Multiwii noob vraagt om hulp

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door donderss2, 19 apr 2014.

  1. theoldone

    theoldone

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    183
    rth multiwii pro

    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. theoldone

    theoldone

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    183
    werkt perfect
    multiwii pro RTH
     
  3. MulticopterX

    MulticopterX

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Zeeland
    En waar heb je deze informatie vandaan? Op de officiele MultiWii downloadpagina zie ik dit: [​IMG]
     
  4. theoldone

    theoldone

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    183
    Dat is pos. Failsafe
     
  5. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik snapte al niet waar je het over had gfhoihoi72, maar na het bericht van theoldone snap ik het:) RTH etc zit voor zover ik weet in elke stabiele release van MultiWii. Je hebt het verward met failsafe...

    Overigens is RTH failsafe ook gewoon te triggeren vanaf je zender/ontvanger, mits je een ontvanger hebt wara je een preset failsafe op kan instellen.
     
  6. theoldone

    theoldone

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    183
    als je info door geeft let op de datum


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. MulticopterX

    MulticopterX

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Zeeland
    Ik bedoelde inderdaad de failsafe functie. Sorry voor de verwarring. Ik was niet helemaal duidelijk :p Ik heb al wel de nieuwste MultiWii 2.3 met RTH failsafe en ondersteuning voor missie's gevonden. Hier een link: Downloads ยป EosBandi.com

    Er wordt gebruik gemaakt van een aangepaste versie van MultiWii WinGUI. Dit is wel de meest uitgebreide MultiWii firmware die ik tot nu toe heb gevonden!
     
  8. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Dit zijn Beta firmwares, die NIET getest zijn. Leuk als je zelf wilt experimenteren en bij wilt dragen aan de multiwii code, maar eigenlijk niet bedoelt voor de doorsnee gebruiker die gewoon wil vliegen.

    Vanwaar je fascinatie voor de geimplementeerde RTH failsafe? Zoals ik hiervoor ook al zei kan je ook gewoon RTH triggeren met de preset failsafe in je ontvanger (mits je ontvanger dit kan). Daar heb je dus de RTH failsafe code in multiwii niet voor nodig. Kan je dus beter kiezen voor een stabiele versie (multiwii 2.3) en pre set failsafe instellen op je ontvanger. Overigens is geen enkele RTH (zonder gebruik van sonar en betrouwbare hoogtemeter etc) echt zaligmakend; dan kan je je Multi zo autonoom de boom zien invliegen als je achter wat bomen bent gevlogen....
     
  9. MulticopterX

    MulticopterX

    Lid geworden:
    22 apr 2014
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Zeeland
    Ik wil later als ik een beetje goed kan vliegen FPV op de quadcopter zetten. Met FPV kun je niet echt goed zien hoe ver je nou eigenlijk weg vliegt. Daarom lijkt het me, gewoon voor de veiligheid, wel makkelijk om een RTH failsafe te hebben. Het kan inderdaad ook met de ontvanger maar dan werkt het niet als je bijvoorbeeld per ongeluk de throttle helemaal omlaag doet. Ik weet niet hoe dat zomaar kan gebeuren maar toch.

    Hij zal trouwens niet zomaar een boom in vliegen volgens mij. Je kan zelf de hoogte instellen die de quad moet vliegen en ook kan je instellen dat hij eerst die hoogte moet bereiken voordat hij naar je toe komt vliegen. Je hebt alleen wel een probleem als je onder een boom vliegt, maarja, wie gaat er dan ook onder een boom vliegen :p

    De code is exact hetzelfde als de officiele MultiWii code alleen zijn er best veel functies aan toegevoegd. Sommige functies daarvan werken nog niet 100% maar die staan standaard uitgeschakeld en er staat een waarschuwing bij. Vandaar denk ik dat er staat dat het beta is, maar met de code zelf zal niks mis zijn.
     
  10. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Het heet niet voor niks een Beta.....maar je bent uiteraard helemaal vrij om er zelf achter te komen wat Beta precies inhoudt. Tipje: draai de beta versie niet op je nieuwste quad....:)

    Gps etc is allemaal heel leuk, maar in het begin heb je meer dan genoeg aan het goed leren begrijpen van multiwii, wat alles precies doet en PID tunen.
     
  11. donderss2

    donderss2

    Lid geworden:
    3 apr 2011
    Berichten:
    99
    Locatie:
    Nieuwegein
    Helemaal goed. Ben idd eerst bezig met het ontdekken van multiwii.
    Als beginneling is het moeilijke en taaie stof om te begrijpen.
     
  12. theoldone

    theoldone

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    183
    gewoon alles een paar keer over doen
    en niet alles tegelijk
    en als je bluft moet je elke keer die verdomde windvlaag de schuld geven
    theoldone
     
  13. Maarten112

    Maarten112

    Lid geworden:
    22 feb 2011
    Berichten:
    971
    Locatie:
    Rotterdam
    Haha, ik heb er zelf ook een flinke tijd over gedaan voordat ik de meeste dingen kende en snapte. Heel veel lezen, proberen en tussendoir vliegen en tunen....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  14. theoldone

    theoldone

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    183
    een slechte vakman geeft altijd het materiaal ,gereedschap of zijn collega's de schuld als het fout gaat
    nu ligt het ook nog aan de soft ware
     
  15. theoldone

    theoldone

    Lid geworden:
    7 dec 2011
    Berichten:
    183
    oja en die wind vlaag
    maar dat is op het vlieg veld met windstil weer de enige turbulentie is van de mensen in de pits
     

Deel Deze Pagina