Mustang PSS slope 1,20 m span. Vol glas.

Mooi hoor Gerard,
Wat is dat precies voor kunststof dat je voor de servokapjes gebruikt?

Groet, Patrick

nb Zou je niet een echte haak indraaien voor die catapult?
Nu zou de lijn kunnen blijven hangen en dan wordt het een heel kort vluchtje...

Laatst bewerkt:
Mooi hoor Gerard,
Wat is dat precies voor kunststof dat je voor de servokapjes gebruikt?

Geen idee :confused:
Gewoon een bedrijf zoeken die b.v. plastic interieurs maakt. Ik bedoel het plastic waar potloden in liggen. Zou er eens achteraan kunnen om er achter te komen.

Zou je niet een echte haak indraaien voor die catapult? Nu zou de lijn kunnen blijven hangen en dan wordt het een heel kort vluchtje...

Nee, dit werkt prima. Mijn clubgenoten schieten op deze manier al hun vliegtuigen. :p

Gerhard

Mustang vliegt.

De Mustang heeft vandaag het luchtruim gezien.:p

We hebben op de gok, zonder een hand start te maken, het elastiek er aan gekoppeld en voorzichtig een start gemaakt.

Whoooo, dat ging super. Na het loskoppelen hoogte maken. Een maal op hoogte liet de mustang zien dat het een zweefvliegtuig is. Wat ging dat nog lang door. Bijna aan de grond toch nog een rondje draaien. En wat denk je, dat lukte zelfs nog.
Het was niet nodig om ook maar iets bij te trimmen. Ongelofelijk.

Zou je niet een echte haak indraaien voor die catapult? Nu zou de lijn kunnen blijven hangen en dan wordt het een heel kort vluchtje...

Ja :(.
Na de tweede start, (met meer spanning) schoot hij weer mooi weg.
maar toen bleef mijn haak hangen. Wel grappig als zo'n kist door het elastiek uit de lucht getrokken wordt.

De schade viel mee.
De vleugel pen is uit de romp gescheurd. Gewoon een nieuwe erin.;)
Rest mankeert niks. Toch wel stevig dat glas.:p

Mocht de Mustang weer vlieg klaar zijn dan zal ik eens een filmpje maken.
Ik ga hem zeker repareren, nu ik weet hoe die vliegt.

Gerhard

Mooi man, gratuliere!
Ik heb dat met mijn Yak ook wel eens gedaan dat Flitschen. Is idd echt lachen. Ga je de haak veranderen?

mooi dat het goed vliegt!
Was vandaag ook prachtig weer.
Maar zou je zo'n mustang niet gewoon omhoog kunnen slepen? kom je een stuk hoger lijkt me toch?

Mooi man, gratuliere!
Ik heb dat met mijn Yak ook wel eens gedaan dat Flitschen. Is idd echt lachen. Ga je de haak veranderen?

De haak zou kunnen blijven zitten maar dan moet ik het kopje van de inbusbout aan een zijde eraf vijlen. Zodat het ringetje makkelijker valt.

Hij gaat zeker weer vliegen.:p

mooi dat het goed vliegt!
Was vandaag ook prachtig weer.
Maar zou je zo'n mustang niet gewoon omhoog kunnen slepen? kom je een stuk hoger lijkt me toch?

Dat is iets wat we ook kunnen proberen.:p
Het begin van de start zal lastig zijn. De Mustang heeft geen wielen.
Plankje met wielen eronder.;)

Klitteband sleep gaat prima. Sleper op de grond. Gassen met de sleper en de kist opgooien. Geen probleem. Ga ik met de Spitfire ook doen!!

Mustang is weer vlieg klaar

De Mustang is weer vlieg klaar.:p
Morgen gaat hij weer aan de katapult.
Nu maar hopen dat het wel goed gaat.
Zal proberen een filmpje te maken van een vlucht.

Gerhard

Mustang aan de katapult

Vandaag de Mustang weer aan de katapult gevlogen.:p
En nu zonder problemen met de haak.

Hij laat zich zeer stabiel mee trekken door het elastiek, eenmaal los van het elastiek gaat hij mooi recht omhoog.

Hieronder een filmpje van de start.

YouTube - Mustang-Katapult.AVI

Er is nog een filmpje gemaakt door mijn clubgenoot. Deze zal ik later in ontvangst nemen en plaatsen.;)

Gerhard

Laatst bewerkt:
Lachen Gerhard, leuk gedaan. Flitschen ist toll. We zien deze ook graag op de helling. Ik ga woensdag met de Spitfire vliegen op de tagebau in Jüchen.

Lachen Gerhard, leuk gedaan. Flitschen ist toll. We zien deze ook graag op de helling. Ik ga woensdag met de Spitfire vliegen op de tagebau in Jüchen.

Dag Maarten,

De Mustang gaat zeker op diverse hangen vliegen.
Eind april gaan we naar de Wasserkuppe.:p

Als het lukt met de tijd en het weer dan wil ik wel een keer met jou aan de hang vliegen.
Aan de Nederlandse kust bv, met een lekker stevig windje.

Gerhard

Back