Das ook een erg goed idee Dirk! Naja ik ga er van uit dat t nu vast zit. Totaalgewicht is toch nog 2370 gram geworden. Bij een CG van 110. Er kan later dus nog een kleinere accu in, of eventueel toch de servo's onder de vleugel gaan zetten. Eerst maar eens de laatste dingetjes afmaken en vliegen!
Wat zijn die dingen groot hé? Als je ze zo binnenshuis in elkaar steekt. Ik ga vanavond accu's bestellen, dan kan ik volgende week eindelijk de Orca afmaken....ik ben benieuwd hoe ze het naast elkaar doen want qua gewicht gaan ze elkaar ook al niet veel ontlopen
Wat weegt de jouwe precies? En zit de motor er al in? Ik kan er nog zo'n 80 a 90 gram afsnoepen als ik wil, maar is de moeite denk ik niet waard. Als ik een echt lichte kist had gewild had ik een x2 of iets dergelijks moeten kopen. Daar helaas het geduld en het budget niet voor. Dus nu heel blij met deze kist
Ik heb de motor net in huis, ik zit nu met lood provisorisch onder het kapje op 2350 gram en daar hoop ik wel in de buurt te kunnen blijven. Ik ga van de week nog een keertje vliegen en dan kan komend weekend de zaag in de neus
Ja dan is het gewicht inderdaad nagenoeg gelijk! Ben erg huiverig of het motortje deze kist omhoog gaat krijgen. Ik poog zondag te maidenen.
Tuurlijk wel! Misschien niet verticaal maar omhoog gaat hij wel hoor! Ik heb die 1025, Schambeck zegt:goed tot 2,5 kg dus heb ik er genoeg vertrouwen in. En dat ik dan niet zo hard omhoog ga als een kist van 1700 gram Soit......
Je kijkt niet zo op een grammetje maar je maakt je ook zorgen of je motor het wel redt Het laatste wat je dan wel wilt is je servo's naar achteren verplaatsen en een zwaardere accu zetten. Dat is dan toch weer extra massa! Welk gewicht aan lipo heb je nu nodig om je c.g. goed te krijgen ??
Nee Arno, je begrijpt me verkeerd. CG 110 is vrij voorlijk. Als ik die naar achter wil krijgen moeten de servo's naar achter en/of lichtere accu. Totaalgewicht kist wordt dan minder. En verder, 2370 of 2300 gram, dat maakt voor t motortje niet te veel uit, blijft aan de krappe kant. Die 70gr had ik kunnen besparen aan kabelwerk. Nu gekozen voor safe en makkelijk. Flinke overlengte om makkelijk te kunnen inbouwen. Accu is 110 gram, 3s 1300 70c TP
Het zwp is piloot afhankelijk.... 110 lijkt mij vrij voorlijk maar het gaat erom waarmee jij lekker vliegt. Wil je lichter gaan dan neem je simpelweg de SLS die ik ook gebruik. Deze dus:SLS APL MAGNUM 1000mAh 3S1P 11,1V 45C/90C - Lipo Modellbau Akkus bei Stefansliposhop online kaufen Afhankelijk van de kabellengte aan de lipo tussen de 91 en 95 gram. En misschien overbodig: dan heb je nog een kwalitatief beter Lipo als die TP crap.
Ik ga er eerst lekker vliegen zo. Als blijkt dat het cg naar achter kan neem ik inderdaad zo'n SLS accu (vandaar ook mijn vraag naar afmeting in jouw accu draadje). Echter, kun je onderbouwen waarom TP crap is? Haal dat zo niet uit jouw draadje?
Nou dan moet je toch ff de getalletjes bekijken...... Bij een gelijkblijvende belasting levert een SLS APL MAGNUM 800mAh 3S1P 11,1V 45C/90C 6544 Watt en blijft een Thunder Power G8 Pro Force 70C 850mAh steken bij 6063 Watt. Een 1300 mah pack van TP levert slechts 6641 Watt wat slechts minimaal beter is als een 850 van SLS... Mij lijken deze getallen duidelijk en wanneer ik daar nog eens in betrek, dat die TP's werkelijk asociaal duur zijn, dan is de betiteling "crap" nog mild
Ok, Dus dikke kans dat zo'n 1000 sls pack beter 'stand houdt' dan die 1300 70c pack van TP die ik nu heb? /bestelt nu een paar sls packs..
Over het "stand houden" doe ik nu nog ff geen uitspraak Simpelweg omdat ik dat niet weet. Wat wel belangrijk is voor de lipo's, is die dingen voor te verwarmen (tot 40 gr.C) Tijdens mijn testprogramma is het mij duidelijk geworden dat een voorverwarmde lipo minder snel door zijn ondergrens zakt (3.3 v/cel) als een lipo op kamertemperatuur. En dat is vlgs. de geleerden wel belangrijk voor de conditie en levensduur van de lipo. Hobbyking biedt voor een paar centjes een hele mooie lipo heater overigens......HobbyKing Universal Heater System
Heatersetje en sls packje besteld. Kan nooit kwaad te proberen. Overigens. Als je de verzending meeneemt zijn die slsjes niet veel goedkoper dan de TP's..
Ik kan bovenstaande getallen ff niet rijmen: een 0.8Ah 3S pakket met 45C/90C rating levert 36A continu / 72A piek. Bij een optimistische 11.1V spanning dus net geen 400W/800W piek. Dus waar slaat die 6544 W op - wat mis ik??
Ok, net opnieuw 9 pagina's vh 'Arno batterij draadje' doorgeturfd om het op te halen (met name #92 en #117). Denk dat ik het nu snap: Arno belast de LiPo volgens een vast profiel en de afgegegeven vermogens worden uiteindelijk opgeteld. Het is idd heel logisch om het presteren van een accu te meten ad hand van een belastingsprofiel, maar zonder verwijzing naar de specifieke meetmethode komt die 6.5 kW heel vreemd over. Sorry voor het storen
Jaap, ga nu eerst vliegen met de spullen die je hebt. Ga zelf testen, jij gebruikt een andere config dan Arno. Wij gaan het verschil niet merken
Ik heb 2 weken geleden een nanotech 1000 mah geprobeert in mijn zware () perfection. Ik merk geen verschil met de sls accu. Natuurlijk zie je in getallen en grafieken wel verschillen als je gaat testen maar als je gas geeft zie je dat niet direct terug. Wel merk ik veel verschil of je een warme accu of een koude accu gebruikt.