Dag allemaal,
ik weet niet of ik dit hier moet plaatsen of in een andere afdeling, ik kon geen voorsteltopic vinden.
De naam is Bram, woon mijn leven lang in Haarlem en ben nu 61 jaar.
Ik ben begonnen in 1967 met lijnvliegen, kocht toen een plastic kistje met 3,5cc Webra diesel bij Lou Lap...die toen werkelijk in allerlei spullen handelde.
Na mijn diensttijd (1971) kocht ik mijn eerste radiografische afstandbediening van Robbe (die bruine rechthoekige) en plakte een beginnerskistje in elkaar (meen dat het de snoopy heette) en vanaf 1975 begon ik met de Schluter Helibaby, eerst zonder CP maar al snel eentje met CP.
In 1978 kocht ik een reeds gebouwde Graupner Bell 212 Twin Jet met 10cc motor.
Daarmee heb ik menigeen op recreatieschap Spaarnwoude het zweet onder de oksels laten klotsen
Ik kon er op een gegeven moment echter aardig mee rondvliegen, moeilijke figuren vliegen was echter niet aan mij besteed.
In 1979 leerde ik iemand kennen die goede contacten had met de Circuitdirectie van Zandvoort en die nodigde mij uit om in het voorprogramma voor de Hoofdtribune en pits wat heen en weer te gaan vliegen, uiteindelijk kwam Emerson Fittipaldi naar mij toe en vroeg of hij achter de pits (vlak naast zijn F1 auto) even mocht hooveren met de Bell twin jet, wat ik prima vond, maar dan moest ik natuurlijk wel even in zijn F1 auto zitten en de motor starten (meer niet), daar maakten de fotografen natuurlijk dankbaar gebruik van, van dat moment.
Omdat ik echter begin jaren 90 last kreeg van een vastgroeiende nekwervel, ben ik uiteindelijk met de hobby moeten stoppen (ik kan niet meer goed omhoog kijken).
Afgelopen zondag was ik weer eens wezen kijken op het modelvliegveld en zag toen diverse leuke elektro heli's vliegen en hoorde van de eigenaren dat de prijzen tegenwoordig (vooral door de Chineze handel) erg laag zijn.
En dat ik met mijn vastgegroeide nek, best nog wel wat zou kunnen hooveren en laagvliegen.
Ik wil wel weer eens naar buiten op het gras staan i.p.v. met de Flightsim-X thuis achter de PC te oefenen.
Vandaar dat ik gisteren een ESKY BELT CP v2 compleet met 2.4ghz zender heb gekocht (met een Gyro)....een lekker klein dingetje, vergeleken met mijn oude Bell 212 Twin Jet, waar je echt basic mee moest vliegen zonder gyro e.d.
Nu eerst maar eens met een rol ducktape dat kistje vastplakken en eens zien of ik het oude gevoel van toen weer kan ophalen, gelukkig is er niks veranderd aan de zenderinstellingen, gas en CP links, net als de heckrotor en de hoofdrotor op rechts.
Ik zal vast wel de nodige vragen hebben, heb natuurlijk op Youtube al diverse filmpjes gezien van dit model en ik houd mij aanbevolen voor tips (en trucs) van ervaren elektrovliegers.
ik weet niet of ik dit hier moet plaatsen of in een andere afdeling, ik kon geen voorsteltopic vinden.
De naam is Bram, woon mijn leven lang in Haarlem en ben nu 61 jaar.
Ik ben begonnen in 1967 met lijnvliegen, kocht toen een plastic kistje met 3,5cc Webra diesel bij Lou Lap...die toen werkelijk in allerlei spullen handelde.

Na mijn diensttijd (1971) kocht ik mijn eerste radiografische afstandbediening van Robbe (die bruine rechthoekige) en plakte een beginnerskistje in elkaar (meen dat het de snoopy heette) en vanaf 1975 begon ik met de Schluter Helibaby, eerst zonder CP maar al snel eentje met CP.
In 1978 kocht ik een reeds gebouwde Graupner Bell 212 Twin Jet met 10cc motor.
Daarmee heb ik menigeen op recreatieschap Spaarnwoude het zweet onder de oksels laten klotsen

Ik kon er op een gegeven moment echter aardig mee rondvliegen, moeilijke figuren vliegen was echter niet aan mij besteed.
In 1979 leerde ik iemand kennen die goede contacten had met de Circuitdirectie van Zandvoort en die nodigde mij uit om in het voorprogramma voor de Hoofdtribune en pits wat heen en weer te gaan vliegen, uiteindelijk kwam Emerson Fittipaldi naar mij toe en vroeg of hij achter de pits (vlak naast zijn F1 auto) even mocht hooveren met de Bell twin jet, wat ik prima vond, maar dan moest ik natuurlijk wel even in zijn F1 auto zitten en de motor starten (meer niet), daar maakten de fotografen natuurlijk dankbaar gebruik van, van dat moment.
Omdat ik echter begin jaren 90 last kreeg van een vastgroeiende nekwervel, ben ik uiteindelijk met de hobby moeten stoppen (ik kan niet meer goed omhoog kijken).

Afgelopen zondag was ik weer eens wezen kijken op het modelvliegveld en zag toen diverse leuke elektro heli's vliegen en hoorde van de eigenaren dat de prijzen tegenwoordig (vooral door de Chineze handel) erg laag zijn.
En dat ik met mijn vastgegroeide nek, best nog wel wat zou kunnen hooveren en laagvliegen.
Ik wil wel weer eens naar buiten op het gras staan i.p.v. met de Flightsim-X thuis achter de PC te oefenen.
Vandaar dat ik gisteren een ESKY BELT CP v2 compleet met 2.4ghz zender heb gekocht (met een Gyro)....een lekker klein dingetje, vergeleken met mijn oude Bell 212 Twin Jet, waar je echt basic mee moest vliegen zonder gyro e.d.
Nu eerst maar eens met een rol ducktape dat kistje vastplakken en eens zien of ik het oude gevoel van toen weer kan ophalen, gelukkig is er niks veranderd aan de zenderinstellingen, gas en CP links, net als de heckrotor en de hoofdrotor op rechts.
Ik zal vast wel de nodige vragen hebben, heb natuurlijk op Youtube al diverse filmpjes gezien van dit model en ik houd mij aanbevolen voor tips (en trucs) van ervaren elektrovliegers.

Laatst bewerkt: