muncie

Ik volg graag de gebeurtenissen op rc-groups over Muncie
heeft er iemand Leuke weetjes?
Ik lees de eerste, te verwachten berichten, van oververhitting.:)

Val

Hallo , Speedfreaks.
Wij, (het ganse belgische F5B team) zijn in blijde verwachting van onze vliegtuigen.
Ze zijn nog steeds niet aangekomen in Muncie.
We hebben vandaag gebeld met TNT USA en ze hebben onze kist nu verder bezorgd aan FedEX USA. Daar hebben we ook mee gebeld en ze gingen ze leveren Woensdag 18 aug.

De open wedstrijd begint op woensdag 18 aug.
Dus dag 1 gaan we miss missen.

groeten ,
Luc

De laatste nieuwe propellers al gezien ?

First new development from Muncie EWC - RC Groups

100_4814.JPG

Laatst bewerkt:
Die vorm zou niet allen voor props kunnen gelden, ook voor de voorleisten van vleugels.
Zien er uit als bladen waarvan de vorm is afgeleid van een rotoronderzoek van de TU Delft. Men heeft de specifiek de vorm van de vin van een Humpback walvis getest.
De airfoil snijd efficienter door de lucht, stiller, minder wervelingen op het oppervlak etc
Ik had het artikel gelezen in het Tijdschrift Ingeneur. Iets van twee jaar geleden... Mijn Pa had hierop een abonnement. Ik zal proberen het terug te vinden.

Je kon er op wachten. Fraai om te zien! En hopen dat het ook werkt!

Laatst bewerkt:
Verslag met foto's van de bezigheden van de Duitsers:
F5B - Live!

Luc, mooi balen dat de Team Belgium toestellen er nog steeds niet zijn. Hoop dat het snel goedkomt en wens Team Belgium het allerbeste!

Dat er ineens 5 regelaars doorbranden geeft me het idee dat de Amerikanen wel eens met hele korte motorlooptijden zouden kunnen gaan vliegen en de daarbij horende hoge vermogens. We zullen zien.

Groet,
Gerben

Voordeel is, alles wat stuk gaat haalt de finish niet.
Dus dan toch maar aan de veilige kant blijven?

GJ

Ja dat klopt, staat in de reglementen.

Zenders worden ook niet ingenomen, zoals bij normale frequentiebewaking.

GJ

Is die regel alleen voor Muncie, of geld die ook voor Europese wedstrijden?
Heb nog nooit gehoord dat 35/40 mhz niet mocht.

Gr Frank

Dat hangt van de reglementen af.
Eurotour mag je alle in dat land legale frequenties gebruiken.
Een WK is wat speciaals, lijkt me ook omdat er zoveel klassen en zoveel mensen tegelijk vliegen de beste oplossing.
Heb je gezien wat een enorm terrein het is, en dan vliegen F5B en F5D tegelijk maar enkele honderden meters uit elkaar.

Bij de Eurotour vliegt alleen de F5x klasse en dan hou je nog overzicht.

Maar het zou zo maar kunnen veranderen, hangt af van wat er beslist wordt door de CIAM.
We hebben als het goed is nu een stem bij de overkoepelende organisatie omdat we nu weer een subcommissie electrozweef hebben.

GJ

Ja dat terrein is inderdaad VERY HUGE!

Maar is dit dan t begin van het einde van de oude frequenties?
En de discussie 2.4 en koolstof, afgelopen?

Gr Frank

Ik denk niet dat de oude frequenties uitsterven.
En op wedstrijden?
De WK is een uitzondering en het lijkt me meer een praktische beslissing, op zo'n terrein en dan meerdere klassen, dat is niet te doen om daar een frequentiebewaking toe te passen.
Nederlandse en Europese wedstrijden?
Tja, dat is een kwestie van de plaatselijke organisatie.

GJ

Hallo , Speedfreaks.
Wij, (het ganse belgische F5B team) zijn in blijde verwachting van onze vliegtuigen.
Ze zijn nog steeds niet aangekomen in Muncie.
We hebben vandaag gebeld met TNT USA en ze hebben onze kist nu verder bezorgd aan FedEX USA. Daar hebben we ook mee gebeld en ze gingen ze leveren Woensdag 18 aug.

De open wedstrijd begint op woensdag 18 aug.
Dus dag 1 gaan we miss missen.

groeten ,
Luc

Dat is tegenslag, op het zelfde moment zijn andere al bezig met depitchen ;) en met oefenvluchten

Hopelijk komen de vliegers vroeg binnen woensdag
Succces gewenst :thumbsup:

Groeten Val

Ach, ze kunnen nu wel even naar de Indianapolis Speedway.
Daar wilden ze toch even gaan kijken.

GJ

Hey Luc,

Ik lees dat ze geen 12 volt hebben op het veld, en enkel 110Vac...
de duitsers laden dan zeker op hun auto's.

Salut

Die walvisprop is de max zeg, ben benieuwd of dit ook betere prestaties zou geven voor f5b.

Val

Hallo, Ik ben nu op het terrein en heb hier betere WIFFI dan thuis.

Op het terrein is er 110V. aanwezig en de amerikanen hebben voor de pylon jongens een lader gaan kopen hier in de supermarkt.
Zo kunnen we de auto batterij opladen voor we naar huis kunnen.
voor de rest is het hier enorm groot en je mag en ka nhier overal vliegen omdat iedereen op 2,4 vliegt.
Dat is wel een zeer grote luxe dat je niet moet omkijken wie op welke frequentie zit.
In Europa mag je op alle wedstrijden vliegen met 35/40 en 2,4.
hete groeten uit Muncie indiana.

Luc

Back