NAN Xplorer 4000 ST voor F5j

Discussie in 'F5J' gestart door Japie.G, 10 nov 2014.

  1. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    @ Alpha21 ; Ik heb gezien dat je mijn lipo draadje en dus mijn meetmethode bekeken hebt. Inderdaad heb ik simpelweg wat getalletjes bij mekaar geteld, niet super wetenschappelijk, maar ik denk wel, dat deze getallen het juiste beeld geven van wat een lipo kan presteren.

    @A3 ; ik denk dat het verschil inderdaad niet zo heel groot is maar afgaande op mijn getalletjes moet er toch een verschil van om en nabij de 50-100 Watt zijn wat de nanotecs bij vol vermogen minder leveren als de SLS'n
    Ik heb nog ff mijn getalletjes gechecked en afgaande op de laatste 8 seconden met vol vermogen gaat een (850)nanotec van 500 naar 420 Watt en een (800)SLS van 520 naar 460 Watt.
    Dit zijn geen wereldschokkende getallen maar elk voordeeltje is er één :)
     
  2. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Of je verschillen merkt is een ander verhaal maar ik denk dat ook elke andere configuratie (motor/prop combinatie) waarbij je de lipo belast, tot aan zijn limiet, duidelijk had gemaakt welke lipo's beter zijn / meer vermogen afgeven.
     
  3. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    klopt ook wel. Maar ik zou zelf gewoon eerst gaan vliegen met de spullen die je hebt en aan de hand van je eigen ondervindingen verder gaan kijken.
    Tuurlijk is je akku test perfect om aan te geven welke akku's het beste presteren onder de huidige omstandigheden, het is een goede hulp om te starten. En is ieder extraatje wat je mee kan pakken is inderdaad mooi meegenomen.
    Maar je (we) moet je zelf niet gek laten maken door wat wie gebruikt en wat goed of beter is. De kist met al zn toe behoren geldt maar voor 20% de overige 80% is aan de piloot.

    We hoeven maar binnen 30 sec omhoog ;) tijd zat
     
  4. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    En dan wil ik niet eens hoger als 50 meter :rolleyes:

    Maar mocht blijken dat tegen het end van die 30 sec. de lucht niet goed is, dan is het wel zo handig, om dan ff de gaskraan open te kunnen draaien ;)
    Een goeie lipo aan boord, is dan wel zo handig ..........
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2015
  5. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Nou, hij is klaar en heeft gevlogen!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hij vliegt heerlijk! Een genot werkelijk! Nog wel even wennen natuurlijk. Remt veel harder dan ik dacht op de flaps.

    Het motortje, ik maakte me er zorgen om maar met de 16x8 er op gaat hij werkelijk als de brandweer omhoog! Niet te geloven. Bijna kaarsrecht. Trekt wel 53A met huidige ESC setting. Denk dat ik naar een maatje kleinere prop ga om de stroom wat te beperken. Hoeft niet zo als een gek omhoog

    En nu lekker vliegen en me de kist eigen maken.
     
  6. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Vet! Ik heb vandaag mijn motor in de neus gebouwd en kan niet wachten op mijn eerste motorvluchtjes!
     
  7. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Als dat motortje van jou ook richting de 550w levert dan gaat ie als de brandweer Justus! Maak je geen zorgen!
     
  8. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Vandaag statisch 520W met de 16x8,5, ik moet nog wegen wat het nu gwworden is maar ik maak mij geen zorgen meer!
     
  9. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Haha dat komt helemaal goed dus!!
     
  10. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Gefeliciteerd met de geslaagde maiden.
    Dat er nog vele geslaagde vluchten mogen volgen!
     
  11. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.885
    Locatie:
    Zierikzee
    Gefeliciteerd Jaap. Ziet er goed uit.
     
  12. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Heel mooi ........

    Wat je natuurlijk ook kunt doen is met behulp van een schakelaartje wat andere settings in je escape zetten zodat je met veel minder vermogen omhoog gaat.
    In noodgevallen kun je dan nog altijd volgas geven....
     
  13. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Uiteraard kan ik het gas beperken, maar ik heb altijd begrepen dat een esc bv voor 80pct belasten achter elkaar niet zo goed is. Heb ik dit fout?
     
  14. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    Als je een regelaar gebruikt die eigenlijk de maximale stroom niet kan hebben zal het niet helpen om het gas terug te draaien. Dat is namelijk nog net iets meer belastend voor de regelaar.
    Maar als je een regelaar hebt die gewoon berekend is op zijn taak is er geen enkel bezwaar op deellast te vliegen.
     
  15. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    Welke regelaar heb je aan boord ?
    Verder vermoedt ik ook zo dat je maximaal 50% vermogen en misschien zelfs een tik minder nodig zult hebben om safe te klimmen.
    Bewaar dat hoge vermogen lekker voor noodgevallen :rolleyes:
     
  16. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    YEP60A. Stroom is dus geen probleem voor de regelaar. Ga ik op deellast vliegen! Bedankt voor de input!
     
  17. arno888

    arno888

    Lid geworden:
    12 mei 2006
    Berichten:
    3.469
    Locatie:
    Selfkant-Tüddern Duitsland
    De Yep heb ik verleden jaar op grotendeels 30-40% van het volle vermogen gevlogen; dát was geen probleem.
     
  18. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Dikke prima dus. Dan kan ik ook met een gerust hart die SLS accu's eens proberen. Eerst even stroom meten natuurlijk
     
  19. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Deze kist gaat in de verkoop. Vlieg er niet met genoeg plezier mee om deze kist te verantwoorden. Er gaat weer een goedkopere kist komen. PB me maar als je interesse hebt.
     
  20. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    De kist heeft een nieuwe baas. Veel vliegplezier ermee Mark!
     
    bobt vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina