom. op de ccw wersies passen de normale moeren.

motor linksom trekt rechtsom de moeren erop
Op de CW versie passen juist normale moeren [emoji6], misschien had ik dit niet helemaal goed verwoord.

35a61650767b3c72da101365be662acc.jpg

Zelf vind ik het ook best raar want als ik CW bij een motor zie zou ik zeggen dat deze gemaakt is om CW te draaien, niet dat je het propellor moertje met de klok mee vast moet draaien.

Ach ja... Goed gegokt. [emoji51]

Ik heb dus een setje van HobbyKing, met 2xCW en 2xCCW en gebruik de prop adapters. Waarom zouden die onveiliger zijn dan locknuts? Je moet ze natuurlijk wel in de goede richting er op draaien :-) Ik heb dit getest door ze er losjes op te draaien en een paar keer te pulsen met power. Als ie er dan af floept doe je 't fout!

Bij dat setje had je ook allebei de richtingen schroefdraad twee keer. Dus je kan zelf kiezen waar de (C)CW op slaat. Ik heb propellor draairichting gekozen, niet schroefdraadrichting.

Met 5x3 gemfans net onder half throttle voor hover met een mini v-tail, gewicht 575g.

Ik heb dus een setje van HobbyKing, met 2xCW en 2xCCW en gebruik de prop adapters. Waarom zouden die onveiliger zijn dan locknuts? Je moet ze natuurlijk wel in de goede richting er op draaien :-) Ik heb dit getest door ze er losjes op te draaien en een paar keer te pulsen met power. Als ie er dan af floept doe je 't fout!

Bij dat setje had je ook allebei de richtingen schroefdraad twee keer. Dus je kan zelf kiezen waar de (C)CW op slaat. Ik heb propellor draairichting gekozen, niet schroefdraadrichting.

Met 5x3 gemfans net onder half throttle voor hover met een mini v-tail, gewicht 575g.
Ik heb een keer een spinner naar m'n kop gehad. Ik gebruik ze niet meer, doe mij maar nylock nuts.

Back