@ Alpha21 ; Ik heb gezien dat je mijn lipo draadje en dus mijn meetmethode bekeken hebt. Inderdaad heb ik simpelweg wat getalletjes bij mekaar geteld, niet super wetenschappelijk, maar ik denk wel, dat deze getallen het juiste beeld geven van wat een lipo kan presteren. @A3 ; ik denk dat het verschil inderdaad niet zo heel groot is maar afgaande op mijn getalletjes moet er toch een verschil van om en nabij de 50-100 Watt zijn wat de nanotecs bij vol vermogen minder leveren als de SLS'n Ik heb nog ff mijn getalletjes gechecked en afgaande op de laatste 8 seconden met vol vermogen gaat een (850)nanotec van 500 naar 420 Watt en een (800)SLS van 520 naar 460 Watt. Dit zijn geen wereldschokkende getallen maar elk voordeeltje is er één
Of je verschillen merkt is een ander verhaal maar ik denk dat ook elke andere configuratie (motor/prop combinatie) waarbij je de lipo belast, tot aan zijn limiet, duidelijk had gemaakt welke lipo's beter zijn / meer vermogen afgeven.
klopt ook wel. Maar ik zou zelf gewoon eerst gaan vliegen met de spullen die je hebt en aan de hand van je eigen ondervindingen verder gaan kijken. Tuurlijk is je akku test perfect om aan te geven welke akku's het beste presteren onder de huidige omstandigheden, het is een goede hulp om te starten. En is ieder extraatje wat je mee kan pakken is inderdaad mooi meegenomen. Maar je (we) moet je zelf niet gek laten maken door wat wie gebruikt en wat goed of beter is. De kist met al zn toe behoren geldt maar voor 20% de overige 80% is aan de piloot. We hoeven maar binnen 30 sec omhoog tijd zat
En dan wil ik niet eens hoger als 50 meter Maar mocht blijken dat tegen het end van die 30 sec. de lucht niet goed is, dan is het wel zo handig, om dan ff de gaskraan open te kunnen draaien Een goeie lipo aan boord, is dan wel zo handig ..........
Nou, hij is klaar en heeft gevlogen! Hij vliegt heerlijk! Een genot werkelijk! Nog wel even wennen natuurlijk. Remt veel harder dan ik dacht op de flaps. Het motortje, ik maakte me er zorgen om maar met de 16x8 er op gaat hij werkelijk als de brandweer omhoog! Niet te geloven. Bijna kaarsrecht. Trekt wel 53A met huidige ESC setting. Denk dat ik naar een maatje kleinere prop ga om de stroom wat te beperken. Hoeft niet zo als een gek omhoog En nu lekker vliegen en me de kist eigen maken.
Als dat motortje van jou ook richting de 550w levert dan gaat ie als de brandweer Justus! Maak je geen zorgen!
Vandaag statisch 520W met de 16x8,5, ik moet nog wegen wat het nu gwworden is maar ik maak mij geen zorgen meer!
Heel mooi ........ Wat je natuurlijk ook kunt doen is met behulp van een schakelaartje wat andere settings in je escape zetten zodat je met veel minder vermogen omhoog gaat. In noodgevallen kun je dan nog altijd volgas geven....
Uiteraard kan ik het gas beperken, maar ik heb altijd begrepen dat een esc bv voor 80pct belasten achter elkaar niet zo goed is. Heb ik dit fout?
Als je een regelaar gebruikt die eigenlijk de maximale stroom niet kan hebben zal het niet helpen om het gas terug te draaien. Dat is namelijk nog net iets meer belastend voor de regelaar. Maar als je een regelaar hebt die gewoon berekend is op zijn taak is er geen enkel bezwaar op deellast te vliegen.
Welke regelaar heb je aan boord ? Verder vermoedt ik ook zo dat je maximaal 50% vermogen en misschien zelfs een tik minder nodig zult hebben om safe te klimmen. Bewaar dat hoge vermogen lekker voor noodgevallen
YEP60A. Stroom is dus geen probleem voor de regelaar. Ga ik op deellast vliegen! Bedankt voor de input!
De Yep heb ik verleden jaar op grotendeels 30-40% van het volle vermogen gevlogen; dát was geen probleem.
Dikke prima dus. Dan kan ik ook met een gerust hart die SLS accu's eens proberen. Eerst even stroom meten natuurlijk
Deze kist gaat in de verkoop. Vlieg er niet met genoeg plezier mee om deze kist te verantwoorden. Er gaat weer een goedkopere kist komen. PB me maar als je interesse hebt.