my new toy has arrived raptor 30 v2

Heren

Na 2 weekjes is het gelukt ... my new toy has arrived

Helikraft rules 8)

newtoy.jpg

bouwverslag en vragen/problemen volgen nog

Y

wow, en geen tax moeten betalen? tssss, alle water stroomt naar de zee :( :wink: :wink:

zat er geen motor bij de kit? Of zweer jij zo erg bij OS? :?

mmm, goeie gyro :)

ik wacht op je bouwverslag....

Niels (my new toy is in designing fase)

Kijk eens goed :wink: tis een GY240...

Niels
(als mijn bronnen juist zijn tenminste :oops: )

ik vind het nog steeds niet zo slim dat je voor die 70 dollar meer niet de 401/9253 combi hebt gepakt, desalniettemin ga je veel plezier beleven aan de rappy, dat beloof ik.

Heren

We staan weer een stapje verder in onze voorbereidingen ... de nodige extra's zijn gearriveerd ... enjoy

raptorv21.jpg

Exhaust deflectors

raptorv23.jpg

Filters

raptorv25.jpg

Big ASS filter !

raptorv26.jpg

Red loctite

raptorv27.jpg

Green loctite

wat is het verschil ? :oops:

raptorv28.jpg

Type T - filters

raptorv29.jpg

Blade holder

raptorv210.jpg

een hoop pluggen => Viluka ?

raptorv211.jpg

Onboard Bat meter

raptorv212.jpg

Heavy Duty Switch

Heb je niet een beetje veel filters

1 t fiter tussen de header en de cabarateur is genoeg hoor

rap1.jpg

maar ga je nu beginnen met de bouw?

gr Remco

ik weet het .... het zijn wel iets te veel filters ... maar de shuttle moet ook nog eens opnieuw befilterd worden dus !!!

dat vul systeempje op jouw rap ziet er ook wel goed uit ...

Heb ik op alle heli's zo zitten klipje dicht bij de cab. vul slang er aan clipje open aan de kant van de vul opening en tanken
Werk perfect en zonder knoeien

gr Remco

de drieweg filter gebruiken bij de carb, met de extra slang om te tanken net als remco, de rode filter in de overdukslang van je uitlaat tegen de oliezooi die hij anders terug in je tank spuwt.
die kleine (bijna ronde) zilveren filters met een grote boog wegsmijten, die lekken als een zeef, en dus zeker niet in je brandsoftoevoer gebruiken !!

Yves zei:
Filters

Big ASS filter !

Red loctite
Green loctite

wat is het verschil ? :oops:

Wat gerard zegt de "big ass" filter gebruiken maar niet die andere. Gaas is veel fijner. En het grote filter heeft ook als voordeel het grote zeef oppervlak.

Verschil tussen rode en groene loctite is de sterkte, rood is het minst sterk, maar genoeg voor onze maat schroefjes. Ik gebruik ook alleen rode.
Groen is volgens mij te sterk, krijg je nooit meer los!

Elwin

EN WE ZIJN VERTROKKEN ...

bouwverslag01.jpg

Toch iets dikkere tubing gestoken
bouwverslag02.jpg

Drivegear NIET geglued
bouwverslag03.jpg

De bearings heb ik met een minuscuul dropje loctite (green) vastgezet
bouwverslag04.jpg

bouwverslag06.jpg

Lastige snaprings :?

Hey Yves,

Leuke foto's,maar die "piston locking tool" kun je beter niet gebruiken.
Het kan zijn dat de zuiger beschadigd wordt,of een ander deel van de motor.

Je kan beter de carburateur demonteren,dan een tande(n)borstel er in steken en vervolgens de koelvin monteren/vastzetten!

Groeten,
Marcel

Heren

Na de eerste bouw initiatieven heb ik toch nog een paar praktische vraagjes :

1. Wat denken jullie van een laagje CA superglue op al die schroefjes van het airframe ? doen of niet ?

2. Ik heb al verschillende horror verhalen gelezen over het gebruik van die piston locking tool .... wat zou nu de beste manier zijn om dit te gebruiken ?

Y

Yves,

Het is zowieso altijd raadzaam om bij schroeven in plastic secondenlijm te gebruiken en bij boutjes in metaal altijd loctite.

En die locking tool,ik zou hem niet gebruiken,gewoon de tande(n)borstelmethode of desnoods een wasknijper in de carburateuropening...

Groeten,
Marcel

Yves zei:
Ik heb al verschillende horror verhalen gelezen over het gebruik van die piston locking tool .... wat zou nu de beste manier zijn om dit te gebruiken ?
Y

Door het niet te gebruiken!

Je kan beter de carburateur demonteren,dan een tande(n)borstel er in steken en vervolgens de koelvin (hier bedoeld marchel trouwens het koppelingshuis en koelfan) monteren/vastzetten!

Echt de beste, veiligste en vooral goedkoopste oplossing!!!

Elwin

die piston locking tool zelf vliegt ook, wel niet bestuurbaar, maar probeer het maar eens, gewoon een flinke zwaai geven.

Back