nou de first flight is afgelopen zaterdag geweest en niet geheel uneventvol verlopen
tijdens de trimvlucht roept john (degene die de heli ingevlogen heeft) ineens " ik heb geen up "
dacht eerst dat ie een geintje maakte maar toen de heli wild roekeloos begon te vliegen kneep ik hem behoorlijk.
ik dacht dat de kap losgekomen was en tegen de swash aanhing, een vaker voorkomend probleem bij de raptor v2's.
tot 2 keer toe ging ie bijna tegen de vloer.
mijn tenen trokken nog krommer toen de kreet "ik heb ook geen down, de complete nick doet niks meer !" eruit kwam.
de heli had totaal geen elevator meer.
ons geluk, de swash stond wat schuin en de heli hing licht voorover genickt.
john heeft door het draaien van de heli het ding tot boven het veld weten te manauvreren en toen de motor afgezet en het ding geautoroteerd onder het mom van "het minste schade en geen funky chicken"
tot onze grote vreugde landde het ding netjes met een klein sprongetje op zijn skids en bleef staan
totale schade ? 2 paar knikkende knieen, een paar van de piloot en een paar van mijzelf.
wat was er nu gebeurd ?
ik had heel secuur de heli gebouwd, maar zaterdag zouden we heb invliegen en ik had er sochtends nog even snel (helemaal fout dus) de metalen washout optie opgezet die met de post was gearriveerd.
ik had de boutjes van de mix armen er losjes ingedraaid met de bedoeling er nog blauwe locktite op te doen en aan te trekken.
compleet vergeten ! stom en zeer gevaarlijk.
over een heli die heel neerkomt zonder de mixarmen aan de swash zal 99% zeggen dat kan niet. als ik het niet zelf gezien had..................
de losse armen:
schade:boutjes kwijt en busjes en een lagertje.
gelukkig pasten die van mijn 30v2 ook en heb ik daarna nog kunnen vliegen
daarna is ie nog even verder getest door john:
het vliegt prima en de power en klimvermogen van de os50 is amazing :twisted:
later die dag zijn er nog wat vrienden van ons komen vliegen
oa rick met zijn 3dnt en marcel van raak die niet met de zijn raptor 90 heeft gelogen maar alleen met de mijne omdat ie zo slim was zijn heli te proberen te laden via een aansluitbus van zijn govenor, totale schade daarvan : 2 digitale servos dead, gy01 naar de knoppen en govenor dead. :cry: