mw 54 - jj 1400

Tankstation

Ik heb vandaag nadat ik de spulletjes van sdshobby had binnengekregen een mooi tankstation gemaakt.
De bus is een oude bus waar verdunning heeft ingezeten.
Die een beetje opgeleukt met wat zilvere verf.
De pomp is kant en klaar van de leverancier.
Tygon leiding en de harmonica leiding net zoals het kleine materiaal als de nippels en filter komen ook van daar.
Het enige wat ik van hier gebruikt heb is een aluminium plaatje, een festo koppeling een Dean stekker en een lipo.
En dit is het resultaat:

Totaal kostprijs +- 28 euro
 
daar moet je tevreden over zijn ,dat kan niet anders
en ik ook
wat draaide die hier mooi zeg , en hoppa in een paar tellen op 160 k

Mvg,
martin.
 
Ben ook zeer tevreden,
Nu nog even een nieuwe weegschaal op mijn testbank monteren zodat ik kan zien hoeveel thrust ik heb.
Het is wel zeer verslavend dat prutsen aan de turbines.
 
Het is alweer een tijdje geleden.
Maar daarom niet minder met de hobby bezig geweest.
Vandaag beginnen mijn avondlessen autocad 3D tekenen.
En om iets met die tekeningen te kunnen doen, heb ik een machientje nodig.
image_zps4ab8d45a.jpg
[/URL][/IMG]
Zoiets hebben we nodig.
Dus heb ik alvast dit gekocht:
image_zps2ef275ac.jpg
[/URL][/IMG]
De freesbank zou een x as van 1500mm krijgen een y as van 900mm en een z as van 350mm.
De bedoeling is dat als ik de romp getekend heb deze ook uit styropor kan frezen om er de plug van te maken.
 
Heb de laatste tijd niet veel meer gepost, eigenlijk ook niet veel tijd meer voor de hobby.
Sommige hebben er al van gehoord, ik heb de ambitie om een mirage van het Belgisch leger na te bouwen.
Schaal tussen 1/5 en 1/6.
Maar omdat ik niet alles wil zagen en schuren, heb ik besloten om lessen autocad te nemen.
Zodat ik de romp en vleugels in 3D kan frezen,
Hiervoor ben ik een cnc router aan het bouwen met een freesopp. van 1400mm lang 900mm breed en 400mm hoog.
1 keer als ik de romp uitgetekend heb op CAD, kan ik hier ook de spanten uit herleiden en ook frezen met de router.
Ook is het handig om de kleine details van de cockpit uit te tekenen en dan te printen met een 3D printer.
Na een 10 tal autocad lessen is dit al een klein resultaat.

Een turbine pod voor mijn grote fox zwever.
Groetjes Jurgen
 
Ik heb een vraagje voor de turbinebouwers.
Ik heb vastgesteld dat de binnenste conus van de uitlaat niet in het midden staat.
Hier een foto.

Om deze in het midden te zetten heb ik nieuwe boutjes en moertjes nodig.
Welk materiaal gebruiken jullie hiervoor? Gewoon staal, RvS of iets anders.
En hoe wordt dit dan geborgd?
Groetjes Jurgen.
 
Met RVS boutjes en moertjes. De borging hetzelfde zoals dat nu ook gedaan is. ( aantrekken van de contramoertjes.) Het gaat sowieso behoorlijk vastzitten door de temperaturen.
 
Gisteren de Tjt terug gekregen van turbine rescue.
Ik had hem daar laten balanceren.
Dus de testbank op en draaien.
Buitentemp 18 graden
Volgas 125000 rpm
8,8 kg stuwkracht.
Temp volgas 610 graden.
Ik ben tevreden!

Nu dat al mijn turbines autostart zijn,
Heb ik nog een manual start ecu met Gsu over.
Als iemand interesse heeft laat maar iets weten.
Hier alvast een foto.
87dede7f554b8cdf4762bd3da1939c85_zps8addb00b.jpg
 
Na bijna 6 jaar heeft eindelijk afgelopen weekend de jj/wren die ik gebouwd heb het luchtruim gezien.
Na het bouwen heb ik de turbine een keer laten balanceren, maar was volgens mijn gevoel niet goed.
Dus dan maar een keer opgestuurd die er dagelijks mee bezig is,
En nadat ik hem had teruggekregen ook maar meteen getest en ja hoor nu draaide die wel goed zonder trillingen.
Een airframe gebouwd en afgelopen zondag was het dan zover, de maiden voor zowel de falcon als de turbine.
Ik ben een gelukkig man. ;-)
IMG_2452_zpsn8mveniy.jpg
IMG_2452_zpsn8mveniy.jpg

IMG_2449_zpsttiggmp0.jpg
 
Back
Top